Fotografije so bile na ogled v Muzeju moderne umetnosti v Fort Worthu v Teksasu na skupinski razstavi z naslovom Diaries of Home (Dnevniki doma), na kateri so med drugim na ogled dela umetnic, kot so LaToya Ruby Frazier, Nan Goldin, Deana Lawson, Catherine Opie in Carrie Mae Weems.
Niz člankov "predanega konservativnega aktivista"
Razstavo so v muzeju sicer odprli že na sredini novembra, a po pisanju The Art Newspaperja deluje, da se je fotografijam Sally Mann posebna pozornost namenila tik pred božičem, ko je časopis The Dallas Express prejel namig tamkajšnjega prebivalca. Na razstavo so poslali svojega novinarja Carlosa Turciosa, ki samega sebe opisuje kot "predanega konservativnega aktivista". 23. decembra je objavil svoj prvi članek o razstavljenih delih fotografinje, ki ga je naslovil: Ekskluzivno: Ali Muzej moderne umetnosti v Fort Worthu promovira otroško pornografijo? Konservativne skupine in politiki so se pridružili protestu, Turcios je v vmesnem času napisal še nekaj člankov na to temo. Sledil je zaseg umetničinih fotografij z razstave, proti muzeju pa je bila vložena prijava in uvedena policijska preiskava.
"Uradna preiskava je bila opravljena glede štirih umetniških del na začasni razstavi Dnevniki doma. Ta dela so doživela obsežne objave in bila vključena v razstave že več kot tri desetletja v vodilnih kulturnih ustanovah po vsej državi in po svetu," je v izjavi za The Art Newspaper poudaril predstavnik muzeja v Fort Worthu. Situacija precej spominja na pretekle bitke zoper kulturni konservativizem in umetniško cenzuro. Podobe otrok fotografinje Sally Mann, ki goli tekajo po družinski kmetiji v Virginiji, so bile že v preteklosti označene za "otroško pornografijo". Pravzaprav so bile nekatere od teh istih fotografij, večinoma iz njene serije Immediate Family, že predmet tovrstnih očitkov kmalu po tem, ko so nastale pred več kot 30 leti.
Obtožba, nevarna za svobodo milijonov Američanov
Ameriška organizacija National Coalition Against Censorship je obsodila zaseg fotografij. "Obtožba, da so ta dela gradivo o spolni zlorabi otrok, ni samo neiskrena, je zelo nevarna za svobodo milijonov Američanov, ki želijo dokumentirati rast svojih otrok brez grožnje državnega pregona. (...) Poleg tega prevzame perspektivo pedofila in ponižuje resnost resničnih primerov zlorabe otrok," je mogoče prebrati v njihovi izjavi. Mednarodna organizacija Artists At Risk Connection, ki se posveča spodbujanju umetniške svobode, je prav tako podala izjavo, v kateri je obsodila zaseg umetničinih stvaritev.
Po besedah Sally Mann so njeni otroci privolili v fotografiranje in so bili sestavni del procesa nastanka fotografij, saj so po njenem mnenju bili bolj sodelavci kot subjekti njenih stvaritev. Leta 2015 je v časopisu The New York Times objavila esej, v katerem je svoje otroke označila za "vizualno prefinjene, vključene v postavitev scene, ustvarjanje želenih učinkov za slike in njihovo urejanje ... Vsakemu otroku sem dala slike njega samega in jih prosila, naj odstraniti tiste, za katere niso želeli, da so objavljene."
"Predvidljiva polemika", ki kar noče zbledeti
Na spletni strani teksaškega muzeja je v besedilu o delu umetnice zapisano: "Ko svoje otroke prikazuje gole, čemerne in v sugestivnih situacijah, Sally Mann evocira ostro, temno stran otroštva, ki je lahko surova in vznemirljiva." Besedilo nadalje predstavi nekatere pretekle polemike o delih iz serije Immediate Family, pri čemer ugotavlja, da je bilo več teh "vpletenih v kulturne vojne v poznih 80. in 90. letih preteklega stoletja. V medijih so bile nekatere podobe predstavljene ločeno od serije in so postale merilo moralnih in političnih razprav o umetnosti in cenzuri. Od takrat je predvidljiva polemika zbledela," so očitno zmotno menili v muzeju.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje