Tvit, v katerem je Dorsey v angleščini zapisal "just setting up my twttr" in tako v nekaj besedah sporočil le, da si je ustvaril račun na Twitterju, je objavil pred skoraj natanko 15 leti, 21. marca leta 2006.
Vrtoglavi znesek, ki ga je bil kupec pripravljen odšteti, je že naletel na nejevero in posmeh na družbenih omrežjih, vendar pa je Sina Estavi, direktor tehnološke firme Bridge Oracle, prepričan, da se bo prava vrednost tega čivka pokazala šele čez nekaj let, svoj nakup pa je primerjal z nakupom znamenite slike Mona Liza.
Bogastvo na spletu
Dorseyjev tvit je bil prodan kot digitalno delo z nezamenljivim žetonom kot jamstvom za njegovo pristnost. T. i. NFT je edinstven digitalni certifikat, ki dokazuje, v čigavem lastništvu je slika, video ali druga oblika spletne vsebine.
Vsak NFT je edinstven in predstavlja zbirateljevo stvaritev, ki je ni mogoče duplicirati.
S prodajo NFT-jev so digitalne dobrine v zadnjem času pridobile vrednost, prodajajo se tudi gifi in glasba, ta mesec je bila kriptovaluta prvič uporabljena za plačilo umetniškega dela na dražbi. Digitalni kolaž umetnika Beepla so na dražbi prodali za skoraj 70 milijonov dolarjev (58,5 milijona evrov), kar je med digitalnimi umetniškimi deli znesek brez primere v zgodovini.
Dorsey bo sicer znesek, ki ga je iztržil od Estavija, namenil dobrodelni organizaciji, ki skrbi za afriško celino.
Sporočanje v 280 znakih
Jack Dorsey, Evan Williams, Biz Stone in Noah Glass so oblikovanje Twitterja končali marca 2006, zagnali pa so ga 15. julija istega leta. Družbeno omrežje, ki svojim uporabnikom omogoča, da med seboj izmenjujejo kratka sporočila, je hitro začelo pridobivati uporabnike in kmalu postalo zelo priljubljeno.
Leta 2012 je Twitter dosegel že 500 milijonov dejavnih uporabnikov, ki so dnevno ustvarili več kot 340 milijonov tvitov ali čivkov, in tako postal eno izmed najbolj znanih brezplačnih družbenih omrežij današnjega časa.
Twitter spominja na mešanico med blogom in klepetalnico. Razlika je le, da je objava na Twitterju sprva lahko vsebovala največ 140 znakov, čemur v angleščini pravijo microblogging. Jeseni leta 2017 je Twitter za vse uporabnike razširil dolžino tvita na 280 znakov.
Podobno kot družbeno omrežje Facebook tudi Twitter pozna "prijatelje", vendar jih imenuje sledilci. Ko uporabnik nekomu sledi (pri tem ni nujno, da gre za osebo, na Twitterju lahko uporabniki sledijo tudi podjetjem, organizacijam … ), bo na svoj račun na Twitterju dobival njegova sporočila.
Uporabniki pa lahko določeni temi sledijo tudi s pomočjo znaka #. Lestvica namreč označuje teme pogovora, pri katerih sodeluje več uporabnikov, za katere ni nujno, da si med seboj sledijo. Tako lahko ob določenih priložnostih (predvolilna kampanja, olimpijske igre ...) uporabniki spremljajo komunikacijo vsega sveta na neko temo.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje