Po prvih poročilih s prizorišča je bila umetnica v svojem podvigu uspešna. "Vse je popolnoma mirno in tiho, to je čudno, malo mi gre na jok," je s festivala sporočila Guardianova dopisnica Jenny Stevens. Njena kolegica Sarah Phillips je dodala, da je množica – z izjemo neukrotljivega kričača – prošnjo upoštevala, kar "je imelo neverjetno močan in ganljiv učinek".
Ganjeno občinstvo
"Divjajo vojne, obstaja lakota, dogajajo se protesti in poboji," je umetnica izjavila, ko je stopila na oder. "Zdaj bomo poskušali narediti nekaj drugačnega."
"Skupaj lahko drug drugemu nudimo brezpogojno ljubezen. To je edini način, da spremenimo svet." 420-sekundno tišino je uvedel zven gonga. BBC-jev poročevalec je pripomnil, da se je na prizorišču vseeno slišal zvok s preostalih odrov (in da "polovica občinstva ni utišala svojih obvestil na telefonu, da niti ne omenjam zgovornega tleska odpiranja pločevinke poleg mene"), a se prav tako strinja, da je bil učinek akcije "nenavadno ganljiv". "Na tisoče ljudi je za trenutek pustilo ob strani hedonizem festivalskega življenja in kontempliralo svoje mesto v svetu."
"Strah me je," je po pisanju spletnega Guardiana pred akcijo povedala Abramović, ki je s svojimi performansi zaslovela po vsem svetu. "Ne poznam nobenega vizualnega umetnika, ki bi kaj takega izvedel pred 175.000 do 200.000 ljudmi. Moje do zdaj največje občinstvo je štelo 6000 ljudi na stadionu. Mislila sem si 'vau', ampak to pa res presega vse, kar sem počela do zdaj," je dodala.
Sedem minut za razmislek o stanju v svetu
Marina Abramović, ki je dogodek poimenovala javna intervencija (in ne performans), je ob 17.55 po krajevnem času (pet do osmih zvečer po našem), tik pred nastopom P. J. Harvey, nagovorila množico z odra Piramida in jo pozvala k molku. Delo je poimenovala Sedem minut kolektivne tišine.
Umetnica se je sicer zavedala, da bo na tisoče obiskovalcev festivala, od katerih so nekateri na prizorišču že dva dni, težko prositi, naj bodo pri miru, a je izrazila upanje, da bodo ljudje trenutek izkoristili za razmislek o trenutnem stanju v svetu.
"Resnično se spoprijemamo s temnim trenutkom v zgodovini človeštva. Kaj je torej mogoče storiti? Od nekdaj menim, da protest izzove še več protestov in sovraštvo še več sovraštva. Mislim, da je pomembno, da se obrnemo vase. Enostavno je kritizirati vse drugo, toda kaj lahko storim pri sebi, kako se lahko spremenim?" je njene besede navedel spletni portal.
"Lahko mi popolnoma spodleti"
Dogodek je pripravila umetniška organizacija Circa, Abramović pa se je zavedala, da gre za tvegano potezo na hrupnem glasbenem festivalu. "Tveganje je veliko, zato me je strah. Lahko mi popolnoma spodleti ali pa bodo ljudje samo sedeli. Ne vem, ampak želim tvegati. Tudi neuspeh je pomemben, saj se tako kot iz uspehov učimo tudi iz neuspehov," je povedala.
Kot je še napovedala, je nastop na Glastonburyju eden najtežjih trenutkov v njeni karieri: "Kako naj ohranim energijo tišine? Nisem pevka, tam sem z drugim namenom, da ugotovim, kako lahko ustvarimo tišino in reflektiramo, kaj se trenutno dogaja v svetu."
Tudi oprava je del koncepta
Njen nastop je bil eden od najbolj odmevnih trenutkov festivala, na oder pa je stopila v oblačilu, ki ga je oblikoval Riccardo Tisci, italijanski nekdanji kreativni vodja znamke Burberry. Umetnica vnaprej ni razkrila podrobnosti o tem, kaj bo nosila, je pa povedala, da bo v skladu s festivalsko temo miru. Izkazalo se je, da je to mislila zelo dobesedno: njena bela obleka je, v kombinaciji z umetničino držo, poustvarila svetovni simbol za mir.
"Počaščeni smo, da bo Marina Abramović na Glastonbury prinesla tako pomembno in globoko izkušnjo," pa je povedala Emily Eavis, soorganizatorka festivala. Dodala je: "Njeno delo je vedno premikalo meje in navdihovalo globok razmislek, zato menimo, da bo ta trenutek kolektivne tišine nepozaben in vpliven dodatek k festivalu."
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje