Prometno ministrstvo je predstavilo cilje prometne politike. Foto: RTV SLO
Prometno ministrstvo je predstavilo cilje prometne politike. Foto: RTV SLO
Železniški tir
Drugi tir med Divačo in Koprom naj bi bil zgrajen do leta 2016. Foto: RTV SLO
Letališče Brnik
V letalstvu se bo vlagalo predvsem v razvoj letališč, navigacijskih služb in varstva okolja. Foto: RTV SLO

Na predstavitvi letošnjega načrta dela je izpostavil pripravo državnih programov razvoja prometne infrastrukture na področju cest, železnic, pomorstva in letalstva.

Večina programov se bo izvajala do leta 2020, ocenjena vrednost vsega projekta pa je 18 milijard evrov. Tega zneska ne bo mogoče v celoti financirati iz državnega proračuna, zato bo potrebno izkoristiti tudi druge možnosti, kot so evropska sredstva, je poudaril Božič.

Pomemben drugi tir
Na področju železnic bodo letos začeli pripravljati dokumentacijo za gradnjo drugega tira Divača-Koper, ki naj bi bil zgrajen do leta 2015, obstoječi tir pa bodo začeli modernizati in ga po stopnjah končali do leta 2010. Začela se bo tudi elektrifikacija in rekonstrukcija proge Pragersko-Hodoš, ki naj bi bila končana leta 2013.

Avtoceste po načrtu
V cestnem prometu je največja intenzivnost vlaganj predvidena do leta 2016, minister pa pričakuje, da bo v tem času cestno omrežje v celoti posodobljeno in dograjeno. Kljub krčenju proračunskih sredstev za avtoceste se bo gradnja nadaljevala nemoteno, saj bo državni zbor že ta teden odločal o soglasju za najem kreditov in izdajo obveznic v višini milijarde evrov.

Druge naloge ...
Prometno ministrstvo za letos načrtuje še ureditev razmerij med državo ter ljubljanskim in mariborskim letališčem, dokončno uskladitev slovenske zakonodaje z evropsko, pripravljajo pa tudi državni program varnosti v cestnem prometu in zakon o varnosti v cestnem prometu.

Za uresničitev zastavljenih ciljev načrtujejo sprejem desetih zakonov.