
Po podatkih Darsa se za gradnjo kilometra avtoceste v Sloveniji porabi 7,7 milijona evrov, v ceno pa naj bi bili vključeni vsi stroški, ne le gradbeni.
Najdražji Črni Kal
Najdražja je bila gradnja avtocestnega odseka prek Črnega Kala, kjer je kilometer avtoceste stal 12,1 milijona evrov, najcenejši pa je bil odsek Divača-Dane, kjer je bilo potrebno odšteti 2,6 milijona.
Po ocenah komisije se Slovenija uvršča v najvišji razred med članicami EU-ja, skupaj s Slovaško in Madžarsko. Komisija je članice Unije in pristopnice razvrstila v šest razredov, tj. glede na indikativne ocene stroškov, in sicer od 1,9 do 12,5 milijona evrov na grajeni kilometer avtoceste.
Kilometer avtoceste je najcenejši na Cipru, Malti, v Bolgariji in Romuniji. V drugi razred (2,7 mio) se uvrščajo Grčija, Portugalska, Španija in Italija, v tretjega (6,7) Danska, Irska, Švedska, Finska in Velika Britanija, v četrtega (8,4) Češka, Estonija, Litva, Latvija in Poljska, v petega (9,6) pa Belgija, Nemčija, Francija, Luksemburg, Nizozemska in Avstrija.
Komisija sicer opozarja, da so stroški odvisni od več faktorjev (teren, gostota prebivalstva, varovanje okolja), uporabljene pa so bile različne metodologije, zato je neposredna primerjava nemogoča.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje