Uvodni dan ljubljanskega tedna mode, ki praznuje deseto obletnico, je v Center Rog pritegnil modne navdušence, ki so lahko videli devet modnih revij – te so na modni stezi prikazale širok spekter slogov in kulturnih vplivov.
"Veseli smo, da smo dočakali to jubilejno, 10. leto ljubljanskega tedna mode, ki je dokaz, da slovenska modna scena raste in postaja vse bolj prepoznavna v širši regiji. Zavezo, ki smo jo organizatorji sprejeli na začetku te poti, smo vzeli zelo resno. Poskrbeti za povezovanje in prepoznavnost slovenskega modnega oblikovanja znotraj in tudi zunaj meja naše države," je ob odprtju tedna mode povedala Melinda Rebrek.
Dodala je, da je tokratna izvedba LJFW s petimi dnevi modnih revij daleč najzahtevnejša in na njej se predstavlja največ blagovnih znamk doslej. Skupaj jih je 46.
Prva med njimi se je predstavila urbana modna znamka Kiss the Future, za katero stoji modna oblikovalka Tanja Pađan. Oblikovalka je o pomembnosti tedna mode za MMC povedala. "LJFW je edini večji festival mode v Sloveniji, ki povezuje oblikovalce s tega področja in jim omogoča predstavitev širšemu občinstvu, kar je seveda pomembno za razvoj mode v Sloveniji. Posameznemu oblikovalcu da dodaten zagon za razvoj lastnega izraza in znamke ter te postavi na profesionalno raven. Teden mode omogoča medijsko predstavitev, ki vpliva na prepoznavnost in je pomembna za iskanje novih potencialnih projektov, sodelovanj in strank, se pa vsak oblikovalec posamezno odloči, koliko bo to izkoristil v komercialne namene."
Zakaj ne bi bil danes Napoleon, Ostržek, mornar, vojak, Pierrot, gusar, mogoče Harlekin?
Rdeča nit tokratne kolekcije znamke Kiss the Future “dress yourself up” so liki, v katere se lahko preoblačimo ob kakršni koli priložnosti, naj bo to slovesen dogodek, parada, karneval ali pa obisk trgovine. V resnici pa liki izražajo humor in parodijo uniformiranja. Zakaj ne bi bil danes Napoleon, Ostržek, mornar, vojak, Pierrot, gusar, mogoče Harlekin? Del navdiha je bil tudi film The Wicker Man iz leta 1973.
Kot v vseh Tanjinih kolekcijah do zdaj je tudi v tej koncept DIY, kosi so nastali iz starega nerabljenega ali odpadlega blaga, čevlji in dodatki so rabljeni in izposojeni. "Tako ne proizvedem novih smeti," je za MMC povedala oblikovalka. Na vprašanje, ali smo se potrošniki začeli zavedati negativnih vplivov hitre mode, je odgovorila: "S tem se ukvarjamo že nekaj časa, v resnici pa ni učinka. Instantna moda je v razmahu in bo verjetno vedno prisotna, tu je tudi problem razslojevanja in socialnoekonomskega sistema, v katerem trenutno živimo. Upam pa, da bo v prihodnosti imela manj teže."
Poklon ženskam, njihovi energiji in nadarjenosti
Nato se je predstavila Julia Kaja Horvat, ki ustvarja pod modno znamko JKH Identity.
V njenem studiu nastajajo oblačilni kosi sodobne identitete. Neizčrpen vir navdiha je slovenska kulturna dediščina, simboli, tekstil in mitologija.
Tokrat je večkrat nagrajena oblikovalka našla navdih v skrivnostnem življenju Helene Kottler Vurnik, umetnice in žene arhitekta Ivana Vurnika, ki je pomembno prispevala k slovenski kulturni dediščini. Kdo je Helena, po kateri je Julia Kaja tudi poimenovala kolekcijo? "Ženska z mnogimi obrazi: umetnica, žena, mati, Avstrijka in Slovenka, a hkrati pozabljena figura slovenske zgodovine. Skrivnostna, posebna in zadržana, je delovala v senci, a njeno delo, ustvarjeno skupaj z možem, nosi velik pomen. Slovensko identiteto je vzela za svojo in ustvarjala čudovita umetniška dela. Kolekcija raziskuje, kaj je v preteklosti pomenilo biti ženska, ki si je želela uspeti, in kaj to pomeni danes. Je poklon ženskam, njihovi energiji in talentom – vsem, ki so si upale in si še danes upajo slediti svojim sanjam."
Oblačila so izdelana iz naravnih, ponovno uporabljenih materialov, ki so našli nov namen in obliko. "Vedno bolj smo usmerjeni v premišljene nakupe in trajnost. Je pa tudi kolekcija sama zasnovana zelo trajnostno, z občutkom domačnosti in vonjem preteklosti, spominov, občutkov, zato tudi izbira principa upcyclinga," je za MMC pojasnila Julia Kaja.
Almiro Sadar je navdihnil gozd
Priznana modna oblikovalka Almira Sadar v svojih kolekcijah s poudarkom na ročnem delu opozarja na pozabljene kulturne vrednote in trajnost, poudarja lokalno pred globalnim in v izdelkih razvija osebno noto ter čustveno komponento. Trdno verjame v razvoj osebnega sloga, ki ga razvija z raziskovanjem tekstilnih materialov in njihovim spreminjanjem v nove silhuete.
V silhuetah urbanih oblačil s poudarjenimi dodatki, izdelanimi v različnih tradicionalnih ročnih tehnikah, Almira Sadar raziskuje odnose med oblačili za prosti čas, delovnimi oblačili in oblačili za dom. Med seboj meša njihove funkcije in jim omogoča različne načine oblačenja. Prepoznavna vizualna identiteta kolekcije predstavlja realistično in nosljivo kolekcijo za različne generacije.
Tokrat je bila navdihnjena z naravo, kolekcija zato nosi naziv V gozdu. "Skoraj vsak dan se s psom odpravim na Rožnik ali Grad, kjer doživljam gozd v soncu, dežju, megli, jutru ali mraku … Zgodba pripoveduje o počasnem sprehodu skozi gozd, občasnih postankih in naključnih srečanjih z živalmi. Materiali so topli, kroji udobni, dodani so ročno spleteni, kvačkani in vezeni modni dodatki."
O svojem modnem ustvarjanju je za MMC povedala še: "Pri mojem delu je pomembna izbira materialov, recikliranje in upcikliranje, sodelovanje z lokalnimi proizvajalci in obrtniki, uporaba ročnih tehnik, spoštovanje kulturne dediščine, in oblikovanje oblačil, ki trajajo več let."
SARIVALENCi in kultni film Heathers
SARIVALENCI je modna znamka, ki temelji na kulturi mladih, njihovem poveličevanju in emancipaciji. V raziskovanju redkih subkultur, njihovih navad in načina življenja oblikuje edinstven modni slog, katerega prvinski namen je zlivanje funkcionalnosti in umetnosti.
Modno oblikovalko Saro Valenci je navdihnil kultni film Heathers, natančneje jo je navdihnil prizor, kjer je Winona Ryder zakopana v travo. Kolekcija Heathers slavi mladostno svobodo in emancipacijo. Oblačila so združila igrivost in edinstvene podrobnosti, kjer so bose ženske v travi postale simbol svobode in umetniške drznosti.
Petja Zorec in Tamara
Blagovna znamka Petja Zorec obravnava raznolike teme, ki se odražajo v oblikovno izrazitih pret-a-porter kolekcijah in izpolnjujejo zahteve vsakdanjega življenja, ne glede na specifiko spolov. Z uporabo ročnih tekstilnih tehnik in tehnoloških novosti se v oblačilih, ki so namenjena univerzalnim posameznikom, lahkotno združujejo resnost in naivnost, umirjenost in hitrost, udobje in svečanost.
Protagonistka tokratne kolekcije z naslovom SS25 je Tamara. "Tamara je svetovljanka, ki jo navdihujejo različna zgodovinska obdobja in kulture sveta, ki jih slavi v nepričakovanih barvnih kombinacijah, združevanju vzorcev in silhuet oblačil. Vodita jo lahkotnost življenja in svoboda po izražanju lastne identitete glede na trenutno stanje duha. Tamara je oseba, ki je živela v preteklosti, živi zdaj in bo v vseh prihajajočih generacijah. Tamara je lucidna in obenem eterična," je kolekcijo opisala modna oblikovalka Petja Zorec.
Regionalna povezava skozi modo
Uvodni dan so se predstavili tudi štirje oblikovalci iz Beograda, in sicer z majhnimi kolekcijami, ki pa nosijo izrazit pečat beograjske šole oblikovanja. To so Dejana Momčilović, Neo Design, Lily Tailor in Vesna Kracanović.
Ludus in Trajno črna III
Ob praznovanju 15. obletnice je Ludus, trajnostna znamka brez oznake spola iz Skopja, predstavil kolekcijo "Permanent Black III", ki prinaša prenovljene različice najbolj ikoničnih kosov, izdelanih iz 100-odstotno naravnih materialov, v skrbno izbranih črnih odtenkih.
Dragan Hristov, kreativni vodja, skozi minimalistične, monokromatske silhuete izraža estetsko poezijo in politična prepričanja, ki Ludus opredeljujejo že od nastanka.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje