Cilj tokratnega natečaja Plaktivat je bil opogumiti ljudi k raziskovanju kulture skozi vse leto, obenem pa spomniti na pozitiven vpliv kulture na družbo in posameznika. "Žiriranje je imelo malodane značaj kulturnega dogodka, saj je skozi dela, katerih raznovrstnost je sovpadala z bogastvom slovenske kulture, preizpraševalo obstoječe poglede in odpiralo nove," je delo žirij opisal Peter Zabret, kreativni direktor v agenciji Internavti in predsednik ocenjevalne komisije osrednje kategorije Plaktivat.
Štirje Prešerni vabijo k raziskovanju kulture
Na oblikovalski natečaj je bilo prijavljenih 413 del iz 32 držav, vključno denimo z Japonsko, Brazilijo, Južno Korejo in Venezuelo. Žirijo je med 13 finalisti najbolj prepričala rešitev z naslovom Kulturno leto, ki si jo je zamislil Marko Por.
Marko Por je stroko prepričal z izvirno vizijo in duhovitim pristopom Kulturnega leta. "Ne le eden, tokrat nas bodo kar štirje Prešerni vabili k raziskovanju slovenske kulture vse leto ne glede na dolžino dneva ali rokavov. Če kdo, potem so prav oni s svojo prešernostjo več kot usposobljeni, da z ulic spodbudijo k vstopu v notranjost naših kulturnih institucij, ki komaj čakajo, da vas sprejmejo in postrežejo z novimi pogledi," je v utemeljitev zapisala žirija.
Žirija kategorije Sveža kri, ki je namenjena študentom, je razglasila dve zmagovalni deli: projekt Kultura krepi avtorice Alice Muratović Romih in serijo plakatov Kam pa ti sodiš brez kulture?, pod katero se podpisuje Kristina Žižek.
"Zmagovalne rešitve so popolnoma različne, a vse delujejo," ugotavlja žirija. "Zaradi visoke idejne ravni, originalnosti, kakovostne realizacije in najpomembneje – ustreznega nagovora zahtevne teme, se je žirija odločila, da oba predloga nagradi z najvišjo nagrado."
Alica Muratović Romih je po besedah Tomata Koširja žirijo prepričala s svojo originalnostjo, ki "bralca uspešno ujame in nasmeji, s humorjem pa ga angažira. Njena likovna realizacija hkrati uspešno izkorišča plakatni medij."
Serija del Kristine Žižek pa po mnenju žirije izstopa kot bistroumna: "Duhovita serija, ki tako prepričljivo lahko edino deluje v kontekstu slovenske kulture. In ta pronicljivi vpogled je njena glavna prednost. Kot je tudi njen nagovor brez žuganja s slabo vestjo," je še zapisal Košir. Poleg obeh zmagovalnih del je sicer žirija razglasila še 15 finalistov.
Žirijo v kategoriji Plaktivat so polega Petra Zabreta tvorili še Julija Somrak (DROM agency), David Fartek (ArnoldVuga), Nina Vrhovec (Multipraktik studio), Špela Drašlar (Saatchi&Saatchi), Aljaž Vesel (oblikovalski studio AA) in Tomaž Drozg iz TAM-TAM-a.
V kategoriji Sveža kri je dela ocenjevala komisija mednarodno uveljavljenih oblikovalcev in ustvarjalcev v sestavi predsednik Tomato Košir, Sara Sešlar Naraks (DROM Agency), vizualna umetnica Lucija Rosc, Gašper Uršič (Ginetta) in Mina Fina (Grupa Ee).
Spodaj lahko vidite nagrajeno rešitev Alice Muratović Romih in nekaj finalistov natečaja.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje