Zaradi treh kolesarskih mostov, za katere so po postavitvi ugotovili, da imajo med drugim prevelike naklone in niso primerni za uporabo, je Mestna občina Slovenj Gradec avgusta letos na okrožno sodišče v Slovenj Gradcu vložila tožbo proti dvema projektantskima družbama, to je družbama DK-PROTIM in Planum, ter Zavarovalnici Sava, pri kateri imata družbi zavarovano odgovornost.
Občina s tožbo od toženih strank terja dobrega pol milijona evrov iz naslova odprave napak na treh kolesarskih mostovih. Eden med njimi v Slovenj Gradcu prečka potok Homšnica, dva pa Mislinjo.
Še pred vsebinsko obravnavo tožbe je danes na Okrožnem sodišču v Slovenj Gradcu potekal narok za zavarovanje dokazov. Občina je prek svojega pravnega zastopnika, odvetnika Damijana Brulca, namreč predlagala, da se pred morebitno sanacijo oz. načrtovanim rušenjem mostov imenuje izvedenec gradbene stroke, ki si bo ogledal mostove in bo odgovoril na vprašanja, povezana z domnevnimi stvarnimi napakami tako v dokumentaciji kot na samih mostovih.
Kdo bo izvedenec, še ni znano
Sodnica Sonja Tovšak je predlogu za zavarovanje dokazov ugodila. Občini je naložila nakazilo predujma v znesku 2000 evrov, vsem strankam v postopku pa dala 15 dni časa, da lahko oblikujejo vprašanja za sodno zapriseženega gradbenega izvedenca, ki bo imenovan. Kdo bo to, še ni znano.
Dve od toženih strank sta sicer pred današnjim narokom predlagali preložitev naroka, saj med drugim sploh še ni potekel rok za odgovor na vloženo tožbo, a je sodnica v skladu z zakonskimi možnostmi narok za zavarovanje dokazov izvedla.
Občina načrtuje rušenje mostov
Občina namreč medtem načrtuje rušenje spornih kolesarskih mostov in postavitev novih v okviru podaljšanih rokov za dokončanje projekta trajnostne mobilnosti oz. izgradnje kolesarskih površin. V projekt, ki ga je sofinanciral Evropski sklad za regionalni razvoj, sta bili poleg gradnje treh kolesarskih mostov vključeni tudi gradnja 9,1 kilometra novih kolesarskih površin in površin za pešce ter obnova nekaterih odsekov cest ob kolesarski stezi.
Naložba je bila v celoti vredna dobra dva milijona evrov (brez DDV-ja), od tega so vsi trije mostovi skupaj stali 350.000 evrov (brez DDV-ja).
Projektanta spornih mostov je občina izbrala na razpisu leta 2018, tri kolesarske mostove, ki izstopajo tudi po vizualni podobi, pa so postavili lani. Mostovi niso bili predani v uporabo, ker so ugotovili, da med drugim nakloni presegajo merila po pravilniku o kolesarskih površinah.
Župan zatrjuje, da so želeli najti rešitev
Kot je danes po naroku medijem pojasnil župan Tilen Klugler, ki se je naroka udeležil skupaj s pravnima zastopnikoma občine, so s projektantom spornih mostov želeli najti rešitev za sanacijo mostov, a jim to ni uspelo. Med drugim projektant po njegovih besedah ni izdelal ustrezne dokumentacije, ki bi omogočala popravilo na način, da bi bili mostovi skladni s področno zakonodajo.
Zaradi rokov, povezanih s koncem projekta, pa je šla nato občina v iskanje novega projektanta, ki je pripravil dokumentacijo. V sredo se končuje razpis za izbor izvajalca del, sledila bo odstranitev obstoječih mostov in izgradnja novih, je napovedal župan. Mostove bodo odstranili po tem, ko si jih bo v okviru sodnega postopka ogledal izvedenec.
Občina mora za postavljene mostove uporabno dovoljenje pridobiti do konca letošnjega leta, je še povedal župan.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje