Kratkoročni ukrepi za sanacijo mostu bodo občino stali približno 600 tisoč evrov, srednjeročni ukrepi, ki bi podaljšali obratovanje mostu, pa sedem milijonov evrov. Foto: Google Maps
Kratkoročni ukrepi za sanacijo mostu bodo občino stali približno 600 tisoč evrov, srednjeročni ukrepi, ki bi podaljšali obratovanje mostu, pa sedem milijonov evrov. Foto: Google Maps

Titov most je bil zgrajen sredi 60. let prejšnjega stoletja in ostaja od takrat konstrukcijsko praktično nespremenjen, zato se je mariborska občina odločila za natančno statično-dinamično analizo njegovega stanja. Ta pa je pokazala, da je most, ki je občinska last, v slabem stanju in da bo zato potrebna obsežna sanacija, ki mu bo podaljšala življenje za nadaljnjih 30 let.

"Nimamo si kaj zatiskati oči. Lani se je porušil zelo podoben most v Nemčiji, zato smo sklenili, da naredimo predstavitev tudi mestnim svetnikom, da se s tem seznanijo, ker bo treba v prihodnosti v proračunu predvideti sanacijska sredstva," je za Radio Slovenija pojasnil mariborski podžupan Peter Medved.

Most so v Mariboru po dveh letih gradnje odprli novembra 1963. Ime Titov most je dobil devet let pozneje. Foto: Pokrajinski arhiv Maribor
Most so v Mariboru po dveh letih gradnje odprli novembra 1963. Ime Titov most je dobil devet let pozneje. Foto: Pokrajinski arhiv Maribor

Kratkoročni ukrepi, kot so zamenjava dilatacij, ureditev odvodnjavanja in vzpostavitev monitoringa, bodo občino stali približno 600 tisoč evrov, srednjeročni ukrepi, ki bi podaljšali obratovanje mostu, pa kar sedem milijonov evrov. To bo zelo obremenilo že tako obubožan mestni proračun.

"Tudi standardi protipotresnosti so se bistveno spremenili, tudi tu so določeni izzivi pri tem mostu. V vsakem primeru Maribor čaka investicija v rehabilitacijo Titovega mostu, da se bomo lahko po njem varno vozili še naprej," je dejal Medved. Občina je že začela pripravljati potrebno dokumentacijo, obnovitvena dela pa naj bi se začela leta 2027 in bodo po podžupanovih predvidevanjih trajala vsaj dve leti.

Obnove bo potreben tudi Glavni most, ki pa je v boljšem stanju, načrtuje se tudi celovita prenova dotrajanega državnega Malečniškega mostu ali celo njegova nadomestitev. Dars pa v kratkem načrtuje obnovo mariborskega dvoetažnega mostu. "Posegi na teh mostovih bodo kar zahtevni za Maribor in bodo predstavljali kar velik logistični in prometni problem za mesto, predvsem glede na stanje mostov," je opozoril Medved. Država načrtuje ob tem tudi obnovo razpokanega vozišča na Koroškem mostu.