Foto:
Foto:

Že četrto poročilo Evropske komisije po vrsti je še pokazalo, da je avtomobilska industrija v
prizadevanjih, da bi izpolnila svoje obveznosti iz sporazuma s komisijo, naredila znaten napredek. Cilj Unije ostaja zmanjšanje emisij CO2 za 35 odstotkov najkasneje do leta 2010.

Zaostajanje korejskih proizvajalcev avtomobilov
Medtem ko so evropski in japonski proizvajalci avtomobilov na dobri poti, da izpolnijo svoje obveznosti, pa korejska avtomobilska industrija še vedno zaostaja, ugotavlja komisija. Velja omeniti, da cestni prevoz v EU-ju prispeva več kot petino vseh emisij CO2, osebna vozila pa k
omenjenemu deležu prispevajo polovico.

Emisije CO2 so največji dejavnik za podnebne spremembe, zato komisija opozarja, da je vztrajanje pri zastavljenih ciljih glede zmanjševanja emisij avtomobilske industrije ključnega pomena.

Porast avtomobilov z dizelskimi motorji
Sicer med izsledki poročila poleg zmanjšanih emisij CO2 velja omeniti tudi opažanje porasta prodaje avtomobilov z dizelskimi motorji, ki izločajo manj CO2. Ob tem pa komisija opozarja, da dizelski motorji izločajo tudi delce, ki so zdravju škodljivi, zato si bo prizadevala za zmanjšanje emisij teh delcev.