Predstavniki Greenslo so v odprtem pismu predsedniku države, članom slovenske vlade in državnemu svetu zapisali tudi, da so največji onesnaževalci zraka, s tem pa tudi povečanega globalnega segrevanja v Sloveniji težki tovornjaki in mestni promet. Tako naj bi šla po mnenju strokovnjakov v zrak kar polovica vseh izpustov v Sloveniji.
Greenslo: Politiki ne dajejo zgleda
Predsednik združenja Vojko Bernard ugotavlja, da slovenske vlade vse do zdaj na tem področju niso storile še nič. Ves čas naj bi celo podpirale avtoprevozniške lobije, Greenslo pa jim očita celo "tiho" podporo povečevanju prometa v mestih. Kot ugotavljajo v združenju, se namreč večina vladnih uslužbencev in poslancev na delo v Ljubljano vozi z lastnimi avtomobili, ne pa, denimo, z javnim potniškim prometom, s čimer bi lahko dajali zgled drugim.
Poleg tega pa združenje opozarja tudi na razmere na slovenskih železnicah in avtocestah. Te po menju predstavnikov združenja uničujejo predvsem tuji in domači težki tovornjaki, ki bistveno prispevajo h kršitvi kjotskega protokola, hkrati pa obremenjujejo promet.
Greenslo: Tovorni promet preusmeriti na železnice
Prav zato bi morali po Bernardovem mnenju tovorni tranzitni promet v celoti preusmeriti na železnice. A vlada za tak ukrep po njegovem mnenju nima poguma in raje sprejema vsako zahtevo avtoprevoznikov in jim še naprej sofinancira onesnaževanje okolja.
Spomnimo, da je vlada predvidevala, da Slovenija ne bo dosegla obveznosti kjotskega sporazuma do leta 2012, zaradi česar bo morala na trgu kupiti bone, ki bodo državo za štiri leta stali 80 milijonov evrov. Tudi vlada sicer ugotavlja, da med glavne razloge za povečevanje izpustov in nedoseganje zavez spadata promet, zlasti tranzitni, in prepočasen potek tehnoloških prenov.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje