Kustosinji razstave Posrednik (Middleman) v MGLC-ju, ki jo je mogoče obiskati med 10. marcem in 28. majem, sta Nevenka Šivavec in Yasmin Martin Vodopivec.
Posrednik, ki propadajoči svet drži skupaj
Posrednik je torej gledalec, ki pri vstopu v razstavne prostore stoji sredi simetrične arhitekture, a je tudi avtor, ki posreduje med svetom idej in materialnim svetom, pri čemer ustvarja risbe, kipe in besedila. Posrednik je vizualiziran tudi kot poenostavljena in simbolična marioneta, ki jo lahko premikajo različne sile, so zapisali v MGLC-ju.
Instalacija je ustvarjena za konkreten prostor. Ne odvija se le v simetriji arhitekture, pač pa pogosto tudi v odnosu do simetrije – ali asimetrije – lista papirja, besede in človeške figure. "Pozoren gledalec lahko opazi, da dlje ko si od središča razstave, svetlejše je in več je na ogled. Lahko bi celo rekli, da pripoved eksplodira, ponovno pa jo poskuša sestaviti Posrednik, ki drži propadajoči svet z vso svojo močjo," še piše v napovedi.
Pomenljivih simbolov polne minimalistične oblike
Poljski umetnik, oblikovalec, knjižni založnik in kustos Honza Zamojski (1981, Poznanj) se v svojih delih opira na široko paleto medijev in umetniških praks, od risb in skulptur do infografik, navdihnjenih s korporativnimi sporočili in poetičnimi besednimi igrami. Njegove minimalistične oblike so polne pomenljivih simbolov, abstraktnih kompozicij in figurativnih upodobitev, ki tvorijo vizualni jezik, tega pa urejajo lastna slovnična pravila in formalna struktura. Elementi, ki se na prvi pogled morda zdijo različni, so združeni s preprostostjo oblike, prepletene s humorjem in ironijo.
Do danes je izdal več knjig, med katerimi so Love Letter (Ljubezensko pismo), Four Eggs Theory (Teorija štirih jajc) in Fishing with John (Ribarjenje z Johnom). V Centru Pompidou v Parizu ter v New Yorku v knjižnici Muzeja moderne umetnosti (MoMA) in organizaciji Printed Matter je pred časom predstavil svojo izvirno serijo predavanj Kako je narejeno.
Tukajšnje občinstvo pozna Zamojskega z osrednje razstave 33. grafičnega bienala Ljubljana Vice v lisice iz leta 2019, kjer je za postavitev Zbiranje in srečevanje v Projektnem prostoru Društva umetnikov (DUM) prejel nagrado občinstva.
Odprli so tudi razstavo Vzajemni kompromis, a kateri najnovejšo serijo grafik v tehnikah sitotiska in riso tiska ter kovinski objekt kot posebnost razstave predstavlja Marko Šajna. Njegova dela zaznamujejo jasen koncept in perfektna izvedba ter humoren, zabavljaški, piker, hudomušen in igriv likovni izraz z mnogimi referencami v zgodovini umetnosti, klasičnem slikarstvu, popularni grafiki, urbani kulturi, grafitih in street artu. Kot je ob razstavi zapisal kustos Božidar Zrinski, se osredotoča na motive človeških teles, ki z gibi in raznovrstnimi položaji oblikujejo različne likovne kompozicije. "Opazujemo lahko stiske rok, objeme, ruvanje, spotikanje, geste pomoči, utrujenost teles, presenečenje, korakanje, izzivanje, lovljenje ravnotežja in še mnogo več, kar lahko ponazori s človeškimi figurami brez obraznih mimik, a vendarle ritmično in usklajeno."
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje