Omejitve potovanja so povzročile velik upad letenja, saj številna letala mirujejo, zaradi česar se ob ponovnem obratovanju plovil povečuje število napak, poroča britanski BBC.
"Vsako letalo ima določena navodila za vzdrževanje, vendar se to še nikoli ni zgodilo v tolikšnem obsegu," je dejal odgovorni urednik letalske revije FlightGlobal v Aziji Greg Waldron.
Stanje skrbi tudi zavarovalnice. "Na delo se vračajo ljudje, ki niso v dobri formi, kar je velika težava," je povedal vodja področja letalstva pri zavarovalnici Aon Gary Moran.
To ni "vožnja s kolesom"
Skrb vzbujajoče so tudi številne slabo obdelane pristajalne steze, ki lahko privedejo do trdih pristankov, prestopa vzletno-pristajalne steze in drugih težav. Maja je na primer v nesreči letala z 99 ljudmi na krovu, ki se je pred pristankom na letališču v Karačiju zrušilo na bližnje naselje, umrlo najmanj 56 ljudi.
Letala, ki ne obratujejo, redno vzdržujejo, s čimer zagotavljajo, da so pripravljena na vrnitev k letenju, poroča BBC. Tudi proizvajalci pripravljajo zelo podrobna navodila glede tega, kako plovila ohranjati v primernem stanju.
Evropska agencija za varnost v letalstvu (EASA) je sporočila, da se je v primerih, ko letala zapustijo skladišča, povečalo število poročil o nezanesljivem odčitavanju hitrosti in višine. Nekajkrat je bilo treba vzlete plovil celo ustaviti.
Gnezda žuželk
V več primerih so bila vzrok za napačno odčitavanje hitrosti gnezda žuželk ali ličink v delih plovil, ki so za merjenje hitrosti ključni.
Ti pojavi v letalski industriji niso nič novega in Waldron ocenjuje, da bodo letalska potovanja tudi po pandemiji varna. Dodaja pa, da se bodo nekatere težave pojavile, ker letala mirujejo dalj časa kot običajno, v nekaterih primerih pa so v skladiščih tudi novi modeli, kar pomeni, da morebitne težave niso dobro dokumentirane
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje