Margot Norton, kustosinja, ki je kurirala zadnjo samostojno razstavo njenih del, je sporočila, da je umetnica v sredo umrla zaradi raka, poroča spletni portal Art News.
Ameriški časopis New York Times jo opisuje kot eno najpomembnejših umetnic, ki je izšla z živahne umetniške scene Los Angelesa v 21. stoletju. "Njeno delo je močno izkoreninilo zmote ameriških sanj," je dejal Jay Jopling, ustanovitelj galerije White Cube, ki je umetnico zastopala. Temna stran predmestja in propad ameriških sanj sta bila njena ponavljajoča se motiva.
Na bienalih po vsem svetu in velikih samostojnih razstavah
Rodila se je v San Bernardinu v Kaliforniji leta 1970. Študirala je na kalifornijskem inštitutu za umetnost (CalArts). Njene skulpture, videoposnetke in predstave so v zadnjem desetletju predstavljali na bienalih po vsem svetu in velikih samostojnih razstavah.
Odraščala je na zahodni obali Amerike, kjer so požari, potresi in kriminal predstavljali nenehno grožnjo, v svojih delih je izvabljala pričakovanje bližnje katastrofe in njenih posledic. "Na podlagi psihoanalitičnega diskurza 20. stoletja je raziskovala svojo preteklost z uporabo predmetov iz svojega osebnega okolja, kot so zavržene zofe ali žimnice, pločevinke Pepsi, pletene odeje ali spomini na otroštvo. S preoblikovanjem je v procesu oblikovanja ali vlivanja skulpture prežela s t. i. unheimlich," so zapisali pri galeriji White Cube.
Umazani, zmečkani duhovi pohištva
Večino svoje kariere je ustvarjala delo, znano kot Projekt Larry. Serija, ki jo je začela ustvarjati leta 2007, je izhajala iz požara leta 2003, ki je skoraj uničil dom njene družine v San Bernardinu.
Leta 2013 se je obrnila k litju žimnic, kavčev in drugih gospodinjskih predmetov iz lateksa, uretana ali silikona. "Z izdelavo pohištvenega kalupa in nato brizganjem kalupa s plastjo smole je izdelala rahlo prosojne skulpture, ki so visele ali se odmikale od stene ali pa so včasih nerodno stale v galeriji, kot da bi klonile pod lastno težo. S temi umazanimi, zmečkanimi duhovi pohištva in z njimi povezanimi predstavami na videoposnetku si je predstavljala, da so telesa Američanov nekako neločljiva od hiš, ki jih imajo v lasti, in pohištva, na katerem so spali, se ljubili ali umrli," še piše New York Times.
"Čeprav je Kaari Upson šele na začetku svoje kariere, je morda nepričakovano velika ameriška umetnica, tako kot se je Patricia Highsmith v svojem času izkazala za nepričakovano veliko ameriško romanopisko," je v članku za revijo Interview leta 2017 zapisal Christopher Bollen.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje