Le nekaj dni po jubilejnem sedemdesetem rojstnem dnevu je eden največjih slovenskih glasbenikov Vlado Kreslin prejel še darilo svojih stanovskih kolegov. Pod okriljem več kot tridesetletnega projekta Jureta Longyke in Vala 202 je na koncertu, ki je bil razprodan v rekordnih osmih urah, nastopilo skoraj petdeset glasbenikov, zbranih v ducat najrazličnejših zasedb.
"Po navadi goste za Izštekane zelo avtonomno izbiram jaz. Za večje dogodke pa to delamo ekipno. Za ta dogodek smo se pogovarjali z Vladom in njegovo ekipo, uredništvom Vala 202, jaz pa imam končno besedo. Nismo toliko razmišljali o združljivosti izvajalcev z Vladovo glasbo, ampak smo iskali izvajalce, ki so zanimivi sami po sebi. Zelo sem vesel, da smo dobili izvajalce, ki so različni od Vlada, tako generacijsko kot žanrsko," je izbor glasbenikov komentiral Longyka.
Glasbeniki (večinoma) mlajše generacije so v svojem slogu priredili nekatere največje uspešnice zvezde večera. Tako so Kreslinove melodije zadonele v ritmih funka, americane, etna, indie rocka, rapa in r'n'b-ja. "Ko slišiš svojo skladbo v priredbi nekoga drugega, je to potrditev, da to nekaj je. Dokler jo izvajaš sam, nisi objektiven. Šele ko jo za svojo vzame nekdo drug, ko v njej najde sebe in sebe da vanjo, takrat veš, da je to zares – skladba. Čisto vsaka priredba, ki jo kdo naredi, je meni čudovita," je ob tem povedal mož, zaradi katerega se je v ljubljanskem Kinu Šiška gnetla množica ljubiteljev njegove glasbe.
S skladbama Ena pesem in Nekega jutra, ko se zdani sta se "rokerju, ki fotografira podobe sveta in jih shranjuje v pesniški, besedni spomin", naprej poklonili zasedbama Kokosy in Jardier. "Vlado je nacionalni zaklad. Ni človeka, ki ne bi poznal njegove glasbe. V bistvu je to pravzaprav že neka slovenska folklora, ponarodela glasba v najboljšem mogočem pomenu," je povedal frontman skupine Jardier, Alex Raztresen.
Pevec zasedbe Kokosy Boris Kokalj je priznal, da se je četverica le stežka odločila, katero Kreslinovo uspešnico preobraziti za Izštekane: "Težko je bilo izbrati, kajti Vlado je tako kot Beatli. Vsi komadi so zimzeleni, preigravali smo deset različnih skladb, ta pa se je na koncu obdržala."
"Pri sedemdesetih skače po odru bolj kot mi vsi skupaj"
Tisti najbolj pozorni so že pri uvodni skladbi opazili, da so Kokosy poleg svojega pridiha melodiji dodali tudi nekaj sprememb v besedilih. Tudi predrugačeni Kreslinovi verzi so bili skupni imenovalec številnih nastopov večera, še posebej raperskih. Občinstvo je prvič zaplesalo ob zanimivi različici refrena skladbe Tista črna kitara, katere slog so Skova in Skovani v zaključku izvedbe obrnili za 180 stopinj. "Vlado je eno veliko srce in to seveda kaže s svojo glasbo, čeprav je povedati samo to malo klišejsko," je po nastopu povedal trnovski raper Vasja Vipotnik - Skova. In dodal: "Njegova glasba je zelo avtentična. Gre za avtohtonega Prekmurca, ki nas razveseljuje že leta in leta. Pri Vladu mi je nekaj najlepšega prav to, da se zna vživeti v vse vloge v podajanju besedil in pisanju. Pri performansu pa mi je fantastično, da pri sedemdesetih skače po odru bolj, kot mi vsi skupaj." Vipotnikov pokojni oče Matjaž, ki je bil grafični oblikovalec, je zasnoval lepo število ovitkov Kreslinovih plošč. Med njimi je bil tudi album Spominčice (Vlado Kreslin in Beltinška banda, 1992), ki je bil Vipotnikov prvi stik z glasbo, skladbe z albuma pa se je že v zgodnjem otroštvu naučil na pamet.
Predelana Zakartana ura
Sledila je čutna izvedba skladbe Cesta zmagovalca Festivala slovenskega šansona Tomaža Hostnika. Čeprav so besedila skladb pianista in skladatelja pogosto obarvana s škofjeloškim narečjem, se za takšno predelavo skladbe ni odločil, čeprav so številne Kreslinove uspešnice prav tako odpete v narečju: "Tudi izvedba v loščini je bila ena od idej, a sem jo hitro opustil. Že tako sem imel težave s to priredbo, ker je bila ta moja prva za glas in klavir," je povedal. "Medtem ko sem avgusta na Pagu nekoliko okajen sedel na terasi, se mi je porodilo prvo vprašanje: ali je sploh mogoče narediti kakovostno pornografsko poezijo z neko umetniško vrednostjo oziroma ali je mogoče narediti turbofolk, ki ni že a priori trivialen. Zjutraj je ta ideja padla v vodo, harmonije pa so ostale. Zadovoljil sem se s tem, da je bila namesto Mure Sora in da so namesto panonskih ravnic škofjeloške krivine."
Poklon legendarnemu Kreslinu ne bi bil popoln, če koncert ne bi imel pomurskega pridiha. Za to je najprej poskrbela prekmurska zasedba Ethnotrip s skladbo Joužek, katere člani so že večkrat sodelovali s Kreslinom, pozneje pa še radgonski raper Leopold I. Tudi Radgončan je znan po svojih narečnih besedilih, zato je svojemu slogu in poreklu primerno popolnoma predrugačil Kreslinovo skladbo z najneposrednejšim protivojnim sporočilom – Tista zakartana ura. Michael Leopold je celo na novo napisal nekatere dele skladbe, a kot je povedal pred koncertom, to ni bilo preprosto: "Tisto zakartano uro je bilo kar zahtevno predelati, ker sem napisal fiktivno predzgodbo originalne skladbe. Tako sem jo pisal s precej tresočo roko in velikim spoštovanjem do izvirnika."
Z Goričkega v Piran
Čas je bil za prvi vrhunec večera, radgonskemu raperju se je na odru namreč prvič pridružil mož večera, Vlado Kreslin, ki je skupaj s pomurskim rojakom premierno v živo predstavil skladbo pred kratkim izdanega albuma Kje si bila doslej, Moja draga se rada slika. Občinstvo je pevca bučno pozdravilo, izvedba dvojca in zasedbe pa je poskrbela za rajanje v Kinu Šiška. "Skril sem se v temo, da ne bi videli, kako mi tečejo solze," je svoje občutke na koncertu opisal Kreslin. Izštekavanje sta z dvojcem skladb nadaljevala Chris Eckman in Jana Beltran, najprej s pesmijo Tam na koncu drevoreda, nato pa še z že znano prepesnitvijo That Black Guitar, ki jo je Eckman pred več kot dvajsetimi leti posnel s skupino The Walkabouts.
Žan Hauptman in Masayah sta s skladbama Dokler se srce ne ustavi in Z Goričkega v Piran občinstvo ponesla na nov nostalgičen potep v izvirni preobleki, Hauptmanu je to uspelo z "lomljenim ritmom", Masayah pa z izvirno izvedbo kultne klasike. "Nenormalen občutek je. To je taka čast, tega ne bom pozabila nikoli v življenju. Kreslin je spremljal moje otroštvo in izoblikoval marsikatere spomine," Masayah pred svojim nastopom ni mogla skriti navdušenja.
Kdo bi si mislil, da Kreslinove skladbe zvenijo odlično tudi v švedskem jeziku ... Da očarljivost njegovih pesmi nikakor ni omejena na slovenski jezik, je dokazala slovensko-švedska pevka in članica zasedbe Laibach Marina Mårtensson. Tudi njej izvedbe najrazličnejših priredb niso tuje, navsezadnje je celoten album My Tribute To The King namenila pokojnemu kralju rokenrola Elvisu Presleyju. Pred koncertom je povedala, da ji je pri kovanju priredbe največ težav delala preobrazba pesmi Reka v žensko perspektivo, navsezadnje pa ji tudi jezik včasih predstavlja kakšno preglavico več, kot pa če bi pela v švedskem ali angleškem jeziku. Po uvodu v švedščini je Reka po Kinu Šiška zadonela tudi v slovenščini, takrat je postalo jasno, da so bile njene skrbi izpred koncerta popolnoma odveč.
Tudi občinstvo "zaigralo" Kreslinovo uspešnico
Podobno kot Marina, ki je na novem Kreslinovem albumu sodelovala pri skladbi Hej, muzikanti, na plošči Kje si bila doslej slišimo tudi zasedbo Batista Cadillac in lansko uspešnico Neviden (Ali veš, da me ljubiš?). Ikoni slovenske glasbe so se najprej poklonili s skladbo zasedbe Martin Krpan Še je čas, nato pa je med oboževalci ponovno završalo, saj se je Kreslin za izvedbo skupne skladbe znova pojavil na odru.
Dan D so poskrbeli za prav posebno izvedbo še ene velike Kreslinove uspešnice, Dekle moje, pri kateri pa občinstvo ni sodelovalo zgolj z glasnim prepevanjem, številni so se zaradi ropotuljic, ki so jih pred nastopom razdelili med množico, lahko pridružili tudi pri instrumentalni izvedbi.
Izštekanim se je kot gost presenečenja v bisu pridružil tudi televizijski voditelj, igralec in Kreslinov dober prijatelj Lado Bizovičar, ki je pripovedoval "anekdote" o liriku prekmurskih ravnic, a jih občinstvo ni najbolje sprejelo. Izvedel je še svojo različico skladbe Dan neskončnih sanj, ki jo je občinstvo veliko bolje sprejelo.
Za najlepši zaključek večera je znova poskrbel Vlado Kreslin, ki je skupaj z Malimi bogovi, Masayah, Mårino Martensson, hčerko Ajdino Kreslin, Batisto Cadillac in Tomislavom Jovanovićem občinstvo navdušil s še eno skladbo z novega albuma Hej, muzikanti in zimzeleno Tisoč let. Kljub triurnemu popotovanju po zakladnici Kreslinovih skladb se je zdelo, da je koncert minil v hipu, a bodo njegovi oboževalci kmalu prišli na svoj račun, ko jih bo Vlado znova zazibal v trans na zdaj že v kamen zapisanih decembrskih koncertih v Cankarjevem domu.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje