Povezave z okoljem, v katero je vpeta najboljša slovenska restavracija, nosilka dveh Michelinovih zvezdic, se ne da spregledati.
Iz njega je Benedettijeva črpala navdih, povsem trajnostne uniforme, izdelane povsem iz ekoloških materialov, pa so po eni strani naravna kontinuiteta potoka, travnika in gozda pred restavracijo Ane Roš v Starem selu kot tudi sledijo barvni paleti interierja Hiše Franko.
Zamolklo rdeča kot podaljšek sten restavracije, zelena kot odsev bujnih lončnic znotraj jedilnice, rožnata kot cvetje, s katerim vodja zajtrkov Matjaž napolni vaze, slonokoščena barva kot navezava za trofeje Aninega očeta Bojana Roša na stenah, okrasta kot leseni elementi.
Sodelovanje med Benedettijevo in Roševo se je rodilo povsem po naključju – spoznali sta se prek skupne prijateljice, vodje Odprte kuhne Alme Kochavy.
"Alma je takoj vedela, da se bova ujeli, saj nosiva v sebi isto ljubezen do narave," je v pogovoru za MMC povedala Matea Benedetti.
Kot je dodala, se je Ana takoj navdušila nad Mateinimi kreacijami iz kolekcije papig in hobotnic ter si najprej omislila nekaj kosov za svojo omaro, nato pa Benedettijevi predlagala, da bi oblikovala uniforme za Hišo Franko.
"Dajva narediti nekaj norega"
“Delu Matee Benedetti sledim že nekaj časa in vedno sem občudovala drzne ljudi. Najin pogled na življenje je podobno slikovit, predvsem pa zelo povezan z naravo," razlaga Ana Roš.
"Nekega jutra sem s skodelico kave v roki zrla prek travnika proti Krnu in razmišljala o prihodnosti. To je bilo samo nekaj tednov pred ponovnim odprtjem restavracije."
"Skrbi in strahovi so se mi v glavi nakopičili do te mere, da sploh nisem opazila lepote narave okoli mene. Ampak tisti pogled na vse zelenje okoli mene me je zdramil. Vzela sem telefon, poklicala Mateo in ji rekla – dajva narediti nekaj norega."
"Divjo, slikovito, zeleno, bujno naravo sva prenesli v notranjost restavracije. Ekološki materiali, podobe praproti, regrata, kačjih pastirjev so Hišo Franko spremenili v modno pisto, predstavo z enim samim jasnim sporočilom: kako lep je svet," še pravi Ana.
Pri oblikovanju sta bila Benedettijevi glavno vodilo Anin odnos in navdih do hrane, do okolja, iz katerega črpa navdih in vrednote Hiše Franko.
Pozneje si je 45-letna primorska oblikovalka, ki pušča pečat tudi v tujini, podrobno ogledala tudi interier in okolico Hiše Franko, ker, kot pravi, je potrebovala občutek za "scenografijo, v katero umestiti oblačila".
Vsebina restavracije ne samo na krožniku
Narava kot scenografija, restavracija kot oder, strežno osebje pa kot usklajeni performerji? Čeprav Benedettijeva dela tudi kot kostumografinja, pa pravi, da je pri oblikovanju uniform bolj prišla na plano njena oblikovalska plat.
"Na področju strežnih uniform še nisem zasledila preboja v dizajnu. Vsi se zelo držijo klasične uniformiranosti, ki ni nujno rezultat samega udobja ali funkcionalnosti,” razlaga.
"Danes se lahko vsebina restavracije odraža ne samo na krožniku in v interierju, ampak tudi skozi oblačila. In tu je Ana izjemno zaslutila, da se da se marsikaj razviti, s tem pa tudi gost doživi še nekaj več."
"Očitno sva se našli dve pravi Primorki z “jajci”. Namreč za novosti ni nujno, da so vedno uspešne. Ampak dokler ne poskusiš, seveda ne moreš vedeti,” se namuzne.
Vsi vzorci so avtorski in zasnovani tematsko po vlogi, ki jo kdo opravlja v restavraciji. "Strežno osebje ima travniške motive, tako rastlinske kot živalske, od regrata, praproti, cvetlic, bilk, metuljev do kačjih pastirjev, medtem ko imajo sommelieri motive grozdja in trt," razlaga Benedettijeva.
"Barvna paleta je določena točno po interierju Hiše Franko. Ničesar nisem prepustila naključju, pred tem je bilo tudi kar nekaj testov narejenih zaradi različnih tonov na primer zelene barve."
Vzorce je z grafičnim oblikovalcem Bojanom Ceglarjem zasnovala po vintage ilustracijah – a na zelo sodoben način. "Bojan je posebej za Hišo Franko oblikoval tudi grafike za ženske in moške majice z Aninim podpisom, tako da gosti lahko odnesejo s seboj ne samo dober spomin na barvite okuse Anine kulinarike, ampak tudi pristen spominek z njenim življenjskim motom, ki je “po dežju vedno posije sonce”."
Mimogrede, ta slogan ima kuharska mojstrica iz Kobarida, ki je leta 2017 nosila lento najboljše kuharske mojstrice na svetu, od lani tudi tetoviran na podlakti.
Trajnostno, ekološko, vegansko
Benedettijeva je s svojo trajnostno, luksuzno in do živali prijazno znamko Benedetti Life znana prav po uporabi naravnih, ekoloških materialov s certifikatom GOTS (Global Organic Textile Standard), ki spremlja trajnostno proizvodnjo tekstila, ki vključuje stroge predpise glede upoštevanja okoljevarstvenih in socialnih meril, ki morajo biti izpolnjena in dokumentirana v celotnem postopku proizvodnje tekstila.
Tega se je držala tudi pri uniformah Hiše Franko. Vsi moški suknjiči so izdelani iz ekološkega bombaža, ki se goji brez uporabe pesticidov in sintetičnih gnojil, poleg tega zahteva manj namakanja, saj mu v glavnem zadostuje deževnica.
Majice so iz materiala ecovero, ki izvira iz lesene kaše in je biološko razgradljiv, vse potiske pa so delali v Italiji, digitalno brez težkih kovin, medtem ko so oblačila izdelana lokalno v podjetju Moda Mi Lan, s katerim sodeluje že več let.
"Pri izbiri materialov mi je bilo pomembno, da so vzdržljivi, maksimalno trajnostni in prijazni do kože ter primerni za nošnjo v vročih poletnih dneh," še dodaja.
Benedettijeva je lani sicer že oblikovala ekološke uniforme, in sicer za podjetje Intra Lighting, a, kot pravi, je šlo za popolnoma drugo estetiko, bolj minimalistično, poleg tega pa je bil celosten projekt s trajnostno vsebino. "Upam na čim več takih projektov, ki so korak naprej v dizajnu."
Oblači tudi hollywoodsko elito
Benedettijeva je bila ob Louisu Vuittonu med prvimi na svetu, ki je oblikovala večerno toaleto iz lesene kaše za predoskarjevsko galaprireditev v Los Angelesu. Bila je tudi med petimi finalisti prestižnih nagrad "zelene preproge" (“Green Carpet Awards'') v milanski Scali.
Italijanska izdaja revije Vogue je leta 2014 Benedetti Life izpostavila kot eno najbolj obetavnih ekoloških znamk, na nagradah eluxe v Londonu pa je Benedetti Life prejel naziv najbolj trajnostne in luksuzne znamke leta, hkrati pa bila s Stello McCartney razglašena za eno od pet najboljših luksuznih veganskih modnih znamk na trgu.
Kako se je znašla v tem svetu? "Že od študijskih let, pred več kot 15 leti, sem gojila zanimanje za trajnost v oblačilih. Pozneje me je zavedanje o tem, koliko premalo se naredi na tem področju, privedlo do tega, da sem postala aktivna ustvarjalka trajnostnega luksuza," pravi oblikovalka, ki danes oblači tudi hollywoodsko elito, o njej pa je pisal tudi New York Times.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje