K prekomerni onesnaženosti zraka v mestnih središčih po ugotovitvah evropske komisije največ prispeva motorni promet. Foto: EPA
K prekomerni onesnaženosti zraka v mestnih središčih po ugotovitvah evropske komisije največ prispeva motorni promet. Foto: EPA
Janez Podobnik
V slovenskem poročilu Evropski komisiji so bile mejne vrednosti trdnih delcev v zunanjem zraku v Sloveniji večkrat presežene predvsem v Ljubljani, Mariboru in Novi Gorici. Foto: EPA

Usklajevanja med občinami in pristojnimi resorji naj bi se po njegovih besedah začela prihodnji teden, saj mora ministrstvo za okolje in prostor do sredine decembra evropski komisiji odgovoriti na opozorilo o preseženih mejnih vrednostih trdnih delcev v mestnih središčih ter predstaviti ukrepe in načrte za rešitev nastale situacije.

Direktor direktorata za okolje na MOP-u Radovan Tavzes je tako pred dnevi omenil možnost uvedbe pristojbin za vožnjo v središča mest.

Podobnik je tako dejal, da na vladni ravni ni bila sprejeta še nobena odločitev glede uvajanja omenjenih prisotojbin. Po njegovih besedah bi bile le-te zadnji ukrep po izčrpanju preostalih možnosti, med katerimi je omenil vgradnjo posebnih filtrov v avtobuse, večjo uporabo biogoriv ter mokrega čiščenja mestnih cest.

V slovenskem poročilu Evropski komisiji so bile mejne vrednosti trdnih delcev v zunanjem zraku v Sloveniji večkrat presežene predvsem v Ljubljani, Mariboru in Novi Gorici. V štajerski prestolnici je bila mejna vrednost previsoka kar 117 dni. Občina o predlogu MOP-a sicer še ni bila uradno obveščena.

Promet oklestiti za dve tretjini
Po oceni ministrstva bi se moral za doseganje mejnih vrednosti glede na stopnjo onesnaženosti zraka v slovenskih mestih promet osebnih vozil zmanjšati najmanj na tretjino zdajšnjega.

Na temo opozorila iz Bruslja in onesnaženosti zraka v mestih bo na četrtkovi nujni seji razpravljal tudi odbor DZ-ja za okolje in prostor.