Charles Leclerc je v celoti občutil moč Ferrarijevih moštvenih ukazov. Foto: Reuters
Charles Leclerc je v celoti občutil moč Ferrarijevih moštvenih ukazov. Foto: Reuters

Monačan, ki je zaradi okvare pogonskega sklopa nesrečno izgubil svojo krstno zmago v formuli ena pred dobrima dvema tednoma v Manami, je jubilejno tisočo dirko v kraljici motošporta na Kitajskem začel odlično.

Zdelo se mi je, da sem lahko hitrejši od Charlesa. Težko sem našel ritem, zato sem storil tudi nekaj napak in vsakič znova izgubil nekaj prednosti, ki sem si jo nabral. Če pogledamo potek celotne dirke, se mi zdi ukaz iz boksov povsem pravičen.

Sebastian Vettel

Izkoristil je neposrečen poskus moštvenega kolega Sebastiana Vettla, ki je želel po zunanji strani prehiteti mercedesa Valtterija Bottasa. Finec je Nemca zaprl, Leclerc pa je vse skupaj izkoristil in se po notranji strani uvodnega zavoja zapeljal na tretje mesto.

Tam je nekaj časa tudi vztrajal, a kar hitro so mu po radijski zvezi ukazali, naj dirka hitreje, češ da je Vettel za njim hitrejši. Leclerc se s tem ni strinjal, a že krog pozneje je moral izpolniti ukaz in štirikratnega svetovnega prvaka spustiti predse.

Taktika bi se najbrž obnesla, če bi italijansko moštvo ukaz podalo že veliko prej. Tako pa so pri poskočnem konjičku, tako kot že ničkolikokrat prej, zamudili idealen trenutek.

Vettel je v naslednjih krogih s precej načetimi gumami storil kar nekaj napak, dvakrat zapored mu je pri zaviranju pred 14. zavojem zablokiralo kolesa, enkrat je precej široko zapeljal iz zavoja, zaradi česar se je Leclerc po radijski zvezi spraševal, ali je Nemec res hitrejši.

Prepočasni in neodločni

V sezoni, v kateri bi moral Ferrari po kazalcih iz zimskih testiranj konkretno izzvati Mercedes, je ta na tretji dirki dosegel že tretjo dvojno zmago. Moštvo iz Maranella je bilo blizu uspeha le v Manami, kjer pa je krstno zmago v formuli ena Charlesu Leclercu odvzela okvara pogonskega sklopa. Na Kitajskem v nedeljo rdeči niso imeli nikakršnih možnosti za zmago. Čeprav imajo najmočnejši pogonski sklop, so bili prepočasni, da bi lahko ujeli in sledili Lewisu Hamiltonu in Valtteriju Bottasu, ki sta zavoljo boljšega aerodinamičnega oprijema dirkalnika prednost nabirala v (hitrih) zavojih. Še več, pokazali so veliko neodločnosti pri moštvenih ukazih, za nameček so Leclercu popolnoma uničili dirko in mu onemogočili kakršno koli možnost za boj z Maxom Verstappnom za četrto mesto. Kalvarija 'poskočnega konjička' se kljub številnim zamenjavam na čelu moštva v zadnjih letih (Stefano Domenicali, Marco Mattiacci, Maurizio Arrivabene, Mattia Binotto) nadaljuje.

Vodja moštva Ferrari Mattia Binotto je ob imenovanju veliko obetal, a 49-letni inženir iz Lozane utegne kaj kmalu stopiti na pot Stefana Domenicalija, Marca Mattiaccija in Maurizia Arrivabeneja, ki najuspešnejšemu moštvu v zgodovini elitnega razreda motošporta niso prinesli želenih rezultatov in so zato morali oditi. Moštvu iz Maranella se je Binotto pridružil že leta 1995, leta 2013 je postal del ekipe v razvojnem oddelku, julija 2016 tehnični vodja ekipe. Foto: Reuters
Vodja moštva Ferrari Mattia Binotto je ob imenovanju veliko obetal, a 49-letni inženir iz Lozane utegne kaj kmalu stopiti na pot Stefana Domenicalija, Marca Mattiaccija in Maurizia Arrivabeneja, ki najuspešnejšemu moštvu v zgodovini elitnega razreda motošporta niso prinesli želenih rezultatov in so zato morali oditi. Moštvu iz Maranella se je Binotto pridružil že leta 1995, leta 2013 je postal del ekipe v razvojnem oddelku, julija 2016 tehnični vodja ekipe. Foto: Reuters

Postanek bi morali opraviti prej
Vettel je ostal pred moštvenim tekmecem. Ferrari je nato Monačana žrtvoval za morebitni Vettlov boj z Bottasom, potem ko ga je obdržal na stezi, medtem ko so najboljši dirkači opravili drugi postanek. Finec je za 21-letnikom iz Monte Carla resda dirkal dva kroga, a v DRS-območju je šolsko švignil mimo. Zaradi Ferrarijeve odločitve je Leclerc izgubil vse možnosti za četrto mesto, ki ga je naposled osvojil Max Verstappen. "Postanek bi lahko opravili prej. Vsaj, kar se moje dirke tiče. Z vidika moštva smo sicer izbrali pravo taktiko, saj so z menoj želeli upočasniti mercedesa in s tem Sebastianu pripraviti priložnost za napad. Na koncu se ni izšlo, a to je bil naš cilj," je po kitajski preizkušnji v Šanghaju dejal Leclerc, ki je v skupnem seštevku za svetovno prvenstvo v formuli ena zdrsnil na peto mesto.

Binotto razume Leclercovo slabo voljo
Leclerc z razpletom dirke vsekakor ne more biti zadovoljen. Tega se zaveda tudi vodja moštva Ferrari Mattia Binotto. "Če je Charles slabe volje, ga popolnoma razumem. Res ga je škoda," je priznal 49-letnik in dodal: "Ko smo sprejeli odločitev, je bil Mercedes na progi bistveno hitrejši. Sebastianu smo poskusili pripraviti priložnost za napad, v tistem trenutku je bilo ključno, da ne zaostane preveč. S to odločitvijo nismo želeli dati kateremu koli dirkaču prednosti, šlo je za dobro ekipe."

Lewis Hamilton je zmagal drugič v sezoni, obakrat je Ferrari ugnal v kozji rog - resda v Bahrajnu tudi s kančkom sreče, potem ko je vodilnemu Leclercu zagodel pogonski sklop. Foto: Reuters
Lewis Hamilton je zmagal drugič v sezoni, obakrat je Ferrari ugnal v kozji rog - resda v Bahrajnu tudi s kančkom sreče, potem ko je vodilnemu Leclercu zagodel pogonski sklop. Foto: Reuters

Vettlu se je zdelo, da je lahko hitrejši
Z moštvenim ukazom se Sebastian Vettel ‒ nepresenetljivo ‒ strinja, čeprav jih Nemec v preteklosti ni pretirano rad upošteval (denimo ignoriranje moštvenega ukaza Red Bulla na dirki za VN Malezije leta 2013). "Zdelo se mi je, da sem lahko hitrejši od Charlesa. Težko sem našel ritem, zato sem storil tudi nekaj napak in vsakič znova izgubil nekaj prednosti, ki sem si jo nabral. Če pogledamo potek celotne dirke, se mi zdi ukaz iz boksov povsem pravičen. Žal nam Mercedesov ni uspelo ujeti," je dejal 31-letni Heppenheimčan, ki je član Ferrarija od leta 2015.

Hamilton (končno) zadovoljen s štartom
S Ferrarijevimi kolobocijami pa se prav nič ne ukvarja zmagovalec dirke Lewis Hamilton. Britanec je še enkrat dokazal, da mu v formuli ena trenutno ni para. Z odličnim štartom je švignil v vodstvo in ga z brezhibno predstavo zanesljivo zadržal do konca. 75. zmaga v karieri, slavje na tisoči dirki formule ena in skok na vrh skupnega seštevka. Popoln konec tedna za svetovnega prvaka. "Strategi na uvodnih treh dirkah sezone še niso naredili napake, in upam, da se bo tako nadaljevalo tudi v prihodnje," je poudaril Hamilton, ki je v nasprotju z dirkami v Melbournu in Manami tokrat začel odlično. "Lepo je bilo dirko začeti, tako kot je treba. Na naslednjih 18 dirkah bo še veliko vzponov in padcev, treba se bo maksimalno truditi še naprej," na realnih tleh ostaja Britanec.

Valtteri Bottas bo moral na peto zmago v formuli ena še malce počakati ‒ vsaj še 13 dni. Foto: Reuters
Valtteri Bottas bo moral na peto zmago v formuli ena še malce počakati ‒ vsaj še 13 dni. Foto: Reuters

Bottas zmago izgubil že na štartu
Čeprav je Valtteri Bottas na dirki osvojil drugo mesto, pa z razpletom kitajskega konca tedna ne more biti povsem zadovoljen. V soboto je dobil kvalifikacije, od nedeljske dirke si je veliko obetal, nato že po nekaj metrih izgubil vodstvo, s tem pa tudi vrh skupnega seštevka za svetovno prvenstvo. "Dirko sem izgubil na štartu. Gume so se zavrtele v prazno in tako sem izgubil vodstvo. Dirkalnik je bil sicer v redu, s hitrostjo sem bil zadovoljen, a v prvem delu dirke nikakor nisem mogel slediti Lewisu," je priznal Bottas, ki po šanghajski preizkušnji v skupnem seštevku za Hamiltonom na drugem mestu zaostaja za šest točk.

Max Verstappen. Foto: Reuters
Max Verstappen. Foto: Reuters

Verstappnu ena priložnost za napad
Pri Red Bullu so s četrtim in šestim mestom svojih dirkačev zadovoljni. Po zaslugi pametno izbrane taktike je Max Verstappen ugnal Leclerca, s kančkom sreče bi bil lahko hitrejši tudi od Vettla. "Dirka ni bila lahka, a kot moštvo smo lahko zelo zadovoljni. Izbrali smo pravo taktiko, s katero nam je uspelo ugnati Leclerca. Zabavno se je bilo spustiti v boj s Sebastianom, potem ko je ta iz boksov prišel z neogretimi gumami. Tedaj sem imel edino priložnost, da ga napadem, vendar se mi ni izšlo. Za morebitni drugi napad na dirki smo bili prepočasni. Potrudil sem se po najboljših močeh, mislim da moramo biti z razpletom dirke zadovoljni," je povedal Verstappen, ki že osem dirk zapored ni končal nižje od četrtega mesta.

Naslednja postaja: Baku
Karavano formulo ena čez 13 dni čaka ulična dirka za VN Azerbajdžana v Bakuju. V preteklosti je prestolnica države poskrbela za sila razburljive dirke, ljubitelji formule ena upajo, da bo tudi tokrat tako. Dirka je na sporedu v nedeljo, 28. aprila, ob 14.10. Lani je slavil Hamilton pred Kimijem Räikkönenom (Ferrari) in Sergiem Perezom (Force India).

Hamilton zmagovalec tisoče dirke v zgodovini formule ena

Vsi zmagovalci dirk za VN Kitajske:

LetoDirkačMoštvoPrizorišče
2019Lewis HamiltonMercedesŠanghaj
2018Daniel RicciardoRed Bull
2017Lewis HamiltonMercedes
2016Nico RosbergMercedes
2015Lewis HamiltonMercedes
2014Lewis HamiltonMercedes
2013Fernando AlonsoFerrari
2012Nico RosbergMercedes
2011Lewis HamiltonMcLaren
2010Jenson ButtonMcLaren
2009Sebastian VettelRed Bull
2008Lewis HamiltonMcLaren
2007Kimi RäikkönenFerrari
2006Michael SchumacherFerrari
2005Fernando AlonsoRenault
2004Rubens BarrichelloFerrari