V okviru del po torkovem razlitju kerozina so namreč odkopali nekoliko več zemljine, kot so predvidevali, in sicer približno 160 kubičnih metrov, zato so morali progo ponoči in dopoldne utrditi. "Glede na to, da je bila v zadnjih dneh proga trikrat kar globoko prekopana, jo bomo odprli, ko bo res 100-odstotno vse zagotovljeno glede varnosti," je zgodaj zjutraj za Radio Slovenija povedal generalni direktor Slovenskih železnic Dušan Mes. V petek so namreč napovedovali, da bo proga odprta že zjutraj, a se je odprtje prestavilo na poldne.
Kam z zemljino, se še dogovarjajo
Potem ko je promet stekel, je Mes dejal, da bodo tovor, ki se je nakopičil v Luki Koper, prepeljali v 14 dneh. Te dni je na progi pričakovati okoli 100 vlakov dnevno. Promet bo po njegovih besedah na saniranem odseku potekal počasneje. "To je neki maksimum glede na počasno vožnjo. Zaradi ogroženosti več ni smiselno," je opozoril in dodal, da je julij mesec, ko imajo v povprečju tudi sicer manj tovora kot v preostalih mesecih.
Železniški delavci so dopoldne postavljali tire, je poročala Slovenska tiskovna agencija. Kot so sporočili iz Agencije RS za okolje, so Slovenske železnice pod strokovnim vodstvom agencije izvedle odstranitev onesnaženega materiala, kot jim je bilo v petek naloženo v dopolnilni odločbi, in s tem realizirale ukrepe za maksimalno zmanjšanje okoljske škode.
Dopolnilni ukrepi so bili nujno potrebni, saj se je pri pregledu kraja nesreče našla še precejšnja količina materiala, onesnaženega s kerozinom. Po neuradnih informacijah naj bi izkopali tudi del materiala, pri katerem so bili vzorci na prisotnost kerozina negativni. Po prvotnih načrtih so progo nameravali odpreti že v petek.
Izkopana zemljina je trenutno na vagonih, Slovenske železnice pa se bodo z Arsom dogovorile, na katere deponije jih bodo odpeljali.
Monitoring vode poteka na več mestih
Kot so medtem povedali v Rižanskem vodovodu, so najnovejše analize pokazale, da je za zdaj pitna voda neoporečna.
Arso je v petek začel izvajati izredni monitoring podzemne vode v zaledju izvira Rižane. Meritve se izvajajo enkrat dnevno, po prvih ugotovitvah onesnaženje ni doseglo nobenega od štirih vodnjakov, ki ležijo gorvodno od izvira Rižane. Monitoring se izvaja tudi gorvodno od vrtine Podračje, od koder Rižanski vodovod trenutno črpa pitno vodo. S preventivnim monitoringom bi agencija za okolje zaznala morebitno onesnaženje, preden bi se razširilo do črpališč pitne vode.
V sodelovanju z Rižanskim vodovodom poteka monitoring še na samem izviru Rižane. Tudi tam onesnaženja ni zaznati. Vzorčenje se izvaja vsakih osem ur.
Voda je za zdaj varna, je zagotovil direktor Rižanskega vodovoda Koper Martin Pregelj. "Maksimalno odkupujemo vodo od sosednjih dveh vodovodov, razliko pa črpamo iz podtalnice. Če bi na njej prišlo do onesnaženja, jo bomo zaprli," je dejal. Ob tem je pojasnil, da imajo za primere izrednih razmer, kot sta suša in onesnaženje, razdelane scenarije.
Sodelovanje z Arsom in Geološkim zavodom Slovenije
Če bi voda pronicala skozi strop ali stene predora na razdalji 50 metrov na vsako stran od onesnaženega odseka, bodo Slovenske železnice zagotovile, da se ta voda zajame in odvede iz predora, so še navedli v Arsu.
Z ukrepi so zadovoljni tudi na koprski občini. "Na koncu upam, da bomo vsi zadovoljni in da ne bo prišla niti ena kapljica kerozina do našega vodnega vira. Vprašanje je, ali bomo do tega res prišli," je dodal župan Aleš Bržan. Na Obali po njegovih besedah čakajo na drugi tir, znova pa bo treba odpreti vprašanje, kdaj bodo imeli drugi vodni vir.
Tovornjaki na avtocestah
Luka Koper in logistične družbe so si medtem prizadevale, da bi blago, ki čaka na pot proti notranjosti države, čim prej spravili do končnih kupcev oziroma v pristanišče. Takoj, ko so dobili informacijo o odprtju železniške proge, so o tem obvestili poslovne partnerje in do nedelje naj bi odpremili skupaj približno od 20 do 25 vlakovnih kompozicij. "Zamude bomo nadoknadili v naslednjih dneh, pri čemer bomo angažirali vse razpoložljive resurse," so zapisali v družbi.
V Luki so takoj po nesreči za večjo pretočnost na vseh terminalih omogočili pretovor tudi ponoči. Od torka do sobote naj bi se nabralo za do 250 vlakov zamude.
Izjemoma je ta konec tedna promet na cestah dovoljen za tovorna vozila, težka več kot 7,5 tone, namenjena proti Luki Koper in iz nje. Poleg tega so se v Sloveniji in večjem delu Evrope ta teden začele počitnice, zato je na avtocestah pričakovati povečan promet. V Luki sicer opažajo, da se stranke niso množično odločale za uporabo kamionskega prevoza, kar je verjetno posledica dejstva, da je bila zapora železniške proge le nekajdnevna.
Železniška proga Divača–Koper je bil sicer zaprta od torka popoldne, ko se je v predoru pri Hrastovljah iztirilo šest vagonov tovornega vlaka, ki je prevažal kerozin. Ena od cistern se je poškodovala in iz nje je izteklo okoli 10.000 litrov tega goriva.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje