Knjiga je dejansko diplomska naloga Martine Šolc, vzgojiteljice v slovenskih vrtcih v Italiji, ki je pod mentorstvom prof. Majde Kaučič Baša diplomirala na Pedagoški fakulteti Univerze na Primorskem. Kaučičeva je tudi avtorica spremne besede k publikaciji, ki so jo 9. novembra predstavili v prostorih Večstopenjske šole Sv. Jakob v Trstu. Martina Šolc je v svojem delu predstavila primer dobre prakse v vrtcu s slovenskim učnim jezikom v Italiji, točneje jezikovni tečaj, ki ga je bila leta 2015 sama vodila v vrtcu Barčica v Romjanu, ki ga obiskujejo pretežno otroci iz družin, kjer se slovensko ne govori. »Martina uči slovenščino tako, da tudi z otroki brez znanja slovenščine ne uporablja italijanščine,« je na predstavitvi dejala Majda Kaučič Baša: Šolčeva je namreč za razvijanje svoje metode poučevanja uporabila tudi izkušnjo zgodnjega poučevanja angleščine v Novi Gorici ter se odločila za sistem jezikovne kopeli. Ob poudarku, da je treba začeti razmišljati drugače in jezikovne dejavnosti zelo dobro programirati, je tako sama poiskala temo, govorne vzorce in besedišče, pri čemer je upoštevala, da ima pred seboj različne vrste otrok. Vedno je skrbela za motivacijo otrok, uporabila je različne pripomočke (npr. mikrofon, daljnogled, plišaste »prijatelje«, plastenke, izštevanke, rime ...), s pomočjo katerih so otroci pozabili na svoje »non so«. V to je bilo treba vložiti veliko truda ter poskrbeti za pozitivno vzdušje, kjer se otroke pohvali in spodbuja, saj je učenje jezika nekaj čustvenega, je prepričana Martina Šolc.
Publikacije nameravajo razdelili po ravnateljstvih slovenskih šol v Italiji, tako da bodo pozorni, da bo vsak vrtec prejel vsaj en izvod.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje