Obvestila

Ni obvestil.

Obvestila so izklopljena . Vklopi.

Kazalo

Predlogi

Ni najdenih zadetkov.


Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

MMC RTV 365 Radio Televizija mojRTV × Menu
12.02.2025 57 min

Ustvarjanje, tisočletni izziv (21): Brahmsove simfonije

Schumann in Brahms sta napisala vsak po štiri simfonije. Schumann je simfonije začel pisati zelo zgodaj. Brahms je svojo Prvo ustvaril kot zrel mož – s triinštiridesetimi leti. Johannes Brahms, mojster iz Hamburga, se je s svojimi štirimi simfonijami zapisal med največje ustvarjalce romantične simfonije. "Oblikovna čistost in popolno ravnovesje oblike in vsebine sta dve medsebojno povezani in prepoznavni lastnosti, ki dajeta Brahmsovi glasbi profesionalno neomajnost, ki jo dosegajo le redki romantični skladatelji. Mnogi vidijo prav v tem temeljno razsežnost skladateljeve kompozicijske moči, a nekaterim se zdi, da je zvočna urejenost, ki postaja primerljiva z arhitekturnimi standardi, njegova pomanjkljivost. Brahmsa imamo radi, ali pa tudi ne, to je tudi stvar presoje vsakega posameznika," je zapisal avtor oddaje Pavel Mihelčič.


Čas, prostor in glasba

4 epizod


Glasba je umetnost, ki deluje v določenem času. Da jo prav razumemo, potrebuje svoj prostor. Prostor je za poslušanje glasbe pomemben, čas je neobhoden. Ponujamo strokovne in filozofske razmisleke o glasbi.

12.02.2025 57 min

Ustvarjanje, tisočletni izziv (21): Brahmsove simfonije

Schumann in Brahms sta napisala vsak po štiri simfonije. Schumann je simfonije začel pisati zelo zgodaj. Brahms je svojo Prvo ustvaril kot zrel mož – s triinštiridesetimi leti. Johannes Brahms, mojster iz Hamburga, se je s svojimi štirimi simfonijami zapisal med največje ustvarjalce romantične simfonije. "Oblikovna čistost in popolno ravnovesje oblike in vsebine sta dve medsebojno povezani in prepoznavni lastnosti, ki dajeta Brahmsovi glasbi profesionalno neomajnost, ki jo dosegajo le redki romantični skladatelji. Mnogi vidijo prav v tem temeljno razsežnost skladateljeve kompozicijske moči, a nekaterim se zdi, da je zvočna urejenost, ki postaja primerljiva z arhitekturnimi standardi, njegova pomanjkljivost. Brahmsa imamo radi, ali pa tudi ne, to je tudi stvar presoje vsakega posameznika," je zapisal avtor oddaje Pavel Mihelčič.

Prijavite se na e-novice

Prijavite se na e-novice

Neveljaven email naslov