Policisti bodo v sklopu obeh preventivnih nacionalnih akcij posebej pozorni, ali vozniki motornih vozil spoštujejo predpise za večjo varnost pešcev in kolesarjev, na primer glede izsiljevanja prednosti na prehodih za pešce in nedovoljene uporabe površin za pešce. Preverjali bodo tudi, ali pešci skrbijo za lastno varnost in spoštujejo predpise, torej ali varno prečkajo vozišče, spoštujejo pravilno stran hoje in uporabljajo odsevna telesa, so sporočili s policije.
Policisti bodo poostreno preverjali tudi, ali vozniki med vožnjo uporabljajo naprave in opremo oz. počnejo stvari, ki zmanjšujejo slušno oziroma vidno zaznavanje v cestnem prometu in zmožnost obvladovanja vozila. V poostrenem nadzoru bodo preverjali uporabo varnostnih pasov in zadrževalnih sistemov.
Agencija za varnost prometa (AVP) bo občinskim svetom za preventivo in vzgojo v cestnem prometu razdelila preventivna gradiva, kot so plakati, zloženke in odsevniki. V sklopu akcij bo v sredo ob 10. uri na Kongresnem trgu v Ljubljani tudi javni preventivni dogodek Prometni dan. Med drugim bodo prikazali uporabo odsevnih teles v temačnem okolju, učinek alkohola in psihoaktivnih snovi na vid v prometu in predstavili pomen uporabe zaščitne čelade. Policisti bodo na dogodku svetovali o prometni varnosti, obiskovalci pa bodo lahko preizkusili alkotest, spoznali delo z radarjem in si ogledali drugo opremo, ki jo uporabljajo policisti.
Lani v prometnih nesrečah umrlo šest pešcev, januarja letos eden
Statistike prometne varnosti za 2024 sicer kažejo na ugoden trend zmanjševanja najhujših prometnih nesreč tudi na področju ranljivih udeležencev v prometu, so sporočili z agencije. Umrlih pešcev je bilo šest, kolesarjev pa pet, kar je najmanj doslej. "Razveseljiv je tudi podatek, da nimamo nobenega umrlega na e-skiroju," so zapisali na AVP-ju.
Letos je umrl en pešec, štirje pa so se huje poškodovali. Na AVP-ju zato vse udeležence v prometu pozivajo k strpnosti, ranljive skupine pa k samozaščitnemu ravnanju. Dodajajo, da je za varno udeležbo v cestnem prometu pomembna osredotočenost tako voznikov kot pešcev, zato je uporaba mobilnih telefonov, elektronskih naprav in drugih "motilcev" vedno večja težava. Policija sicer ne vodi statističnih podatkov o vzrokih prometnih nesreč v neposredni povezavi z uporabo mobilnih telefonov. V letu 2024 pa so ugotovili 23.719 prekrškov zaradi uporabe mobilnega telefona med vožnjo, v letu 2023 pa 24.811.
Za varnost pešcev je sploh ob slabši vidljivosti ključnega pomena, da nosijo odsevna telesa, kot so kresničke, trakovi ali brezrokavniki, k večji prepoznavnosti pa prispevajo tudi svetla oblačila. Vozilo, ki vozi s hitrostjo 40 kilometrov na uro, namreč pešca v temnih oblačilih opazi šele na razdalji 26 metrov, v svetlih oblačilih do 38 metrov, medtem ko odsevni trak omogoča, da pešca opazijo na razdalji do 136 metrov. Tudi kolesarji in vozniki e-skirojev morajo v mraku in slabih vremenskih razmerah uporabljati obvezna svetila in odsevna telesa, so zapisali.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje