Slovenija je v Bruselj poslala prvo poročilo o rabi biogoriv v prevozništvu, v katerem je napovedala, da bo v prvi fazi uvajanja ukrepov zaradi premajhnih zmogljivosti odstopala od referenčnih vrednosti, ki jih določa direktiva EU-ja o biogorivih.
Slovenija ima prevelik delež dizelskih goriv v prevozništvu in premalo površin za pridelavo oljne ogrščice. Direktor direktorata za okolje Radovan Tavzes je dejal, da je bil lani delež biogoriv 0,6-odstoten, letos pa bo okoli 0,8-odstoten.
Slovenija nima lastne proizvodnje bencinov
Druga težava je pri bencinih, ker Slovenija nima lastne proizvodnje, je dejal Tavzes in dodal, da se sicer v ormoški tovarni sladkorja pripravljajo na možnost, da bi biološka goriva za rabo v bencinih pridobivali iz pšenice in koruze, vendar pa bo treba bencine z ustreznimi primesmi biogoriv uvažati.
Do leta 2010 doseči petodstotni delež v gorivih
Referenčne vrednosti za delež biogoriv v prometu - deleži biogoriv se izračunavajo na podlagi njihove energetske vrednosti glede na energetsko vrednost vsega v prometu uporabljenega bencina in dizla - so dva odstotka do konca letošnjega leta in 5,75 odstotka do konca leta 2010.
Slovenija se je v poročilu obvezala, da bo delež biogoriv v gorivih v prihodnjem letu 1,2-odstoten, nato pa se bo od leta 2007 vsako leto povečeval za odstotek, do leta 2010, ko naj bi dosegel pet odstotkov.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje