Bessova risba večjih ali intimnih formatov je črtna in skicozno naravna, barvo in tonske podslikave pa uporablja umetnik predvsem za oblikovanje vzdušja znotraj slikarskega polja, ob razstavi piše kurator Adrijan Praznik.
Bessova motivika ima dve izhodišči: figuraliko in repeticijo. "Človeški motivi so na risbah multiplicirani in slojeni. Lahko bi celo rekli, da gre tukaj za primer strahu pred praznim prostorom. Likovno se umetnik poslužuje predvsem črtne risbe in prekrivanja," še zapiše. "Z zgoščevanjem posameznih linij prihaja do prepoznavnih oblik. V tem pogledu je treba izpostaviti risbo tudi kot umetnikov rokopis, kot neposredno linijsko črto, ki je njegova osebna in kot taka značilna izključno zanj. Prav gotovo je to zelo pomemben element avtopoetike njegovih del," ugotavlja kustos.
O Bessovi umetnosti pravijo, da prek človeških podob razmišlja o vlogi posameznika v družbi, česar pa ne gre razumeti kot klasične angažiranosti, opozori Praznik. V Bassovem primeru angažiranost namreč ni obrnjena navzven proti družbi, pač pa proti samemu sebi oziroma je "podaljšek spomina, ki ga je dokumentiral vidni aparat".
Simão Bessa se je rodil leta 1982 na Portugalskem. Študij slikarstva je leta 2008 končal na Akademiji za likovno umetnost v Portu. Leto pozneje ga je portugalsko ministrstvo za kulturo izbralo za mednarodno izmenjavo Inov-art, namenjeno obetajočim domačim umetnikom, v okviru katere deluje v ljubljanskem društvu Škuc. Od takrat živi v Sloveniji. Razstavljal je v številnih galerijah, za svoje delo je dobil več priznanj.
Prireditelji razstave so opozorili, da bo drevišnje odprtje potekalo skladno z vsemi protiepidemiološkimi ukrepi. Odpirajo danes ob 20.00, bo na ogled pa bo do 13. junija.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje