Raziskava je bila objavljena v strokovni reviji Computers in Human Behaviour.
"Ni nujno, da je umetnost omejena zgolj na obisk posvečenih muzejskih soban," je za avstrijsko tiskovno agencijo APA povedala MacKenzie Trupp z oddelka za psihologijo dunajske univerze.
Ena najbolj znanih hortikulturnih "obsesij" v zgodovini umetnosti
Monetova ljubezen do motiva lokvanjev je verjetno ena najbolj znanih hortikulturnih "obsesij" v zgodovini umetnosti. Lokvanji z rožnatimi, rumenimi in belimi cvetovi so med najbolj znanimi podobami impresionizma. Serija je nastajala zadnjih trideset let umetnikovega življenja na njegovem cvetličnem vrtu z ribnikom v Givernyju v bližini Pariza.
V okviru raziskave si je sliko Lokvanji in japonski most, ki je v lasti Narodne galerije v Londonu, ogledalo 240 udeležencev raziskave. Sliko so si ogledovali prek interaktivne umetniške razstave Monetovih Vodnih lilij na Google Arts and Culture spletni strani z uporabo pametnih telefonov, prenosnikov in osebnih računalnikov. Že po nekaj minutah se je njihovo počutje bistveno izboljšalo.
"To ne pomeni, da bi morali zdaj vsi ostati doma," je pojasnila Trupp. "Pomeni, da lahko imajo celo ljudje, ki ne morejo v muzej, koristi od umetnosti na spletu," je dodala kanadska psihologinja, ki je raziskavo izvedla skupaj z raziskovalci z Inštituta Maxa Plancka za psiholingvistiko v Nijmegenu na Nizozemskem in s frankfurtskega Inštituta Maxa Plancka za empirično estetiko.
Rezultate predhodne raziskave iz obdobja covidne pandemije so objavili lani poleti. Zdaj so jo ponovili in pri tem izboljšali raziskovalno metodo ter drastično povečali velikost vzorca s 84 na 240 udeležencev.
"To je neposredna ponovitev naše prve študije in je pokazala doslednost rezultatov," je povedala raziskovalka. "Naša raziskava najbolje pokaže, da je za posameznika resnično subjektivno, saj sta stopnja veselja, ki ga nekdo doživi, in pomen, ki ga nekdo pripisuje sliki, individualna," je pojasnila Trupp in se tudi navezala na znano sliko Krik Edvarda Muncha. "Če imate na primer res radi Muncha in vam je njegova slika resnično pomembna, potem vam tudi ta lahko zelo koristi," je dodala.
Obenem so v tej raziskavi ugotovili tudi, da lahko pametni telefoni zmanjšajo pozitiven učinek. "Potrebnih je več raziskav, vendar imamo predhodne dokaze, ki to podpirajo," je povedala Trupp. "Mogoče je, da ogledovanje umetnosti na pametnem telefonu ni tako dragoceno kot ogled na večjem zaslonu," je povedala Trupp.
Je spletno gledanje Lokvanjev enakovredno obisku muzeja?
Ni pa ta raziskava še prinesla odgovora na vprašanje, ali je spletno gledanje Lokvanjev enakovredno obisku muzeja, a kanadska psihologinja v dunajski Albertini že nekaj let izvaja raziskavo, v kateri ljudje gledajo originalnega Moneta. Zbiranje podatkov bo končano letos poleti in izkušnje obiskovalcev Albertine bodo nato primerjali s to raziskavo, je še poročala APA.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje