Prometni minister bi svoje delo, povezano s Šentvidom, če bi ga moral še enkrat opraviti, izpeljal enako. Foto: MMC RTV SLO
Prometni minister bi svoje delo, povezano s Šentvidom, če bi ga moral še enkrat opraviti, izpeljal enako. Foto: MMC RTV SLO

Sam sem trdno prepričan, da sem v zvezi s tem projektom naredil vse in še več, da bi bil predor predan v varno uporabo v dogovorjenem roku.

Radovan Žerjav
Uprava Darsa se kot kaže poslavlja. Foto: MMC RTV SLO

Prav tako uprava prevzema del posredne odgovornosti za nastalo situacijo, saj se zavedamo, da danes ne štejejo obljube, ampak dejanski, oprijemljivi rezultati, ki pa v tem primeru niso doseženi, saj predor ni v normalni uporabi.

Uprava Darsa

Uprava Darsa od trenutka, ko je odpadel prvi omet, pravno-formalno in tudi dejansko ni imela drugih možnosti, kot da je od SCT-ja večkrat zahtevala, da zagotovi absolutno varen predor in da izvede potrebno sanacijo. Žal je uprava verjela izvajalčevi izjavi, da je nevaren omet odstranjen, ter na podlagi tega dovolila ponovno uporabo predora, kar pa je pripeljalo do ogrožanja varnosti prometa v predoru.

Uprava Darsa
Kdo je odgovoren za napake v predoru?
Žerjav in uprava Darsa ponudila odstop

Poleg uprave Darsa je premierju Janezu Janši namreč odstop zaradi dogajanja v predoru Šentvid ponudil tudi prometni minister Radovan Žerjav.

"Sam sem trdno prepričan, da sem v zvezi s tem projektom naredil vse in še več, da bi bil predor predan v varno uporabo v dogovorjenem roku. Vsa namigovanja okrog prehitrega odpiranja v smislu predvolilnih potez se mi zdijo nesmiselna," je pojasnil minister.

Janša: Žerjav najboljši prometni minister
Premier Janez Janša je dejal, da je prezgodaj za odločitev o tem, ali bo ponujene odstope sprejel ali ne, saj bo najprej preučil poročila. Poudaril pa je, da je Žerjav na ministrski položaj sedel šele lani in da je bil dober minister in prvi, ki se je spopadel z močjo lobijev. Premier meni, da je ponujeni odstop povezan z monopoli in s koncentracijo, ki otežujeta delo.

Janša ceni ministrovo gesto, s katero je sprejel objektivno odgovornost. Poudaril je, da je želel Žerjav poceniti gradnjo avtocest in prekiniti prakso nekakšnih aneksov, zaradi katerih so delodajalci plačevali več, kot je treba.

Do odločitve premierja bo svoje delo še naprej opravljal odgovorno
Žerjav je ob ponujenem odstopi poudaril, da je bilo njegovo delo ves čas ciljno naravnano, eden izmed njegovih ključnih ciljev pa je bilo prav odprtje predora v dogovorjenem pogodbenem roku in v okviru dogovorjene pogodbene cene. "Roki za odpiranje tega predora pa so bili, kot verjetno veste, postavljeni že pred mojim prihodom," je zapisal v pismu predsedniku vlade.


"Sam si drugačnega dela ne znam predstavljati in sam drugače niti ne znam delati. Če bi to delo moral opraviti še enkrat, bi ponovno od vseh vpletnih zahteval, da se projekt konča v dogovorjenih rokih in za dogovorjeno ceno," je še poudaril.

Do odločitve premierja bo Žerjav, kot pravi, svoje delo še naprej opravljal vestno in odgovorno kot do zdaj.

Žerjav: Tudi Zidar naj pove stavek ali dva
Žerjav je razočaran nad ravnanjem izvajalca, saj je dejal, da ne more razumeti, da "nikoli in nikdar ne more, noče ali ne želi priznati krivde in tudi odgovornosti ne." Dodal je, da tudi druga velika svetovna podjetja kdaj naredijo napako, a je njihova velikost ravno v tem, da znajo krivdo tudi priznati. Žerjav od Ivana Zidarja, predsednika uprave SCT-ja, pričakuje, da se bo tokrat pojavil pred kamerami in pred slovensko javnostjo "povedal kak stavek ali dva".

Vrh Darsa prevzema del odgovornosti za dogodke v Šentvidu
"Uprava DARS, d. d., v imenu investitorja izraža obžalovanje, da kljub velikim sredstvom, ki so bila vložena v projekt, predor Šentvid ni v normalni uporabi, za kar se tudi opravičujemo uporabnikom. Prav tako uprava prevzema del posredne odgovornosti za nastalo situacijo, saj se zavedamo, da danes ne štejejo obljube, ampak dejanski, oprijemljivi rezultati, ki pa v tem primeru niso doseženi, saj predor ni v normalni uporabi. Zato se v upravi DARS, d. d., čutimo odgovorne, da Vladi Republike Slovenije ponudimo svoj odstop. Tako odločitev je uprava DARS, d. d., sprejela danes, 8. avgusta 2008, ter o tem obvestila nadzorni svet družbe in ministra za promet," navajajo v upravi.

"Od nastopa uspešno končali številne projekte"
Kot so tudi zapisali v sporočilu za javnost, so v upravi od svojega nastopa uspešno uvedli in končali številne pomembne projekte na področju upravljanja in razvoja avtocestnega omrežja v Sloveniji: "Med zadnjimi končanimi projekti v mesecu juliju sta bila uvedba vinjet in končanje predora Šentvid."

Predvsem dokončanje šentviškega predora pred letošnjo turistično sezono je bila ena izmed prioritet te uprave, "saj smo se zavedali, da je za uporabnike pomemben vsak dan, ko predor služi svojemu namenu". Po njihovih besedah so poskušali od izvajalca del SCT-ja novembra 2007 dobiti zagotovilo, da bo predor začel obratovati do 1. julija 2008. Prepričani so bili, da bodo glede na projekt in številne strokovnjake, ki naj bi sodelovali pri gradnji predora, "uporabniki dobili zanesljiv, varen, trajen in nenazadnje moderen infrastrukturni objekt".

Od SCT-ja glede Šentvida večkrat zahtevali ukrepanje, a neuspešno
Predor je bil do obljubljenega roka končan, na Darsu pa zdaj z žalostjo ugotavljajo, "da vsi sodelujoči v verigi izvedbe tega objekta, posebej pa to velja za izvajalca del, niso bili v celoti kos svoji nalogi". "Takoj po odprtju predora se je pokazalo, da protipožarna zaščita ni primerno nanesena," pojasnjujejo. Po njihovih besedah od trenutka, ko je odpadel prvi omet, pravno-formalno in tudi dejansko niso imeli drugih možnosti, kot da so od SCT-ja večkrat zahtevali, da zagotovi absolutno varen predor in da izvede potrebno sanacijo. Kot zatrjujejo, so verjeli izvajalčevi izjavi, da je nevaren omet odstranjen, in so zato na podlagi tega ponovno dovolili uporabo predora, "kar pa je pripeljalo do ogrožanja varnosti prometa v predoru". Ravno tako do danes od izvajalca niso prejeli niti vsebinskega niti terminskega načrta sanacije protipožarne zaščite.

Opravičilo uporabnikom tudi v imenu SCT-ja
"Za odpadanje ometa in nastalo situacijo, kljub nedvoumnim zaključkom projektanta, nadzornega inženirja in zunanje kontrole kakovosti, da je le-to posledica nekakovostne izvedbe, do danes nihče ni želel javno prevzeti odgovornosti. Prav tako se nihče izmed tehničnih akterjev gradnje ni opravičil ne uporabnikom in ne naročniku za velike motnje, ki nastajajo ob uporabi predora," poudarjajo.

Prav zato tudi v imenu investitorja izražajo obžalovanje, da kljub velikim sredstvom, vloženim v projekt, predor ni v normalni uporabi, "za kar se tudi opravičujemo uporabnikom".

Sam sem trdno prepričan, da sem v zvezi s tem projektom naredil vse in še več, da bi bil predor predan v varno uporabo v dogovorjenem roku.

Radovan Žerjav

Prav tako uprava prevzema del posredne odgovornosti za nastalo situacijo, saj se zavedamo, da danes ne štejejo obljube, ampak dejanski, oprijemljivi rezultati, ki pa v tem primeru niso doseženi, saj predor ni v normalni uporabi.

Uprava Darsa

Uprava Darsa od trenutka, ko je odpadel prvi omet, pravno-formalno in tudi dejansko ni imela drugih možnosti, kot da je od SCT-ja večkrat zahtevala, da zagotovi absolutno varen predor in da izvede potrebno sanacijo. Žal je uprava verjela izvajalčevi izjavi, da je nevaren omet odstranjen, ter na podlagi tega dovolila ponovno uporabo predora, kar pa je pripeljalo do ogrožanja varnosti prometa v predoru.

Uprava Darsa
Kdo je odgovoren za napake v predoru?
Žerjav in uprava Darsa ponudila odstop