Oppenheimer, ki je prišel na sinočnjo 96. podelitev filmskih nagrad oskar s 13 nominacijami, je do konca podelitve nabral sedem nagrad. Poleg oskarja za najboljši film so kipce prejeli tudi režiser Chirstopher Nolan ter Cillian Murphy za glavno moško vlogo, Robert Downey Jr. za stransko moško vlogo, Hoyte van Hoytema za fotografijo, Ludwig Göransson za izvirno glasbo in Jennifer Lame za montažo. Foto: Reuters
Oppenheimer, ki je prišel na sinočnjo 96. podelitev filmskih nagrad oskar s 13 nominacijami, je do konca podelitve nabral sedem nagrad. Poleg oskarja za najboljši film so kipce prejeli tudi režiser Chirstopher Nolan ter Cillian Murphy za glavno moško vlogo, Robert Downey Jr. za stransko moško vlogo, Hoyte van Hoytema za fotografijo, Ludwig Göransson za izvirno glasbo in Jennifer Lame za montažo. Foto: Reuters
Cillian Murphy je oskarja posvetil
Cillian Murphy je oskarja posvetil "vsem mirovnikom". Foto: Reuters

Tokrat ni bilo prvič, da so se oskarji odvijali pred kuliso vojne: samo tri dni pred podelitvijo oskarjev leta 2003 se je začela ameriška invazija na Irak. Takrat smo bili priča izrazito politično angažiranemu večeru. Številne omembe dogajanja v Iraku pred dobrimi 20 leti so v precejšnjem kontrastu z letošnjo podelitvijo, na kateri konflikta med Izraelom in Hamasom ni omenil nihče.

Ob tem je treba omeniti, da se je pred gledališčem Dolby popoldne zbralo okrog tisoč protestnikov s transparenti tipa "Brez nagrad za genocid" in "Stojimo s Palestino". Številni zvezdniki so sicer nosili rdeče priponke, simbol podpore premirju v Gazi, a le en govor večera – zahvala Jonathana Glazerja – se je posredno dotaknil nehumanosti vojne. (Nekaj nagrajencev je na primer omenilo tudi včerajšnji materinski dan v Veliki Britaniji.)

Industrija poravnala svoj dolg do Christopherja Nolana
Napetost pred vrhuncem večera se je stopnjevala ne samo dobre tri ure in pol, pač pa kar celo letošnjo sezono nagrad. Christopher Nolan, eden največjih režiserjev svoje generacije, je po šestih nominacijah v karieri končno osvojil prva dva oskarja v karieri – za režijo in kot producent biografske drame Oppenheimer, triurne zgodovinske lekcije o rojstvu atomske bombe, ki se je nepričakovano izkazala za uspešnico z milijardnim zaslužkom v kinematografih.

"Filmi so stari komaj dobrih sto let. Predstavljajte si, da bi bilo slikarstvo ali glasba staro pičlih sto let! Ne vem, v katero smer se bo filmska umetnost razvijala, a ogromno mi pomeni, da mislite, da sem njen pomemben del," je svoj zahvalni govor ob prvem prihodu na oder zaključil Britanec.

V družinski domeni
Le nekaj minut pozneje je njegova ekipa večer kronala še z oskarjem za najboljši film – če je temna stran poletnega fenomena Barbenheimer proti Barbie izgubila v prodaji vstopnic, pa so po številu nagrad nesporno zmagali.

"Oh, če bi le lahko Christopher Nolan zdajle poslal SMS svoji družini in ji sporočil dobro novico," se je na to temo pošalil Jimmy Kimmel – zakonca Nolan sta bila namreč dva od producentov filma. "Lahko bi zanikala, ampak zelo dolgo sem sanjala o tem trenutku," je priznala Emma Thomas Nolan. Svojega umetniškega in ustvarjalnega partnerja je opisala kot "unikatnega in briljantnega", on pa se je njej poklonil kot "producentki njunih filmov in otrok".

Igralski letnik 2024: novopečeni oskarjevci so Robert Downey Jr., Da'Vine Joy Randolph, Emma Stone in Cillian Murphy. Foto: Reuters
Igralski letnik 2024: novopečeni oskarjevci so Robert Downey Jr., Da'Vine Joy Randolph, Emma Stone in Cillian Murphy. Foto: Reuters
Robert Downey Jr. je bil v kareiri nominiran že dvakrat: za Tropsko nevihto (2009) in za Chaplina (1993). V tretje mu je uspelo: oskarja je dobil za vlogo predsednika odbora za jedrsko energijo v Oppenheimerju. Foto: Reuters
Robert Downey Jr. je bil v kareiri nominiran že dvakrat: za Tropsko nevihto (2009) in za Chaplina (1993). V tretje mu je uspelo: oskarja je dobil za vlogo predsednika odbora za jedrsko energijo v Oppenheimerju. Foto: Reuters

Cillian Murphy, ki je upodobil velikega fizika, je pričakovano zmagal v kategoriji najboljšega igralca. Bil je tudi edini, ki se je dotaknil same teme filma: "Posneli smo film o možaku, ki je izumil atomsko bombo – v dobrem in slabem zdaj vsi živimo v Oppenheimerjevem svetu. Zato bi nagrado rad posvetil vsem mirovnikom," je povedal v svojem govoru. Murphy je prvi Irec z oskarjem za najboljšo glavno vlogo v zgodovini.

Oskar za portret ženske emancipacije
Morda edina kategorija letošnje podelitve, ki je dopuščala nekaj prostora za ugibanje, je bila kategorija najboljše igralke: na koncu je oskar pripadel Emmi Stone, ki je tako pred 35. rojstnim dnevom že dvakratna oskarjevka. (Druga favoritinja je bila Lily Gladstone iz Morilcev svetne lune.) Nagrado je Emmi Stone prinesla vloga ekscentrične, neustrašne Belle Baxter v Nesrečnih bitjih Yorgosa Lanthimosa; vlogo je opisala kot "darilo". "Tukaj ne gre zame, ampak za ekipo, ki je združila moči in ustvarila nekaj, kar je večje od vsote svojih delov."

Da'Vine Joy Randolph se je med drugim zahvalila svojemu publicistu.
Da'Vine Joy Randolph se je med drugim zahvalila svojemu publicistu. "Vem, da vsi pravijo, naj se ne zahvaljujemo svojim publicistom, ampak vi nimate publicista, kakršnega imam jaz," se je pošalila, takrat že v solzah. Foto: Reuters

Podelitev oskarjev se je letos – v želji po višji gledanosti – začela eno uro prej, kot že zadnjih 22 let pa jo je tudi letos gostila dvorana Dolby v Hollywoodu. Izbira voditelja je bila varna in zanesljiva: podelitev je že četrtič povezoval Jimmy Kimmel, ki praviloma stavi na nežaljive šale in iskreno navdušenost nad nominiranimi filmi; tudi letos je ubral enako strategijo, kar pa je pustilo rahlo medel vtis.

Da'Vine Joy Randolph: Nagrada (tudi) za najbolj doživet govor
Oskarja za najboljšo igralko v stranski vlogi je, prav tako po vseh pričakovanjih, prejela Da'Vine Joy Randolph za pretresljivo vlogo žalujoče matere v drami Bartonova akademija. V svojem doživetem govoru se je zahvalila mami, ki jo je usmerila s pevske na igralsko pot. "Tako dolgo sem si želela biti drugačna, zdaj pa razumem, da sem morala biti samo zvesta sebi. Hvala, da me vidite."

Najboljši igralec v stranski vlogi je postal Robert Downey Jr. – to je prvi oskar v Downeyjevi karieri. "Rad bi se zahvalil svojemu groznemu otroštvu in Akademiji – v tem vrstnem redu," so bile uvodne besede njegovega duhovitega govora. "Tole vlogo sem potreboval bolj, kot je ona potrebovala mene, in zaradi nje sem boljši človek." Vse skupaj je začinil z zahvalo odvetniku, ki mu je "pol kariere poskušal priskrbeti kritje zavarovalnice." (Dolga leta je zaradi odvisnosti veljal za enfant terribla Hollywooda.)

Nizozemsko-švedski mojster Hoyte van Hoytema je priboril še enega oskarja za ekipo Oppenheimerja: dobil je oskarja za fotografijo. Mladim kolegom je v šali položil na srce, naj skušajo "uporabljati kul, nov medij – celuloidni trak". 38-letni švedski zvezdnik Ludwig Göransson je bil nagrajen za izvirno glasbeno podlago Oppenheimerja, Jennifer Lame pa za njegovo montažo. "Ogromno si tvegal, ko si me zaposlil, ampak mi nikoli nisi dajal takega občutka," se je zahvalila režiserju. Lame je prva ženska lavreatka v tej kategoriji po letu 2015.

Oppenheimerjevih sedem oskarjev ne podira nobenega zgodovinskega rekorda
Rekord največ podeljenih oskarjev za en film ostaja 11: toliko so jih nabrali Ben Hur, Titanik in Gospodar prstanov: Kraljeva vrnitev. Je pa zato Oppenheimer prvi film po letu 1960 (Ben Hur), ki je pobral oskarje v kategorijah glavnega igralca, stranskega igralca in najboljšega filma. Je tudi najdonosnejši zmagovalec po Kraljevi vrnitvi.

Justine Triet in Arthur Harari, avtorja najboljšega izvirnega scenarija. Foto: Reuters
Justine Triet in Arthur Harari, avtorja najboljšega izvirnega scenarija. Foto: Reuters
"Če sem pa samo Ken" – tudi oskarja za najboljšo pesem Ryan Gosling ni osvojil, je pa poskrbel za enega najbolj energičnih trenutkov večera. Foto: Reuters

Oskar za najboljši izvirni scenarij je odpotoval v Francijo: za sodno dramo Anatomija padca sta ga prejela zakonca Justine Triet in Arthur Harari. Triet, ki je film tudi režirala, je omenila kontrast med glamuroznim večerom nagrad in kaotičnim obdobjem pandemičnega lockdowna, v katerem je film nastajal.

Ni vse v blockbusterjih
V kategoriji prirejenega scenarija je Oppenheimer kljub nominaciji ostal praznih rok: nagrado je prejel Cord Jefferson za scenarij drame American Fiction (po predlogi dela Erasure Percivala Everetta). Industrijo je pozval, naj skuša dati priložnost več različnim ustvarjalcem: "Kaj pa, če bi namesto enega 200-milijonskega filma posneli deset 20-milijonskih filmov?"

Svarilo pred razčlovečenjem
Najboljši mednarodni film je postala nekonvencionalna drama o holokavstu Interesno območje – to je prvi mednarodni oskar za Veliko Britanijo, posnet v nemščini in poljščini. "Tukaj stojiva kot posameznika, ki zavračata to, da sta se judovska identiteta in holokavst ugrabila v imenu okupacije, ki je pripeljala do konflikta za toliko nedolžnih ljudi – pa naj bodo to žrtve 7. oktobra v Izraelu ali pa še vedno trajajočega napada na Gazo," je v svojem in producentovem imenu izjavil Glazer.

Filmi so bili letos predolgi. Ko sem šel gledat Morilce cvetne lune, sem si dal preusmeriti pošto v kino. Film je tako dolg, da bi se v tem času lahko odpeljali v Oklahomo in sami rešili umore.

Jimmy Kimmel

"Film smo posneli tako, da bi nam nastavil zrcalo v sedanjosti, ne v preteklosti – film hoče pokazati, kam razčlovečenje vodi v najhujši obliki," je še poudaril. Ob tem se je navezal tudi na položaj na Bližnjem vzhodu, kjer so "ljudje na obeh straneh žrtve tega razčlovečenja".

"V tem filmu je vse, kar ljudje počnemo drug drugemu," opozarja. "Druge vidimo kot manjvredne, kot drugačne od sebe. Nekako to, korak za korakom, vodi do grozodejstev. Gre za ukoreninjeno nasilje v nas – in za to, da moramo preseči to stanje." Njegove besede je del avditorija pozdravil s stoječimi ovacijami.

Interesno območje je pozneje prejelo tudi oskarja v kategoriji najboljšega zvoka.

Tukaj stojiva kot poameznika, ki zavračata to, da sta se judovska identiteta in holokavst ugrabila v imenu okupacije, ki je pripeljala do konflikta za toliko nedolžnih ljudi - pa naj bodo to žrtve 7. oktobra v Izraelu ali pa še vedno trajajočega napada na Gazo.

Jonathan Glazer

Prvi oskar v ukrajinski zgodovini
Najboljši dokumentarec je postal že z bafto nagrajeni 20 Days in Mariupol, ki je popisal prve tri tedne ruske agresije na Ukrajino in življenje civilistov v Mariupolju.

"To je prvi oskar v ukrajinski zgodovini," je na odru povedal režiser Mstislav Černov. "To mi je v čast. Ampak najbrž sem prvi režiser, ki na tem odru pravi: Želim si, da ne bi nikoli posnel tega filma – v zameno za to, da Rusija ne bi napadla Ukrajine, da ne bi umorila več deset tisoč mojih rojakov, da ne bi zasedla naših mest – a ne morem spremeniti zgodovine. Lahko pa poskrbimo, da bo zgodovinska resnica pravilno zapisana. Kajti film ustvarja spomine, spomini pa ustvarjajo zgodovino."

Najboljši kratkometražni dokumentarec je postal The Last Repair Shop: pripoved o tem, da je Los Angeles eno zadnjih mest, ki učencem nudi brezplačna popravila glasbil.

Letos je prvič po 70 letih (in Stanleyu Kubricku z Odisejo v vesolju), da je režiser filma – Takaši Jamazaki – dobil tudi oskarja za njegove posebne učinke. Foto: Reuters
Letos je prvič po 70 letih (in Stanleyu Kubricku z Odisejo v vesolju), da je režiser filma – Takaši Jamazaki – dobil tudi oskarja za njegove posebne učinke. Foto: Reuters

Mnogi mislijo, da bi Greta Gerwig morala biti nominirana za režijo. Kaj ploskate, vi ste tisti, ki niste glasovali zanjo! Margot Robbie in Ryan Gosling, tudi če nocoj ne zmagata, vedita, da sta zmagala nekje drugje - na genetski loteriji.

Jimmy Kimmel

Med animacijami slavili protivojni zgodbi; Mijazaki prehitel Spider-Mana
Oba oskarja za animirane filme sta prejela filma s protivojnim sporočilom. Oskarja za najboljši animirani celovečerec je prejel velikan japonske kinematografije Hajao Mijazaki, in sicer za avtobiografsko zgodbo Deček in čaplja, pripoved o dečku, ki med drugo svetovno vojno odrašča brez matere. Mijazaki se podelitve ni udeležil; za favorita je pred podelitvijo sicer veljalo Potovanje skozi Spider-svet.

Najboljši kratkometražni animirani film je postal War Is Over!, ki ga je navdahnila glasba Johna Lennona in Yoko Ono; tematizira prvo svetovno vojno. Če Dečka in čaplje na odru ni zastopal nihče, pa ekipa filma War Is Over protivojnega sporočila ni vključila v svoj zahvalni govor.

Emma Stone z drugim oskarjem svoje kariere: prvega je dobila za Deželo La La, drugega letos za Nesrečna bitja. Foto: Reuters
Emma Stone z drugim oskarjem svoje kariere: prvega je dobila za Deželo La La, drugega letos za Nesrečna bitja. Foto: Reuters
John Cena je oskarja za kostumografijo podelil v okviru nudističnega skeča, ki je bil referenca na slavni incident v sedemdesetih: medtem ko je voditelj David Niven napovedoval Elizabeth Taylor, je čez oder stekel gol uzurpator. Niven je takrat znal odreagirati z dobro repliko:
John Cena je oskarja za kostumografijo podelil v okviru nudističnega skeča, ki je bil referenca na slavni incident v sedemdesetih: medtem ko je voditelj David Niven napovedoval Elizabeth Taylor, je čez oder stekel gol uzurpator. Niven je takrat znal odreagirati z dobro repliko: "Kaj ni fascinantna misel, da je najbrž edini krohot, ki ga bo ta možak v življenju požel, po zaslugi tega, da se je slekel in pokazal svoje primanjkljaje?"Foto: Reuters

Godzilla je oskarjevski film!
Najnovejši film o Godzilli, Godzila minus ena, je zdaj tudi uradno z oskarjem ovenčan film: japonski režiser Takaši Jamazaki je prejel oskarja za najboljše vizualne učinke. Letos je prvič po 70 letih (in Stanleyju Kubricku z Odisejo v vesolju), da je režiser filma dobil tudi oskarja za njegove posebne učinke.

Neprekosljiva estetika Nesrečnih bitij: sijajna kostumografija, fantastične kulise
Najboljši mojstri ličenja in oblikovanja pričesk je postala ekipa filma Nesrečna bitja, čeprav pred podelitvijo na stavnicah ni vodila. Tik zatem je alegorična satira Yorgosa Lanthimosa prejela še dva oskarja, za scenografijo in kostumografijo.

Barbie ne (popolnoma) spregledana
Billie Eilish je že drugega oskarja v karieri dobila za What Was I Made For?, balado iz komedije Barbie. "Včeraj sem imela nočno moro o tem," je zajecljala na odru, vidno presenečena. Njen ustvarjalni partner je njen brat, Finneas. To je bil tudi edini oskar za Barbie, ki je bila sicer nominirana v devetih kategorijah.

Wes Anderson naposled oskarjevec
Po osmih nominacijah je prvega oskarja v svoji karieri naposled prejel ameriški režiser Wes Anderson – in sicer za igrani kratki film The Wonderful Story of Henry Sugar, filmsko upodobitev zgodbe Roalda Dahla. Podelitve se Anderson ni udeležil. "Wesa ni tukaj, ker doma gradi dioramo iz rebrastega žameta," se je iz umetnikove estetike pošalil Kimmel.

Jimmy Kimmel v zakulisju dvorane Dolby. Njegovo povezovanje je bilo brez večjih zapletov, a tudi brez izstopajočih trenutkov. Foto: Reuters
Jimmy Kimmel v zakulisju dvorane Dolby. Njegovo povezovanje je bilo brez večjih zapletov, a tudi brez izstopajočih trenutkov. Foto: Reuters

Medel uvodni govor
Slovesnost se je, kot smo omenili, začela s skečem in uvodnim nagovorom Jimmyja Kimmla, ki je izrekel dobrodošlico "vsem krasnim človeškim igralcem", kar je bila prva od omemb lanske stavkovne drame v Hollywoodu, ki se je vrtela tudi okrog rabe umetne inteligence. "Iz stavke smo se naučili, da je to pretenciozno, snobovsko mesto nepotističnih potomcev v svojem bistvu sindikalistično mesto," je poudaril Kimmel, ki je dvorano dvignil v stoječe ovacije za tehnične delavce v Hollywoodu, ki jih je stavka najbolj prizadela.

"Kakšen dosežek je narediti feministično ikono iz plastične lutke, ki je nihče niti ni maral več," se je Kimmel poklonil filmu Barbie. "Mnogi mislijo, da bi Greta Gerwig morala biti nominirana za režijo. Kaj ploskate, vi ste tisti, ki niste glasovali zanjo! Margot in Ryan, tudi če nocoj ne zmagata, vedita, da sta zmagala nekje drugje – na genetski loteriji."

Kamera je med drugim podarila tudi bližnji posnetek Messija, psa iz Anatomije padca. Kimmel: "Igralca nisem videl s takim zanosom jesti bruhanja že vse od Gerarda Depardieuja."

V tradicionalnem segmentu In memoriam se Akademija pokloni filmskim in televizijskim ustvarjalcem, ki so nas v zadnjem letu zapustili. Foto: Reuters
V tradicionalnem segmentu In memoriam se Akademija pokloni filmskim in televizijskim ustvarjalcem, ki so nas v zadnjem letu zapustili. Foto: Reuters
"76 let okupacije", sporoča transparent, ki je namerno podoben oskarjevski tipografiji. Foto: Reuters

Kimmel se je obregnil tudi ob (preveliko) povprečno dolžino letošnjih filmov. "Ko sem šel gledat Morilce cvetne lune, sem si dal preusmeriti pošto v kino. Film je tako dolg, da bi se v tem času lahko odpeljali v Oklahomo in sami rešili umore."

Po mlačnem uvodnem govoru je Kimmel pozneje srečo poskusil še s "skečem o nagcu": z Johnom Ceno sta hotela, kot sta povedala, poustvariti antologijski trenutek iz oskarjevske zgodovine (golega vsiljivca na podelitvi leta 1974), a je Ceno v zadnjem hipu premagala trema in je na oder prišel s kartonom na strateškem mestu (in podelil oskarja za kostumografijo: "Oblačila so zelo, zelo pomembna.")

Goslingova rožnata "kenergija" poskrbela za viralni trenutek?
V živo smo lahko podoživeli vseh pet pesmi, nominiranih za najboljšo izvirno pesem: Jon Batiste je izvajal It Never Went Away iz filma American Symphony; Becky G je odpela The Fire Inside iz filma Flamin’ Hot; Scott George in Osage Singers so uprizorili Wahzhazhe (A Song for My People) iz Morilcev cvetne lune; Billie Eilish in Finneas O’Connell sta odigrala balado What Was I Made For? iz filma Barbie; prav tako iz Barbie je komični singel I'm Just Ken v izvedbi Marka Ronsona in Ryana Goslinga. Njuna točka je bila poklon Marilyn Monroe in njeni kultni izvedbi pesmi Diamonds Are a Girl's Best Friend (1953). Kitarski solo je prispeval Slash (Guns n' Roses).

Navalni v segmentu In memoriam
V tradicionalnem segmentu In memoriam se je Akademija poklonila spominu na filmske ustvarjalce, ki so odšli v zadnjem letu – med drugim so to Tom Wilkinson, Tina Turner, Matthew Perry in Glenda Jackson; vključili so tudi odlomek pokojnega Alekseja Navalnega iz dokumentarca Navalni. "Edini pogoj za prevlado zla je, da dobri ljudje ne naredijo ničesar," izjavi v tem odlomku.

Kar nekaj filmov z letošnjega seznama nominirancev je ostalo praznih rok, vključno z Morilci cvetne lune, Preteklimi življenji, Maestrom, Druščino snega in dramo Nyad.

Protestniki pred gledališčem Dolby. Foto: Reuters
Protestniki pred gledališčem Dolby. Foto: Reuters
MMC-jeve filmske recenzije

Opomin na Palestino: Zaradi protestnikov se je začel z zamudo
Ko so se že popoldne po rdeči preprogi začeli sprehajati zvezdniki, se je v bližini dvorane Dolby zbralo okrog tisoč propalestinskih protestnikov, ki so ustavljali promet in skandirali protivojna sporočila. "Medtem ko gledate, padajo bombe," je bilo mogoče prebrati na enem od transparentov. "Le lučaj stran se odvijajo oskarji, medtem pa morijo, pobijajo, bombardirajo ljudi," je za tiskovno agencijo Reuters komentirala protestnica Zinab Nassrou.

Losangeleška policija je že pred nedeljskim večerom napovedala, da bo okrepila svojo že tako veliko prisotnost na prireditvi; dodatno zavarovani so bili tudi vhodi v dvorano, saj so protestniki pozivali k prekinitvi slovesnosti. Zaradi nemirov se je sama podelitev začela s približno desetminutno zamudo.

Več udeležencev podelitve, tudi denimo ustvarjalni duo Billie Eilish in Finneas O’Connell ter Mark Ruffalo, je na rdeči preprogi nosilo priponke v podporo prebivalcem Gaze.

Po letu nekonvencionalnega filma se vračamo pod okrilje studijskih velikanov
Na lanski podelitvi oskarjev je bila za najboljši film okronana komična drama Vse povsod naenkrat v režiji in po scenariju Daniela Kwana in Daniela Scheinerta, ki sta oskarja odnesla tudi za najboljši izvirni scenarij. Film je slavil v sedmih kategorijah, ob omenjenih še za najboljšo režijo in v treh igralskih kategorijah.

Kako je potekala 96. podelitev oskarjev?
Na 96. podelitvi oskarjev pričakovano slavil Oppenheimer
Oskarji 2024 - nagrajenci

Najboljši film
Oppenheimer
American Fiction

Anatomija padca (Anatomie d'une chute)
Barbie
Bartonova akademija (The Holdovers)
Morilci cvetne lune (Killers of the Flower Moon)
Maestro
Pretekla življenja (Past Lives)
Nesrečna bitja (Poor Things)
Interesno področje (The Zone of Interest)

Najboljša režija
Christopher Nolan, Oppenheimer
Justine Triet, Anatomija padca
Martin Scorsese, Morilci cvetne lune
Yorgos Lanthimos, Nesrečna bitja
Jonathan Glazer, Interesno področje

Najboljša igralka v glavni vlogi
Emma Stone, Nesrečna bitja
Annette Bening, Nyad
Lily Gladstone, Morilci cvetne lune
Sandra Hüller, Anatomija padca
Carey Mulligan, Maestro

Najboljši igralec v glavni vlogi
Cillian Murphy, Oppenheimer
Bradley Cooper, Maestro
Colman Domingo, Rustin
Paul Giamatti, Bartonova akademija (The Holdovers)
Jeffrey Wright, American Fiction

Najboljši igralec v stranski vlogi
Robert Downey Jr., Oppenheimer

Sterling K. Brown, American Fiction
Robert De Niro, Morilci cvetne lune
Ryan Gosling, Barbie
Mark Ruffalo, Nesrečna bitja

Najboljša igralka v stranski vlogi
Da’Vine Joy Randolph, Bartonova akademija
Emily Blunt, Oppenheimer
Danielle Brooks, Barva škrlata
America Ferrera, Barbie
Jodie Foster, Nyad

Najboljši mednarodni film
Združeno kraljestvo, Interesno območje
Italija, Io Capitano
Japonska, Popolni dnevi
Španija, Society of the Snow
Nemčija, The Teachers’ Lounge

Najboljši prirejeni scenarij
American Fiction, Cord Jefferson (po predlogi dela Erasure Percivala Everetta)
Barbie, Greta Gerwig in Noah Baumbach (po predlogi ‘Barbie’ podjetja Mattel)
Oppenheimer, Christopher Nolan (po predlogi knjige American Prometheus avtorjev Kai Bird in Martin J. Sherwin)
Nesrečna bitja, Tony McNamara (po predlogi knjige Alasdaira Graya)
Interesno območje, Jonathan Glazer (po predlogi knjige Martina Amisa)

Najboljši izvirni scenarij
Anatomija padca, Justine Triet in Arthur Harari
Bartonova akademija, David Hemingson
Maestro, Bradley Cooper in Josh Singer
May December, Samy Burch in Alex Mechanik
Past Lives, Celine Song

Najboljša fotografija
Oppenheimer, Hoyte van Hoytema
El Conde
, Edward Lachman
Morilci cvetne lune, Rodrigo Prieto
Maestro, Matthew Libatique
Nesrečna bitja, Robbie Ryan

Najboljša montaža
Oppenheimer
Anatomija padca

Bartonova akademija
Morilci cvetne lune
Nesrečna bitja

Najboljša kostumografija
Nesrečna bitja
Barbie

Morilci cvetne lune
Oppenheimer
Napoleon

Najboljša scenografija
Nesrečna bitja
Barbie

Morilci cvetne lune
Napoleon
Oppenheimer

Najboljše pričeske in ličenje
Nesrečna bitja
Golda

Maestro
Oppenheimer
Society of the Snow

Najboljša izvirna glasbena podlaga
Oppenheimer
American Fiction

Indiana Jones in artefakt usode (Indiana Jones and the Dial of Destiny)
Morilci cvetne lune (Killers of the Flower Moon)
Nesrečna bitja (Poor Things)

Najboljša izvirna pesem
What Was I Made For? iz filma Barbie
The Fire Inside
iz filma Flamin’ Hot
I’m Just Ken iz filma Barbie
It Never Went Away iz filma American Symphony
Wahzhazhe (A Song For My People) iz filma Morilci cvetne lune

Najboljši zvok
Interesno območje
The Creator

Maestro
Misija: Nemogoče maščevanje 1. del
Oppenheimer

Najboljši vizualni učinki
Godzilla Minus One
The Creator

Varuhi galaksije 3. del
Misija: Nemogoče maščevanje 1. del
Napoleon

Najboljši animirani celovečerec
The Boy and the Heron, r. Hayao Miyazaki
Elemental, r. Peter Sohn, Denise Ream
Nimona, r. Nick Bruno, Troy Quane
Robot Dreams, r. Pablo Berger, Ibon Cormezana
Spider-Man: Potovanje skozi Spider-svet, r. Joaquim Dos Santos, Kemp Powers, Justin K. Thompson

Najboljši dokumentarni celovečerec
20 Days in Mariupol
Bobi Wine: The People’s President

The Eternal Memory
Four Daughters
To Kill a Tiger

Najboljši kratkometražni dokumentarec
The Last Repair Shop
The ABCs of Book Banning

The Barber of Little Rock
Island in Between
Nǎi Nai & Wài Pó

Najboljši kratkometražni animirani film
War Is Over! Inspired by the Music of John & Yoko
Letter to a Pig

Ninety-Five Senses
Our Uniform
Pachyderme

Najboljši kratkometražni igrani film
The Wonderful Story of Henry Sugar
The After

Invincible
Knight of Fortune
Red, White and Blue
Yellow