Platno vladarja Karla V. je sicer del zbirke muzeja Prado, a praviloma ni razstavljeno v galeriji. Leta 1604 so bili v požaru v muzeju Prado uničeni vsi portreti v
Platno vladarja Karla V. je sicer del zbirke muzeja Prado, a praviloma ni razstavljeno v galeriji. Leta 1604 so bili v požaru v muzeju Prado uničeni vsi portreti v "dvorani kraljev", ker so bili pretrdno pričvrščeni na steno, da bi jih pravočasno rešili. Kralj Filip III., ki se je zavedal simbolične vrednosti teh del, ni izgubljal časa: izdelavo kopij je naročil slikarju Juanu Pantoji de la Cruzu. Portret Karla V. je Pantoja ustvaril po Tizianovem izvirniku. Foto: Reuters

Platno iz leta 1605 je portret španskega kralja Karla V., ki ga je upodobil Juan Pantoja de la Cruz; v Moskvo je med drugim potoval tudi originalni oklep, v katerem je vladar upodobljen na sliki. Ruske oblasti so pri vrnitvi "sodelovale brez zadržkov", sta za agencijo Reuters potrdila dva vira iz vpletenih španskih ustanov. Oklep ima sicer stalno mesto v zbirki, ki je na ogled v orožarni kraljeve palače v Madridu.

Orožarna in muzej Prado predčasne vrnitve javno nista komentirala. Je pa prejšnji teden španski minister za kulturo izjavil, da je vlada vrnitev slik zahtevala iz protesta proti ruskemu napadu na Ukrajino.

Kremeljski muzej v Moskvi je tako ali tako prestavil odprtje razstave Dvoboj: od preizkusa z bojem do dostojanstvenega zločina, ta bi morala za javnost vrata odpreti 4. marca. Spletna stran muzeja je sicer navajala, da so si izposodili eksponate iz številnih evropskih muzejev. Trenutno pa napovedujejo: "Kremeljski muzej se trenutno trudi, da bi razstavo izpeljal brez evropskega sodelovanja."

Tako obsežne razstave sicer institucije praviloma pripravljajo leto dni ali več.

Španski ustanovi sta svoj zahtevek za vrnitev uskladili s kolegi v Britanski kraljevi orožarni, v muzeju Louvre in v Francoski narodni knjižnici; vse te institucije so namreč prav tako poslale eksponate v Moskvo. Za zdaj sicer še ni bilo potrjeno, ali so se v domovino vrnili tudi kosi, izposojeni iz Francije in Velike Britanije.

Oklep za psa
Narodna dediščina, telo, ki upravlja španske kraljeve posesti in zbirke, je iz Rusije prejela vse izposojene kose, so potrdili. Med njimi sta bila tudi poseben oklep, izdelan za psa (nosil ga je kraljev najljubši hrt), in otroški oklep, ki je bil last kralja Filipa III. v mladih letih. Slika in oklepi so Rusijo zapustili 12. marca in nato po kopnem potovali skozi Finsko, Nemčijo in Francijo.

Vojna v Ukrajini je seveda povzročila različna trenja tudi med muzealci: slavni peterburški Ermitaž je na začetku tega meseca od več italijanskih galerij zahteval vrnitev izposojenih del. Pozneje je bil sicer dosežen dogovor za podaljšanje izposoje.