Ob prvem preplahu za zračni napad si je Vakulenko pripravil torbo in se odpravil v galerijo, kjer je naslednjih 66 dni preživel v kleti in varoval razstavljene umetnine ter bil v vsakem trenutku pripravljen, da si nadene neprebojni jopič in natakne plinsko masko.
"Boj nadaljujemo na kulturnem bojišču"
Vakulenko tudi ni hotel, da bi se na slikah nabiral prah v kakšnem skladišču v tujini, zato je evropske muzeje povprašal, ali bi bili pripravljeni gostiti spremenjeni različici dveh v Ukrajini že postavljenih razstav. Privolila sta dva švicarska muzeja, Muzej umetnosti in zgodovine v Ženevi in Muzej umetnosti v Baslu.
"To je bila zamisel, ki je našim slikam omogočila, da so na varnem, naši galeriji pa nadaljevanje boja na kulturnem bojišču," je v Kijevu za tiskovno agencijo Reuters povedal Vakulenko.
Ženevski muzej, ki je v preteklosti med špansko državljansko vojno sprejel tudi slike iz madridskega Prada, je Ukrajini tudi poslal opremo za pakiranje umetnin, s katero so zagotovili njihov varen prevoz.
Gostujoče razstave Muzeja umetnosti in zgodovine so na ogled v Muzeju Rath, ki je del skupine kulturnih ustanov v Ženevi. Trenutno je tam na ogled razstava z naslovom Od mraka do zore, ki prikazuje dela ukrajinskih slikarjev iz omenjene kijevske galerije.
Tvegana selitev
Na ogled so tudi zaboji, v katerih so slike pripeljali iz Ukrajine, nekaj tednov po tem, ko so se zaradi eksplozije granate v bližini stavbe raztreščila okna kijevske galerije.
Vakulenko je povedal, da so imele slike na dvodnevni poti po Ukrajini vse do meje s Poljsko posebno spremstvo za varovanje.
"Najpomembneje je bilo ohraniti v tajnosti pot slik po ozemlju Ukrajine. Podrobnosti poti so bile znane samo zelo omejenemu krogu ljudi, ki so bili neposredno povezani s prevozom in varovanjem," je dodal.
Vsi "ruski umetniki" to niso
V Baslu je na ogled 49 del umetnikov, rojenih v Ukrajini med 18. in 20. stoletjem, kot sta Ilja Repin in Volodimir Borovikovskij. Številni slikarji so se šolali v Rusiji in so jih pozneje tudi povezovali z ruskim carstvom ali Sovjetsko zvezo.
"Gre za pomemben projekt za razumevanje zbirk in zavesten ter kritičen pogled na njihovo zgodovino," je pobudo kijevske galerije ocenila pomočnica kustosa v baselskem Muzeju umetnosti Olga Osadtschy. "Navadili smo se na oznako ruska umetnost, a pod njo se skriva veliko več," je dodala.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje