Johannes Paul Raether: instalacija Protekto.x.x 5.5.5.1 Precipitation. Foto: Arhiv MGLC/Jaka Babnik
Johannes Paul Raether: instalacija Protekto.x.x 5.5.5.1 Precipitation. Foto: Arhiv MGLC/Jaka Babnik

Instalacija Johannesa Paula Raetherja obravnava tudi materialnost in procese izdelave ter prizorišča produkcije sodobnih informacijskih tehnologij, piše na spletni strani bienala. Raether v svojih kiparskih delih uporablja vsakdanje ikonične potrošniške izdelke kot relikvije daljne preteklosti.

Delo je v sozvočju z naraščajočo kolektivno potrebo, da se s tesnobo glede prihodnosti soočimo prek kolektivnih ritualov in preroških glasov tehno šamanističnega izvora, je v utemeljitvi zapisala žirija.

Mario Mu: Prizorišča srečevanja, Pt. 2. Foto: Arhiv MGLC/Klemen Ilovar
Mario Mu: Prizorišča srečevanja, Pt. 2. Foto: Arhiv MGLC/Klemen Ilovar

Nagrada za raziskovalno rezidenco je šla v roke prav tako v Berlinu živečega vizualnega umetnika in režiserja Maria Muja, ki je prejel tudi nagrado občinstva. Nagrado je prejel za video Prizorišča srečevanja, Pt. 2. Zgodba, ki je zasnovana na podlagi serije resničnih dogodkov na zunanji meji EU-ja, se dogaja med gradnjo večrazponskega kabelskega mostu na vzhodni jadranski obali Balkanskega polotoka.

Mednarodno žirijo so sestavljali Lovro Japundžić (Hrvaška), Jen Kratochvil (Češka), Sam Lackey (Združeno kraljestvo) in Poka-Yio (Grčija).

Kot lahko preberemo v utemeljitvi, nas umetnik po navdihu resničnih dogodkov popelje skozi računalniško generirane pokrajine in morske podobe, ki jim sledijo dialogi nevidnih protagonistov. Pripoved in zvočna kulisa ustvarjata atmosferičen in breztežnostni občutek z vsakdanjimi pogovori, ki se implicitno dotikajo sodobnih delovnih pogojev.

BCAA Systems: No Blade of Grass. Foto: Arhiv MGLC/Jaka Babnik
BCAA Systems: No Blade of Grass. Foto: Arhiv MGLC/Jaka Babnik

Žirija je posebno omembo namenila večfunkcionalnemu kolektivu BCAA Systems, ki obstaja na mejah sodobne alternativne glasbe, umetnosti in teorije. Kolektiv se na bienalu predstavlja s filmom in instalacijo No Blade of Grass.

"Na meji mockumentarca, spekulativne fikcije in umetnosti performansa No Blade of Grass z izraznimi sredstvi dizajna (ne le) videoiger raziskuje potencial skupnega delovanja v prostoru, da bi s tem zanetil kolektivno domišljijo, ki bi lahko privedla tudi do resničnih družbenih sprememb," lahko preberemo v opisu njihovega dela. Žirija je v utemeljitvi med drugim zapisala, da mlada večplastna platforma BCAA Systems deluje na meji klubske kulture, vizualne umetnosti in aktivizma.

34. bienale pod okriljem Mednarodnega grafičnega likovnega centra (MGLC) poteka od 10. septembra. Organizatorji so k projektu oziroma sestavljanju zgodbe o Iskra Delti, ki deluje kot fiktivna, virtualna entiteta, povabili ustvarjalce, ki uporabljajo moč fikcije, spekulativnega oblikovanja, igranja fantazijskih vlog in iger, spleta, popa in nastajajočih tehnologij. Zadnji bienalski konec tedna bo prinesel še predstavitve projektov Aleksandre Domanović, Lawrencea Leka, Marka Peljhana in umetniškega dvojca Nascent ter se bo sklenil z nedeljskim maratonskim vodstvom.

Prejemnike nagrad so razglasili s prenosom v živo na strani MGLC-ja na Facebooku.