Natančni podatki o tem, koliko nafte je izteklo, še niso znani. Po nekaterih ocenah naj bi šlo za pet do deset ton nafte. Prav tako analiza ni dala odgovora o krivcu za izlitje, tako da bodo morali v Centru za forenzične raziskave narediti dodatne analize.
Kdo bo kril stroške čiščenje?
Kdo bo poravnal stroške čiščenja, če krivca ne bodo mogli določiti, še ni jasno. Na okolijskem ministrstvu menijo, da mora stroške poravnati upravljalec pristanišča, torej Luka Koper, v Luki pa so prepričani, da mora stroške v primeru neodkritih povzročiteljev prevzeti država.
Čiščenje bo stalo milijon evrov
Po ocenah tržaškega podjetja Crismani, ki čisti naftni madež, bodo stroški čiščenja znašali milijon evrov. Domače Vodno gospodarsko podjetje Drava, ki ima sicer koncesijo za tovrstna posredovanja, madežu ni bilo kos. Čiščenje s štirimi napravami za čiščenje s kopnega in tremi plovili poteka 24 ur na dan. Akcija naj bi trajala tri tedne.
Kaj je pomembno za oceno naravne katastrofe?
Kot je pojasnil Vlado Malačič z Morske biološke postaje Piran, sta za oceno ekološke katastrofe na morju pomembna predvsem dva dejavnika: vrsta onesnaževalca in specifika okolja, v katerem se je razlila nafta. Pomembno je tudi, ali se je to zgodilo le na površini morja ali pa je nafta tudi na dnu morja. Za dobro oceno stanja je nujno poznavanje predhodnega stanja morja. Od tega je odvisno tudi reševanje ekološke nesreče, je povedal Malačič.
Zato Malačič predlaga, da se Luka Koper, Marina in država združijo in dogovorijo za preventivni avtomatizirani monitoring v morju, ki bi deloval na podlagi določanja vsebnosti ogljikovodikov. Vendar pa so tu težava denarna sredstva, ki jih za ohranjanje ekološkega stanja morja in reševanje težav onesnaževanja ni nikoli na razpolago, je končal Malačič.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje