Sebastian Vettel v Šanghaju upa na precej boljšo dirko kot pred slabima dvema tednoma v Bahrajnu. Foto: Reuters
Sebastian Vettel v Šanghaju upa na precej boljšo dirko kot pred slabima dvema tednoma v Bahrajnu. Foto: Reuters
Datum dirke:14. april 2019 ob 8.10
Kraj:Shanghai International Circuit, Šanghaj, Kitajska
Dolžina kroga:5,451 km
Število krogov:56
Dolžina dirke:305,066 km
Zadnji zmagovalec:2018 ‒ Daniel Ricciardo (Red Bull)
Prva VN na prizorišču:2004
Rekord kroga:1:32,238 ‒ Michael Schumacher (2004)
Proga v Šanghaju po koncu štartno-ciljne ravnine vsebuje enega izmed najtežjih skupkov zavojev v formuli ena. Foto: Reuters
Proga v Šanghaju po koncu štartno-ciljne ravnine vsebuje enega izmed najtežjih skupkov zavojev v formuli ena. Foto: Reuters

Moštvo iz Brackleyja ima po uvodnih dveh dirkah nove sezone svetovnega prvenstva v formuli ena skoraj popoln izkupiček točk, manjka mu le dodatna točka za najhitrejši krog v Manami na dirki za VN Bahrajna, ki jo je osvojil ferrarijevec Chrales Leclerc.

Ferrari je bil v Manami na dobri poti, da doseže zmago, a je Leclercu zagodel pogonski sklop, Sebastian Vettel pa je v boju s končnim zmagovalcem Lewisom Hamiltonom storil napako in puščavsko preizkušnjo sklenil (šele) na petem mestu.

Valtteri Bottas je po klavrni lanski sezoni letos zaprisegel, da bo v boju za naslov svetovnega prvaka bolj neizprosen. Foto: Reuters
Valtteri Bottas je po klavrni lanski sezoni letos zaprisegel, da bo v boju za naslov svetovnega prvaka bolj neizprosen. Foto: Reuters

Bottas v pričakovanju neizprosnega boja
Če gre upoštevati rezultate iz zadnjih nekaj sezon, utegne Mercedes še povečati prednost v skupnem seštevku, saj sta srebrni puščici dobili štiri od zadnjih petih dirk, a Ferrari je letos izjemno hiter. "Že na drugi dirki sezone smo se lahko prepričali, kako hiter je Ferrari. V Bahrajnu smo dirko dobili zaradi zanesljivosti dirkalnika, ne hitrosti. To je formula ena, kjer je pač pomembno oboje. V Šanghaju pričakujem neizprosen boj s Ferrarijem. Moštvo ima zelo hiter dirkalnik in odlična dirkača," je na medijskem dogodku povedal zmagovalec uvodne dirke v Melbournu, Valtteri Bottas. Tudi Hamilton je pred kitajsko preizkušnjo previden z napovedmi. "Ta dirka ne bo čisto nič drugačna od drugih. Ja, gre za tisočo dirko, in to je res lep dosežek za formulo ena, ampak to je pravzaprav vse. Na Kitajsko smo prišli, tako kot vedno, opravit svoje delo," je bil kratek in jedrnat petkratni svetovni prvak.

Od Ferrarijevega dvojca Sebastian Vettel ‒ Charles Leclerc se tudi tokrat veliko pričakuje. Foto: Reuters
Od Ferrarijevega dvojca Sebastian Vettel ‒ Charles Leclerc se tudi tokrat veliko pričakuje. Foto: Reuters

Vettel in Leclerc polna optimizma
Po uspešnih zimskih testiranjih se sezona za Ferrari ni začela najbolje, pa vendar je moštvo iz Maranella optimistično pred nedeljsko dirko. "V Šanghaju je zelo pomembna skrb za gume. To je naša najpomembnejša naloga, če želimo biti hitri vso dirko. V preteklosti sem imel tu s ferrarijem nekaj dobrih dirk, nekajkrat sem bil zelo blizu zmagi. Morda se mi tokrat nasmehne sreča in na najboljši možen način proslavimo jubilejno tisočo dirko formule ena," upa Vettel, ki je na najvišjo stopničko v Šanghaju stopil zgolj enkrat, in sicer v sezoni 2009 z red bullom. Trikrat je bil drugi, lani je dirko sklenil šele na osmem mestu. Tudi Leclerc želi tisočo dirko ovekovečiti z zmago, ki jo je tako nesrečno izgubil v Bahrajnu.

"To je tisoča dirka v zgodovini formule ena. Upam, da bo dirkalnik tako dober kot v Bahrajnu do zadnjih desetih krogov, tako da bom lahko dosegel rezultat, ki si ga zaslužimo," je povedal 21-letni Monačan.

Včasih najdražje dirkališče na svetu

Dirkališče v Šanghaju leži v okrožju Džjading. V pičlih 18 mesecih je približno tri tisoč inženirjev tamkajšnje močvirje izsušilo in zgradilo moderno dirkališče, ki je stalo okrog 450 milijonov ameriških dolarjev ali dobrih 350 milijonov evrov, s čimer je bilo tedaj najdražje dirkališče v zgodovini formule ena (pozneje je naziv najdražjega prevzel Abu Dabi). Krstna dirka leta 2004 je na prizorišče zvabila več kot 200 tisoč gledalcev. Tedaj so karte razgrabili kot vroče žemljice, čeprav je najcenejša stala toliko, kolikor je povprečni tedenski zaslužek (40 ameriških zelencev). V zadnjih letih je obiskanost dirk v Šanghaju precej upadla. Tako kot mnogo drugih, je tudi to dirkališče oblikoval nemški arhitekt Hermann Tilke. Proga, ki je dolga 5,451 km, ima kar nekaj dolgih ravnin, ob koncu katerih so ostri zavoji - Tilkejev zaščitni znak. Zagotovo pa sta zaščitni znak proge uvodna zavoja, ki sta ena najtežjih v formuli ena. Med zavojema 13 in 14 lahko dirkači zlahka presežejo hitrost 300 km/h. Celotno dirkališče, vključno s tribunami in drugimi objekti, zavzema 5,3 kvadratnega kilometra.

Krstno dirko za VN Kitajske je dobil Rubens Barrichello pred Jensonom Buttonom in Kimijem Räikkönenom. Foto: Reuters
Krstno dirko za VN Kitajske je dobil Rubens Barrichello pred Jensonom Buttonom in Kimijem Räikkönenom. Foto: Reuters
Lewis Hamilton je daleč najuspešnejši dirkač v zgodovini dirk za VN Kitajske. Zmagal je kar petkrat (2008, 2011, 2014, 2015 in 2017). Po dvakrat sta še slavila Fernando Alonso in Nico Rosberg. Foto: Reuters
Lewis Hamilton je daleč najuspešnejši dirkač v zgodovini dirk za VN Kitajske. Zmagal je kar petkrat (2008, 2011, 2014, 2015 in 2017). Po dvakrat sta še slavila Fernando Alonso in Nico Rosberg. Foto: Reuters

Veselje za Barrichella, jeza za Schumacherja
Prvo kitajsko dirko formule ena je v Šanghaju 26. septembra 2004 dobil Rubens Barrichello, ki si je s ferrarijem že v soboto pridirkal najboljši štartni položaj. Na štartu je hitro zaprl pot Kimiju Räikkönenu (McLaren) in zadržal vodstvo, ki ga je relativno mirno zadržal do konca. Precej drugačno popoldne je imel Brazilčev moštveni kolega Michael Schumacher, ki je dirko začel iz boksov. V 11. krogu je trčil z jaguarjem Christiana Kliena, tri kroge pozneje je zavrtel svoj dirkalnik ob vhodu v zadnjo ravnino. S tem težav ni bilo konec, v 35. krogu mu je razneslo še zadnjo levo gumo. Na koncu je za Barrichellom zaostal za krog, zadovoljiti se je moral z 12. mestom (drugi je bil Jenson Button z barom, tretji Räikkönen). V skupnem seštevku je vseeno ohranil lepo prednost na vrhu, pred drugouvrščenim Barichellom je imel 28 točk prednosti.

Vsi zmagovalci dirk za VN Kitajske:

LetoDirkačMoštvoPrizorišče
2019

Šanghaj
2018Daniel RicciardoRed Bull
2017Lewis HamiltonMercedes
2016Nico RosbergMercedes
2015Lewis HamiltonMercedes
2014Lewis HamiltonMercedes
2013Fernando AlonsoFerrari
2012Nico RosbergMercedes
2011Lewis HamiltonMcLaren
2010Jenson ButtonMcLaren
2009Sebastian VettelRed Bull
2008Lewis HamiltonMcLaren
2007Kimi RäikkönenFerrari
2006Michael SchumacherFerrari
2005Fernando AlonsoRenault
2004Rubens BarrichelloFerrari

Dirka v nedeljo ob 8.10
Dirkaški konec tedna na Kitajskem se bo začel s prvim prostim treningom v petek ob 4. uri zjutraj. Sledi drugi prosti trening štiri ure pozneje. V soboto sta na sporedu tretji prosti trening ob 5.00 in kvalifikacije ob 8.00. V nedeljo se dirka za VN Kitajske začne ob 8.10.

Sorodna novica Infografika: Kraljica motošporta praznuje - v nedeljo častitljiva 1.000. dirka
Formula ena v pričakovanju tisoče dirke