Uspešnica avtorjev Bertranda Lesca in Nasija Voutsasa bo na Glejevem odru na ogled nocoj ob 20. uri v sklopu mednarodne platforme Trigger.
Umetnika sta lanska prejemnika prestižne nagrade Forced Entertainment in ljubljenca festivalskih občinstev po vsem svetu, so ob gostovanju zapisali v Gleju. Gibljeta se med živo umetnostjo in gledališčem. Njun umetniški izraz je mogoče strniti v preprosto sintagmo "politično je osebno in osebno je politično."
S humorjem se lotevata razlik, ljubezni, frustracij, sovraštva in sprave, tako da se na odru zrcali vsa paradoksalnost političnih kriz, ki jih živimo, in sproža vprašanje, kako jih lahko premagamo. "Veljata za enega najbolj svežih in inovativnih sodobnih performerjev svoje generacije v Evropi, ki na novo izumljata politični teater," še razlagajo v Gleju.
Njuna predstava je raziskava "maščevanja, politike uničenja in vsega, kar imamo za barbarsko. Je povabilo ljudem, naj se odmaknejo od dnevnega novičarskega cikla in ugotovijo, kaj leži pod in onkraj civilizacije."
Starodavno mesto s templjema Bel in Baalshamin
Predstava ima naslov po starodavnem mestu Palmyra, ki je bilo eno najstarejših in najbolje ohranjenih na svetu. Turisti z vsega sveta so se zgrinjali vanjo, da bi si lahko ogledali ikonične templje Bel in Baalshamin ter Slavolok zmage. Vse do leta 2015, ko je ISIS prevzel nadzor nad mestom, uničil njene templje, oropal njene grobove in uporabil tamkajšnji amfiteater za izvajanje javnih eksekucij.
"Iz Palmyre z molitvijo: Glasba obuja antične zidove."
Leto pozneje, potem ko je bil ISIS odstranjen iz mesta, se je na istem kraju zgodil koncert z naslovom: "Iz Palmyre z molitvijo: Glasba obuja antične zidove." Pred koncertom je nekdanji vodilni skladatelj londonskega simfoničnega orkestra Valery Gergiev v svojem pozdravnem govoru dejal: "Naš koncert na tem veličastnem odru je poziv vsem, da se združimo v miru in enotnosti, da se združimo in skupaj delujemo proti zlu, proti terorizmu (...) Protestiramo proti barbarizmu, ki je uničil čudovit spomenik svetovne kulture. Protestiramo proti usmrtitvi ljudi na tem veličastnem odru." Tu se je začela zgodba predstave, katere dramaturginja je Louise Stephens.
Ustvarjalca izvirnega političnega gledališča
Lesca in Voutsas sta najbolj prepoznavna po trilogiji, ki v zadnjih letih obravnava vprašanje svetovnih konfliktov: Eurohouse (2016), Palmyra (2017) in One (2019). Trilogija se ukvarja s kompleksnimi družbenimi vprašanji, kot so, denimo, odnos periferije (konkretno Grčije) in Evropske unije, vojne v Siriji in vzpon ekstremne desnice, pri čemer so teme vedno predstavljene v dostopni in neposredni formi. Njuna najnovejša predstava The End je plesni uvid v razpad delovnega odnosa v luči svetovne podnebne katastrofe. Na svetovnih odrih sta se proslavila kot ustvarjalca izvirnega političnega gledališča.
Gostovanje v Gledališču Glej prirejajo v koprodukciji s Centrom za kreativnost in v partnerstvu z Momentom, Mestom žensk, Pekinpahom, Slovenskim mladinskim gledališčem in Masko (s programom Nova pošta) in Bunkerjem.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje