Danes je v središču Ljubljane v arheološkem parku Emonska hiša italijanski umetnik Giovanni Morbin izvajal novo, posebej za njegovo razstavo zasnovano delo z imenom Hibridizakcija 16, Zimzeleni, v katerem se je po njegovih besedah "preobrazil v pokončen travnik neštetih odtenkov zelene". Umetnik je namreč kosil travo, kosilnica pa je bila prirejena tako, da ga je pokošena trava prekrila. Po košnji se je od parka skozi mesto sprehodil do Galerije Vžigalica, kjer bo na ogled retrospektivna razstava njegovih preteklih 16 Hibridizakcij.
Morbin je s tem javnim performansom zagotovo podoživel mnogo let, ki jih je preživel v raziskovanju svojega izraza. Mnogo od teh let je preživel prav v Ljubljani, kjer je bil v 90. letih umetnik tesno prepleten z umetniško sceno in kjer je uprizoril prve javne performanse pod naslovom Hibridizakcije. Prvi dve je uprizoril v prostorih nekdanjega zapora na Metelkovi, v katerih je odpiral razprave o svobodi in ravnovesjem med arhitekturo in umetnikovim telesom.
Po 27 letih se Morbin poklanja Ljubljani z razstavo v Galeriji Vžigalica
Giovanni Morbin iz Corneda Vicentina, rojen leta 1956, je svojo umetniško kariero nastavil z diplomo kot slikar na beneški akademiji za likovno umetnost. "Morbinovo umetniško raziskovanje je bilo že od samega začetka okoli leta 1978 povezano z oblikami obnašanja, idealno izrazno sredstvo pa je zanj postal performans," so zapisali v spremnem besedilu razstave v Galeriji Vžigalica.
"V devetdesetih – globalno turbulentnem desetletju, polnem pretoka in prehodov – se je Morbinovo delovanje prepletlo z ljubljansko umetniško sceno (Galerija Škuc, Državica Ptičjestrašilna in skupina Sestava iz Metelkove)." Morbin se je prvič v Ljubljani predstavljal leta 1993 v Galeriji Škuc kot član italijanskega kolektiva Ottomat, prostorom za interdisciplinarno ustvarjalno raziskovanje. Leto pozneje, 8. maja 1994, je z umetnikoma Danilom Balestrom in Pierluigijem Cazzavillanom objavil umetniški manifest Univerzalna izrazna etika, ki je bil leto zatem v organizaciji Galerije Škuc predstavljen v Ljubljani, in sicer s serijo performansov in umestitev Morbinovih instrumentov za introspekcijo na 19 javnih krajih po mestu.
Na intimni retrospektivi se predstavlja zgodovina 17 Hibridizakcij
Prva, Hibridizakcija 0, je bila izvedena v nekdanjih zaporih Metelkove leta 1995. Takrat se je Morbin z več kot 40 obiskovalci zaprl v zaporniško celico z namenom odpiranja razprave o pomenu svobode. Dve leti pozneje je uprizoril Hibridizakcijo 1, Bodybuilding, v kateri je svojo roko zazidal v kot taistega zapora in se z opazovalci za osem ur soočil z ravnovesjem med arhitekturo in umetnikovim telesom, so še zapisali v Galeriji Vžigalica.
V Galeriji Vigalica bo na ogled zgodovina še preostalih Hibridizakcij. O njih več zapišejo v spremnem besedilu: "Morbin jih prepleta s protifašistično držo, kjer sta politika in oblast obravnavani kot plastična in kiparska snov. Z umetniškimi sredstvi drzno tvori protipripoved rastočim nacionalističnim tendencam v Italiji. Vsako spremembo umetniškega izjavljanja utemelji z avantgardističnim manifestom." Najnovejšo prakso je razglasil za Ozionismo, horizontalni manifest, umetnost čakajoče dejavnosti, med katero izvaja performativne akcije simbolizirane neaktivnosti, imenovane ozioni. V duhu ozionisma bo Morbin kot pravkar upokojeni profesor umetniške akademije v Veroni prvič predstavil poslovilno Hibridizakcijo 15, Kar ostane, ki jo je s svojimi študenti izvedel na zadnji službeni dan, 31. oktobra 2023.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje