Grafike na papirju umetnika Invaderja ponujajo retrospektiven vpogled v grafična dela, od sitotiskov, litografij, lesorezov do grafik v štiribarvni tehniki, invazijskih zemljevidov in vodnikov, nastalih od leta 2001 do 2020. Kot je zapisal kustos Božidar Zrinski, Invader s svojim brezkompromisnim delovanjem, ustvarjalno zavzetostjo in zavezanostjo etičnim načelom ulične umetnosti že več kot 20 let intenzivno soustvarja njeno vedno pomembnejšo vlogo v kontekstu sočasne umetnosti. "Invader je umetnik, posameznik, gibanje, aplikacija, igra in življenjski stil. Je fenomen na področju ulične umetnosti in je postal globalna umetniška zvezda."
Leta 2006 se je na povabilo Mednarodnega grafičnega likovnega centra prvič predstavil v Ljubljani v sklopu skupinske razstave Street Art–Stensili, Posterji, Stikerji/Low-Tech Re-akcija. Po skoraj 15 letih od prvega vala se je zdaj vrnil s pregledno razstavo grafik, ki odražajo njegovo ustvarjalno zanimanje in izčiščeni likovni izraz.
Njegove grafike izražajo osredotočenost na začetke vizualizacije digitalnega sveta s piksli in uveljavljanje raznovrstnih naprav, ki so začele radikalno spreminjati našo realnost. Poseben sklop zavzemajo grafike rubikkubizma, katerih lastnost je, da z omejeno barvno paleto, kakor je določena na znameniti rubikovi kocki, odslikavajo ikonične podobe ovitkov gramofonskih plošč (Rubik Low Fidelity), še en sklop pa predstavljajo grafike, s katerimi sledi svojemu splošnemu konceptu osvajanja raznovrstnih prostorov. To sta lahko umeščanje likov v znamenita umetniška dela, recimo v grafike Edvarda Muncha, ali pa serija tiskov, ki je nastala v povezavi z njegovim projektom Art4Space, na podlagi katerega mu je uspelo enega od svojih mozaikov poslati v stratosfero. Prav posebno mesto v Invaderjevem ustvarjanju pa zavzemajo avtorsko zasnovane knjige, v katerih predstavlja in dodatno pojasnjuje svoje delo, je še zapisal Zrinski.
Razstava bo na ogled do 18. maja 2021.
Kratke telefonske animacije iz dobe pred poplavo pametnih telefonov
The Noodle avtorja Leona Zuodarja prinaša grafike in kratke animacije, ki so nastale v času ustvarjalčevih potovanj in rezidenc po Evropi v letih 2014–2015.
Kot je zapisal kustos Božidar Zrinski, so risba, grafika, slika, zin, animacija in strip mediji, ki jih Zuodar suvereno obvladuje in uporablja. Zapisan je preprostemu podajanju vsebine, hipnemu učinku in humorju, nove animacije in grafike pa zaznamuje prepoznaven likovni jezik, ki je izpeljan iz preprosto zasnovane risbe. Zuodarjeva risba temelji na učinkoviti pripovednosti in s svojo trashzasnovo, podprto z estetiko, ki jo ponuja uporaba odslužene tehnologije in pokvarjenih fotokopirnih strojev, zavestno izziva norme visoke umetnosti.
Razstava je nastala na podlagi serije kratkih telefonskih animacij, imenovanih The Noodle, ki jih je avtor delal med letoma 2014 in 2015, v času pred poplavo pametnih telefonov in družbenih omrežij, s telefonom Samsung GT-C3350. Prve so nastale na njegovih potovanjih po Evropi, in sicer v Konstanci, največ pa jih je naredil v okviru rezidenčnega bivanja v Berlinu in nekaj zadnjih še na rezidenci v Rennesu.
Razstava bo na ogled do 14. marca 2021.
Veliki adventni koledar nekoliko drugače
Tretja razstava Menažerija: 37 dni božiča pa je zasnovana kot veliki adventni koledar. Dela vizualne umetnice Iris Pokovec na igriv način nihajo med globokim cinizmom do sodobne potrošniške kulture in njenim idealiziranjem. Najprej je od 1. decembra potekala na družbenih omrežjih MGLC-ja, zdaj pa si jo lahko ogledate še v živo. Razstava vsak dan preseneti z novim odvitim umetniškim kosom, ki je na ogled od 1. do 24. decembra, samo z enim klikom na naših družbenih omrežjih. Od 25. decembra bo na ogled odvita razstava z vsemi deli, vse do svetih treh kraljev 6. januarja 2021, ko se po običaju doma pospravi božično drevesce.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje