V okviru festivala Maribor je naš bo Cankarjev dom (CD) do 30. januarja gostil izbor opernih, plesnih in gledaliških uspešnic mariborskega ansambla. V okviru festivala bodo v sklopu Likovni kritiki izbirajo do 3. februarja v prvem preddverju na ogled fotografije Damjana Švarca po izboru umetnostne zgodovinarke Nataše Smolič.
Aida, Verdijev drugi ustvarjalni vrh
Giuseppe Verdi je Aido skomponiral po naročilu egiptovskega kediva Ismaila Paše v počastitev svetovnega odprtja Sueškega prekopa leta 1871. Zgodbo za opero je prispeval francoski egiptolog Edouard Mariette Bey, libreto pa Antonio Ghislanzoni. In prav s to monumentalno stvaritvijo je Verdi po operni mojstrovini Rigoletto, ki jo je napisal pri osemintridesetih letih, doživel svoj drugi ustvarjalni vrh.
Opera v štirih dejanjih razkriva ekspresivno moč tradicionalnih glasbenih oblik, zlasti arije, ansambla in recitativa, ki v novi preobleki ustrezajo zahtevam novega ideala glasbene drame. Aida zavzema med Verdijevimi operami posebno mesto tudi zaradi vključevanja baletov, koračnic, mogočnih zborov in pompoznih sprevodov. Ob vsem zunanjem sijaju pa skladatelj ne pozablja na psihološko globino in posledično prepričljivost svojih likov, piše na spletni strani mariborskega gledališča.
V vlogi Aide bo nastopila Daria Masiero, poveljnik straže Radames je Renzo Zulian. V operi pojejo še Irena Petkova, Slavko Sekulić, Valentin Pivovarov, Jaki Jurgec, Andreja Zakonjšek Krt in Martin Sušnik. Dirigent predstave je Francesco Rosa, režiser Pier Francesco Maestrini, scenograf Alfredo Troisi, kostumograf Luca Dall'Alpi, za oblikovanje luči skrbi Pascal Merat, koreograf je Edward Clug.
Opera v štirih dejanjih, ki je nastala v koprodukciji SNG-ja Maribor in CD, bo na ogled drevi ob 19. uri, na sporedu festivala pa bo tudi 16. januarja ob isti uri.
Še dve predstavi v Clugovi koreografiji
Na odru Linhartove dvorane bo ljubljansko premiero doživela baletna pravljica Kekec, nova uspešnica koreografa Edwarda Cluga in zasedbe Katalena, ki je na odrih zaživela tudi kot poklon 100. obletnici slovenskega baleta. Kekec bo na sporedu 19. in 20. januarja.
Prav tako v Clugovi koreografiji je nastal balet Peer Gynt, ki je bil leta 2016 v Cankarjevem domu deležen stoječih ovacij občinstva, pozneje pa ga je za uprizoritev odkupila Dunajska opera, na sporedu pa bo prav tako 19. januarja.
Najboljša predstava v 2018 na Hrvaškem
Smrt v Benetkah v koreografiji Valentine Turcu, ki je nastala v koprodukciji SNG-ja Maribor in HNK-ja Zagreb, je hrvaški Večernji list ocenil za najboljšo predstavo preteklega leta na Hrvaškem. Smrt v Benetkah bo v Cankarjevem domu gostovala 22. januarja.
Turandot in Somrak bogov za sklenitev festivala
25. in 27. januarja bo sledilo gostovanje Puccinijeve opere Turandot. V glavni vlogi poje Rebeka Lokar, ki trenutno, kot so zapisali v Cankarjevem domu, velja za eno najbolj iskanih Turandot v Evropi.
Festival bo torej 30. januarja sklenila uprizoritev Somrak bogov v režiji Daliborja Matanića, ki je prepričala občinstvo in kritike tako domačih kot tujih odrov.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje