Predlog opredeljuje razvrščanje tovornih vozil v posamezne emisijske razrede CO2, ki pomenijo osnovo za določanje višine cestnine. "S tem se vzpostavlja sistem, ki bo v večji meri upošteval vidik varovanja okolja oz. negativen vpliv prometa na okolje," je pojasnil državni sekretar na ministrstvu za infrastrukturo Andrej Rajh.

Ureja se nova, z direktivo predpisana razmerja med posameznimi vrstami elektronskih vinjet. Ob tem se po njegovih navedbah opredeljuje nova vrsta kratkotrajne elektronske vinjete, in sicer enodnevna vinjeta, ki se bo začela uporabljati najpozneje s 25. marcem 2030.

Na novo je definirano postopanje prekrškovnega organa v primerih, ko je cestninski prekršek storjen z motornim vozilom, registriranim v drugih državah EU ali državah Evropskega gospodarskega prostora. S tem se uvaja poenoten postopek pridobivanja podatkov o lastništvu motornih vozil in vzpostavlja večja učinkovitost na področju ukrepanja zoper tuje kršitelje.

Odbor je k predlogu sprejel številna dopolnila, ki so sledila tudi pripombam zakonodajno-pravne službe DZ-ja. Zavrnil pa je predloge dopolnil SDS-a. Z enim so želeli črtati možnost za uvedbo dodatnega cestninjenja oz. za morebitno uvedbo predornin in mostnin, a je Rajh zatrdil, da je strah, da bi se to zgodilo, neupravičen. V SDS-u so predlagali tudi znižanje cene polletne vinjete, a je Rajh povedal, da razmerja med vinjetami predpisuje evropska direktiva.