Drugače je presodila gradbena inšpekcija, ki je od občine zahtevala celo rušitev pristanišča. "Veseli smo, da je ta zgodba končana," je po pridobitvi gradbenega dovoljenja zadovoljen direktor blejske občinske uprave Robert Klinar. Občini se je tako uspelo izogniti hujšim posledicam in stroškom. Grozile so ji visoke denarne kazni in tudi to, da bo morala pristanišče porušiti.
Je pa kazen v vrednosti 2500 evrov kot odgovorna oseba dobil blejski župan Janez Fajfar, ki je bil sicer prepričan, da gradbenega dovoljenja za prenovo pristanišča na občini ne potrebujejo. Ocenili so namreč, da ni šlo za novogradnjo, temveč za adaptacijo, in da so bila 160.000 evrov vredna dela izvedena kot investicijsko vzdrževanje v javno korist.
Gradbena inšpektorica Inšpektorata RS za okolje in prostor je v odločbi, ki je bila izdana marca 2019, ugotovila, da rekonstrukcije pomola na Mlinem na obali Blejskega jezera ni mogoče šteti med izjeme, za katere ni potrebno gradbeno dovoljenje, saj izvedena dela bistveno presegajo vzdrževanje objektov.
Pristanišče na tem mestu nekoč že obstajalo
Ne glede na to, da je pristanišče za pletne na tem mestu prej že obstajalo, se je to namreč skupaj s temelji in piloti odstranilo in se nato na istem mestu oziroma na razširjenem območju pozidave zgradilo novo. Po zakonu pa je za novogradnjo ali rekonstrukcijo treba imeti pravnomočno gradbeno dovoljenje, je navedla inšpektorica.
Občini Bled je naložila, naj na svoje stroške do 15. avgusta 2019 odstrani novozgrajeni objekt in vzpostavi prejšnje stanje, sicer se bo začel postopek izvršbe. Z odločbo je bila prepovedana tudi uporaba pristanišča. Vendar so pletnarji pristanišče kljub temu ves ta čas uporabljali, občina pa se je lotila pridobivanja gradbenega dovoljenja za nazaj. Postopki so trajali kar tri leta, saj je občina ob ureditvi dokumentacije morala pridobiti tudi vrsto dovoljenj oziroma soglasij.
Boljši pogoji
Glavna pridobitev naložbe, ki se je končala na začetku aprila 2019, je bil obnovljen leseni pomol, ki omogoča varnejše pristajanje in privez 11 pleten ter boljše pogoje za vstop in izstop potnikov. Pletnarji so pred epidemijo covida-19 s pristana na Mlinem vsako leto do otoka in nazaj prepeljali nekaj 10.000 ljudi. Vendar je bil pristan pred prenovo že dotrajan in njegova uporaba nevarna.
Grajeni rob obale jezera, to je kamniti oziroma betonski zid na leseni deski, ki so jo podpirali piloti, je zaradi dotrajanosti konstrukcije in spodjedanja vode postajal nestabilen, utrjeni plato pa se je zaradi spodjedanja vode mestoma že udiral. Zato so zamenjali staro nosilno konstrukcijo, torej lesene pilote in deske, s sodobno rešitvijo lesenih pilotov in armiranega betonskega temelja.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje