"V današnjem času, ko so šole vse bolj vključujoče in je v njih vse več otrok z različnimi razvojnimi nevrološkimi in vedenjskimi izzivi, je zelo pomembno, da učitelji pridobijo učinkovite strategije," je dejala vodja službe za otroško psihiatrijo in začetnica programa v Sloveniji Marija Anderluh. Program koordinira center za dokazano učinkovite programe za otroke, ki deluje v okviru službe za otroško psihiatrijo na pediatrični kliniki.
Tudi ministrica za zdravje Valentina Prevolnik Rupel je v videonagovoru na konferenci dejala, da trend slabega duševnega zdravja pri mladih ugotavljajo že zadnjih deset let. Omenjena programa po njenem mnenju izboljšujeta razvoj otrokovih socialnih, čustvenih in učnih kompetenc za varnejše in bolj zdravo odraščanje.
Ministrstvo za zdravje je na javnem razpisu za sofinanciranje projektov na področju razvoja programov za duševno zdravje otrok, mladostnikov in mlajših odraslih finančno podprlo program Vlagaj v igro za starše in program za učitelje.
Analize so pokazale predvsem visoko rast prosocialnega vedenja pri otrocih
Učiteljici in izvajalki programa Sonja Stepančić z Osnovne šole Trnovo in Karmen Keše z Osnovne šole Rimske Toplice menita, da je proaktivno delovanje v razredu izjemno pomembno, saj lahko prepreči veliko nezaželenih vedenj, preden do njih pride.
"Z drobnimi dejanji usmerjamo pozornost v dobro, jih učimo komunikacije, kako reševati konflikte, kako se umirjati," je poudarila ravnateljica Osnovne šole Trnovo Đulijana Juričić.
Knjiga Neverjetni učitelji po besedah Karmen Keše prinaša rešitve, ki jih učitelji vsakodnevno iščejo, ko se srečujejo s težavami v učilnicah ali vrtcih. Zdi se ji, da je pomen preventivnega ravnanja dobro poudarjen.
Analize so pokazale, da so učinki programa zelo veliki, je dejal psiholog Tjaš Debeljak. "Bistveno se je izboljšala duševna blaginja učiteljev," je dodal. V analizi pa so po njegovih navedbah izmerili predvsem visoko rast prosocialnega vedenja pri otrocih, kar pomeni, da so bili otroci na splošno bolj prijazni, izkazovali so več empatije in bili bolj komunikativni. Vedenjskih težav, težav v medosebnih odnosih, hiperaktivnosti in nepozornosti je bilo tudi veliko manj.
"Rezultati programa so vidni tako na učencih kot učiteljih in starših," je o rezultatih dodala Juričić. Poudarila je, da si želi večjega vključevanja ministrstva za vzgojo in izobraževanje ter da se tako z vseh strani podprejo njihova prizadevanja.
Njenemu mnenju se je pridružila tudi Marija Anderluh, ki je poudarila, da je v Sloveniji načeloma veliko različnih programov, ki jih podpira ministrstvo, med njimi tudi taki, ki jih sama ne odobrava. Zdi se ji, da pri nas manjka samega preverjanja programov in informacij o tem, na kakšnih raziskave slonijo taka izobraževanja.
Poudarila je, da oba programa temeljita na preverjenih veščinah, več kot 40 letih raziskav in predstavljata celosten sveženj veščin, ki druga brez druge ne bi delovale na enak način kot vse skupaj.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje