Predlogi
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
4 epizod
4 epizod
Operni iztek četrtkove jutranjice prinaša antropološki, literarni, tehnični, politični in sociološki pogled na to obliko glasbenega ustvarjanja.
Ker je Verdi, kar zadeva ustvarjalne začetke, tako rekoč za generacijo mlajši od Gaetana Donizettija, ju je seveda nehvaležno primerjati, brez dvoma pa je med njima precej stičnih točk. Gre za elemente, ki jih je v glasbo prinesel ravno Donizetti in v katerih se svetlikajo obrisi poti, po kateri je pozneje stopal Verdi.
Straussovo uživaštvo pri komponiranju Capriccia je očitno v nasprotujočih si mnenjih protagonistov; njihovi pogledi in nazori so v isti sapi takšni ali drugačni, vendar pa lahko tako imenovana »neprimerna« snov osvobaja sámo sebe in si zagotavlja obstoj na odru. Strauss zelo rad piše v maniri drugih skladateljev, prav tako kot uživa pri tem, da te citate sprevrača nazaj v straussovstvo. Njegove glasbene izposoje lahko živijo v različnih oblikah (maškarada, potegavščina, izkrivljenje, preobrazba), vse skupaj pa tvori igro, pri kateri se najbolj zabava skladatelj sam.
Ko je leta 1925 Paul Hindemith začel pisati Cardillaca, ni bil začetnik na področju opere; tri njegove prejšnje so skoraj izzvale škandal, bodisi zaradi vsebine (kršenja morale srednjega sloja) bodisi zaradi glasbe, ki je bila antiwagnerjanska (s tem si je Hindemith prislužil etiketo največjega upornika v nemškem opernem svetu). A to so bile vendarle samo enodejanke, Hindemith pa je pri tridesetih začutil, da je zrel za pisanje daljšega dela, v katerem bi lahko razvil vse svoje glasbene in gledališke zamisli. Po dolgotrajnem iskanju se mu je ponudila možnost za opero o zlatarskem umetniku Cardillacu.
Alban Berg je pripadal tisti katastrofični generaciji, ki je grozote 20. stoletja doživljala vnaprej, in znamenja samouničenja so se jasno zarisovala vanj. Na zadnja leta njegovega življenja, zaznamovana s trpljenjem ob ustvarjanju opere Lulu, so legale mračne sence politične blaznosti: njegovo delo je ogrožalo prekletstvo uničevalcev kulture v dobi tretjega rajha, somrak je legal na prvo avstrijsko republiko, Dunaj – skladateljevo rojstno mesto – mu je obrnil hrbet.
Neveljaven email naslov