V templju hitrosti, kjer se je na začetku meseca zbrala nepregledna množica Ferrarijevih navijačev, je za vsesplošno evforijo poskrbel Charles Leclerc. Ferrari v zadnjih sezonah vsekakor ne slovi po dobrih strateških odločitvah, a tokrat je na sloviti nogavici severno od Milana italijansko moštvo svojo nalogo opravilo z odliko.
Leclerc je s taktiko postanka manj prevzel vodstvo, ga z oprezno, a še vedno dovolj hitro vožnjo ohranil do konca in ponovil uspeh izpred petih let, ko je pred navdušenimi tifosi prav tako stopil na najvišjo stopničko.
Letos je Monačan dobil zanj dve najpomembnejši dirki sezone. Končno mu je uspelo zmagati na prestižni domači dirki v Monte Carlu, zdaj je dobil še domačo dirko svojega moštva v Monzi. Toda bolj kot veliko slavje Ferrarija ter nepregledna množica njegovih navijačev, ki je rajala še dolgo v noč, v oči bode nova izgubljena priložnost za McLaren.
Moštvo iz Wokinga je letos naredilo gromozanski korak naprej v razvoju. Z nadgradnjami dirkalnika je zadelo v polno, obenem tudi pridno izkorišča zaton oziroma težave Red Bulla, o katerih smo na našem portalu pred časom že pisali. A kaj, ko bi bil lahko izkoristek kultnega britanskega moštva še veliko zajetnejši, če se ne bi nenehno streljalo v koleno.
Težave za Red Bull, priložnost za McLaren
Letos se je Britancem namreč ponudila izjemna priložnost. Red Bullov imperij se je začel počasi, a vztrajno krhati, ponekod celo rušiti. Lep dokaz je med drugim tudi dejstvo, da je serijski zmagovalec dirk iz zadnjih let Max Verstappen nazadnje slast zmage v kraljici motošporta okusil davnega 23. junija, ko si je pokoril tekmece na dirki za VN Španije v Montmelu pri Barceloni. Tudi sicer ima avstrijsko moštvo s sedežem v Milton Keynesu precej težav tako na stezi kot zunaj nje.
Napovedani odhod vodje razvoja Adriana Neweyja je pustil hude posledice. Verstappen je v zadnjih tednih že večkrat poudaril, da je dirkalnik RB20, s katerim je letos sicer nanizal sedem zmag, obupen in da ga je skoraj nemogoče voziti. Slabši izidi z zadnjih dirk so bistveno zmanjšali prednost avstrijskega kolektiva pred tekmeci; po italijanskem dirkaškem koncu tedna imajo v konstruktorskem seštevku zdaj le še osem točk naskoka pred McLarnom, Ferrari na tretjem mestu zaostaja 39 točk.
Ko imaš v moštvu dva dirkača številka ena
Bodimo iskreni, ljubiteljem formule ena je bistveno pomembnejši dirkaški seštevek za svetovno prvenstvo. Dirkaške svetovne prvake si zapomnijo vsi, konstruktorske precej manj. In v boju za dirkaškega prvaka 2024 je McLarnov dirkač Lando Norris letos vrgel rokavico na videz neulovljivemu Verstappnu. Nizozemec je imel po britanski dirki v Silverstonu še 84 točk naskoka pred Norrisem, po dirki v Monzi najboljša posameznika letošnje sezone loči "le" še 62 točk. Razlika bi bila lahko še manjša, če bi pri McLarnu videli širšo sliko. Bolje rečeno, če bi se osredotočili tudi na dirkaški seštevek, v katerem bi moral po mnenju številnih imeti prednost v boju za naslov Norris, ne njegov moštveni kolega Oscar Piastri. Ni skrivnost, da želita biti oba dirkača številka ena v moštvu, to je priznal tudi izvršni direktor kolektiva Zak Brown. "Oba želita biti številka ena in to bosta tudi ostala. Preprosto nimamo številke dve," je v intervjuju za Motorsport.com prejšnji mesec povedal 52-letni ameriški poslovnež in tudi sam nekdanji dirkač, ki je profesionalno kariero sklenil leta 2013.
"Oba dirkata za ekipo. Oba lahko med seboj merita moči na dirkah in sta v svojem prepričanju številka ena v moštvu. Ob tem je zelo pomembno tudi to, da spoštujeta dejstvo, da na prvenstvu nastopamo z dvema enicama. Vedno smo in vedno bomo," je še poudaril.
PRIMERJAVA DIRKAČEV MCLARNA V PRVIH 16 DIRKAH SEZONE 2024 | ||
LANDO NORRIS | OSCAR PIASTRI | |
Boljša uvrstitev v kvalifikacijah | 14 | 2 |
Boljša uvrstitev na dirkah | 10 | 6 |
Število osvojenih točk | 241 | 197 |
Kjer se prepirata dva, tretji dobiček ima
Nič ni lepšega od neizprosnih bojev na stezi. Tudi med dirkačema istega moštva. Ukazov iz boksov ljubitelji formule ena načelno ne marajo, čeprav jih gre v veliki meri razumeti. Formula ena je navsezadnje (tudi) ekipni šport in po koncu sezone se delijo bajne vsote denarja na podlagi uvrstitve na konstruktorskem prvenstvu. Navijači raje spremljajo srdite boje mož na moža, a prostora za džentelmenstvo v kraljici motošporta preprosto ni več. Zgodovina je najboljša učiteljica in v preteklosti smo že bili priča primerom, ko je moštvo dovolilo svojima dirkačema medsebojna obračunavanja, s katerimi sta si odžirala točke, na koncu pa je svetovni prvak postal nekdo drug. Lep primer je sezona 1986, v kateri sta si Williamsova dirkača Nigel Mansell in Nelson Piquet odžirala točke v skupnem seštevku, smetano pa je na koncu na zadnji dirki sezone v Adelajdi pobral Alain Prost z mclarnom. Ali pa sezona 2007, v kateri sta prav McLarnova dirkača Lewis Hamilton in Fernando Alonso obračunavala med seboj, na koncu pa je v Interlagosu zadnji dirkaški naslov za Ferrari za pičlo točko osvojil Kimi Räikkönen. Se bo zgodovina letos ponovila?
Piastrijev vzpon pri McLarnu zasluga Marka Webbra?
Ko je Norris prodrl v elitni razred motošporta, je kmalu postalo jasno, da predstavlja prihodnost McLarna. Kako je torej mogoče, da je Piastri, ki letos drugo leto nastopa v formuli ena, že dirkač številka ena? Uvodnih devet dirk svoje krstne sezone ne hrani v najlepšem spominu, preboj mu je nato vendarle uspel na deseti dirki, ko je v Silverstonu osvojil 4. mesto. Prvič se je na oder za zmagovalce povzpel v Suzuki, kjer je osvojil tretje mesto, še na stopničko višje je stopil na naslednji dirki v Katarju. 23-letnik iz Melbourna je storil več kot dovolj, da si je prislužil podaljšanje pogodbe do konca sezone 2026. Vseeno pa je tu na mestu vprašanje, ali je na stezah po svetu storil dovolj, da si je prislužil naziv dirkača številka ena? Odgovor je treba verjetno poiskati v Marku Webbru, nekdanjem dirkaču formule ena, ki je tudi njegov menedžer. Motošportni svet je prepričan, da gre zasluge za Piastrijev vzpon znotraj McLarna pripisati prav njemu.
Znana je namreč Webbrova zgodba pri Red Bullu, kjer so ga ves čas tlačili na položaj dirkača številka dve za serijskim zmagovalcem in prvakom Sebastianom Vettlom. Temu se je Avstralec ves čas upiral, vrhunec napetih odnosov pa je bil dosežen na VN-ju Malezije marca 2013, ko je Vettel ignoriral moštveni ukaz in Webbru ukradel zmago. Je 48-letnik pri McLarnu iztržil boljše pogoje za svojega varovanca, s čimer ga želi predvsem zaščititi pred podobnim potekom kariere?
Norris pušča točke na mizi ...
Brown je v omenjenem intervjuju za Motorsport.com dejal, da utegnejo v moštvu v nadaljevanju sezone vendarle favorizirati enega dirkača pred drugim, če se bo izkazalo, da ima večje možnosti za osvojitev dirkaškega naslova svetovnega prvaka. A koliko časa bodo še čakali oziroma kolikokrat bodo zapravili priložnost, da z Norrisom še bolj zarežejo v Verstappnovo prednost? Letos je kar nekaj prahu dvignila dirka za VN Madžarske, ki jo je McLaren končal z osvojitvijo prvih dveh mest, medtem ko je bil Verstappen, ki se je večji del dirke le pritoževal po radijski zvezi, šele peti. Krstno zmago v formuli ena je nekoliko nerazumljivo po moštvenem ukazu dosegel Piastri, potem ko je moral Norris znatno upočasniti vožnjo, ga tri kroge pred koncem spustiti predse in se zadovoljiti z drugim mestom. S tem je Britanec izgubil sedem točk, ki utegnejo biti v zaključku prvenstva še kako pomembne.
Norris je krajši konec potegnil tudi v Monzi, kjer bi lahko s prepuščenim drugim mestom osvojil dve točki več, a je tudi tokrat Piastri dirko končal pred njim. Je pa treba poudariti, da si je dirkač iz Bristola letos že večkrat pokvaril uvrstitve s slab(š)imi starti. V Monzi mu je sicer uspelo ohraniti vodilni položaj po sobotnem 'polu', a je nato že zelo hitro v šikani mimo njega švignil prav Piastri. Zaradi boja z moštvenim kolegom, ko je moral znatno upočasniti, je Norris nato v naslednjih nekaj deset metrih izgubil še boj z Leclercom. "Za nama je bilo kar nekaj prostora, zato ni bilo potrebno tveganje s takšnim manevrom. Po mojem se mi je v šikani malce preveč približal. Oba bi lahko v tistem zavoju odstopila, če bi jaz zavrl kakšen meter pozneje," je po dirki sedmi sili dejal Norris, ki se je moral na koncu zadovoljiti s tretjim mestom, medtem ko se je Piastri tretjič na zadnjih štirih dirkah zavihtel tik pod vrh.
Tu se ljubitelji formule ena sprašujejo, ali so pri McLarnu sploh predvideli takšen razplet takoj po začetku dirke. Ni skrivnost, da moštva preučijo vse mogoče scenarije in se z dirkači tudi dogovorijo, kako ukrepati v določenih primerih oziroma kakšne strategije bi bile v danem trenutku najboljše za čim boljši rezultat.
... in ne želi govoriti o boju za naslov
Če bi McLarnova dirkača zamenjala položaja ob koncu preizkušnje v Monzi, bi McLaren osvojil enako število točk, ob tem pa bi Norris še za dve točki stopil zaostanek za Verstappnom. Red Bull je bil na slovitem dirkališču severno od Milana na tleh in težko se je znebiti občutka, da bi lahko moštvo iz Wokinga iz Monze odneslo več. Osem točk je Norris na koncu nadoknadil zoper Nizozemca – in če bo šlo tako naprej, lahko v naslednjih osmih dirkah, kolikor jih je še do konca sezone, zasede sam vrh dirkaškega seštevka in postane svetovni prvak – prvi iz vrst McLarna po Hamiltonu leta 2008. Toda pot še zdaleč ne bo tako preprosta in predvidljiva, prav tako ne gre pričakovati, da bo imel Verstappen vsak dirkaški konec tedna smolo oziroma da se ne bo redno uvrščal na oder za zmagovalce. Za zdaj pri McLarnu umirjajo žogico, nihče ne želi govoriti o prihodnosti ali razpletu sezone.
Niti Norris, ki ima tovrstnih vprašanj že vrh glave. "Vsak konec tedna podam enak odgovor. Dajem vse od sebe. Več točk osvojim, bolje je," vedno znova diplomatsko odgovori 24-letni Bristolčan, ki daleč stran od novinarskih oči zagotovo ni tako ravnodušen. Vseeno je v Monzi priznal, da čuti pomoč moštvenega kolega. "Da, Oscar mi pomaga, vendar nisem tukaj samo zato, da bi nekoga prosil, da me spusti mimo. Tukaj sem, da dirkam. Za Oscarjem je precej boljša dirka, ki sem jo zasluženo končal na tretjem mestu," je povedal novinarjem v Lombardiji.
Nihanje med športnim dirkanjem in kalkulacijami
Kdo ve, morda bodo v nadaljevanju sezone pri McLarnu vendarle preferirali enega dirkača pred drugim. Privrženci britanskega kolektiva upajo, da tedaj ne bo že prepozno. Moštvo, ki je v formuli ena osvojilo osem konstruktorskih in dvanajst dirkaških naslovov svetovnega prvaka, se je letos malce nepričakovano znašlo v boju za večno slavo, kar je pred kratkim priznal vodja Andrea Stella, ki je naskok na vrh predvidel šele v naslednji sezoni. Do konca sezone bo še zelo napeto. Ne le v boju za zmago v obeh seštevkih formule ena, temveč tudi znotraj moštva. Kakor koli obrnemo, McLarnu se je letos ponudila izjemna priložnost, da pobere oba naslova med elito. Nekaj, kar Britancem ni uspelo že vse od časov Mike Häkkinena in Davida Coultharda. Ravnati bodo morali pametno in preudarno, saj se takšne priložnosti – še posebej v daljših obdobjih Red Bullove in Mercedesove prevlade – ne ponudijo prav pogosto. Javnost hrepeni po poštenih, športnih in predvsem neizprosnih bojih.
To je tisto, kar najbolj krasi ta šport. To si nedvomno želijo tudi moštva, ki pa morajo včasih povleči tudi kakšno nepriljubljeno potezo, narediti logično kalkulacijo in z moštvenim ukazom taktično nekoliko prirediti razplete dirk. Ukazi na koncu zbledijo, lesk z lovorik ne.
Skupni vrstni red 2024, dirkači (16/24):
# | Dirkač | Moštvo | Točke |
1 | Max Verstappen | Red Bull | 303 |
2 | Lando Norris | McLaren | 241 |
3 | Charles Leclerc | Ferrari | 217 |
4 | Oscar Piastri | McLaren | 197 |
5 | Carlos Sainz ml. | Ferrari | 184 |
6 | Lewis Hamilton | Mercedes | 164 |
7 | Sergio Perez | Red Bull | 143 |
8 | George Russell | Mercedes | 128 |
9 | Fernando Alonso | Aston Martin | 50 |
10 | Lance Stroll | Aston Martin | 24 |
11 | Nico Hülkenberg | Haas | 22 |
12 | Juki Cunoda | RB | 22 |
13 | Daniel Ricciardo | RB | 12 |
14 | Pierre Gasly | Alpine | 8 |
15 | Oliver Bearman | Ferrari | 6 |
16 | Kevin Magnussen | Haas | 6 |
17 | Alexander Albon | Williams | 6 |
18 | Esteban Ocon | Alpine | 5 |
19 | Guanjü Džov | Sauber | 0 |
20 | Logan Sargeant | Williams | 0 |
21 | Franco Colapinto | Williams | 0 |
22 | Valtteri Bottas | Sauber | 0 |
Skupni vrstni red 2024, konstruktorji (16/24):
# | Moštvo | Dirkaška zasedba | Točke |
1 | Red Bull | Verstappen, Perez | 446 |
2 | McLaren | Norris, Piastri | 438 |
3 | Ferrari | Leclerc, Sainz ml., Bearman | 407 |
4 | Mercedes | Hamilton, Russell | 292 |
5 | Aston Martin | Alonso, Stroll | 74 |
6 | RB | Ricciardo, Cunoda | 34 |
7 | Haas | Hülkenberg, Magnussen | 28 |
8 | Alpine | Gasly, Ocon | 13 |
9 | Williams | Albon, Sargeant | 6 |
10 | Sauber | Bottas, Džov | 0 |
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje