Izobraževanje je soočeno s situacijo, ko izkušeni pedagoški delavke in delavci odhajajo iz poklica, številni mladi pa se, preden začnejo svojo karierno pot v vzgojno-izobraževalnih ustanovah, vprašajo, zakaj izbrati poklic, ki je zelo odgovoren, izpostavljen javnosti, hkrati pa brez podpore pri odločevalcih, je poudarila predsednica Glavnega odbora Sviza Jelka Velički. Foto: SVIZ/YouTube (zajem zaslona)
Izobraževanje je soočeno s situacijo, ko izkušeni pedagoški delavke in delavci odhajajo iz poklica, številni mladi pa se, preden začnejo svojo karierno pot v vzgojno-izobraževalnih ustanovah, vprašajo, zakaj izbrati poklic, ki je zelo odgovoren, izpostavljen javnosti, hkrati pa brez podpore pri odločevalcih, je poudarila predsednica Glavnega odbora Sviza Jelka Velički. Foto: SVIZ/YouTube (zajem zaslona)

Letošnji dan učiteljev bo v sredo potekal pod geslom Preobrazba izobraževanja: samo z učiteljicami in učitelji. Kot je ob tem na novinarski konferenci poudarila predsednica glavnega odbora Sindikata vzgoje, izobraževanja, znanosti in kulture Slovenije (Sviz) Jelka Velički, ugotovitve učiteljev in učiteljic namreč tisti, "ki bi jih morali slišati, preslišijo ali pa se jim sploh ne zdijo pomembne, da bi ukrepali".

Učiteljski poklic v Sloveniji je podcenjen, saj je učiteljsko delo ovrednoteno slabše kot delo s primerljivo izobrazbo na drugih področjih. Zaposleni tudi vedno bolj čutijo nezaupanje do opravljenega dela, čeprav je njihova vloga pri podpiranju in razvoju izobraževanja velika, preobremenjenost in izgorelost pa nista temi, ki bi zanimali odločevalce, je še naštela Velički.

Po njenih besedah tudi resno opozarjanje na pomanjkanje učiteljev, ki se bo z leti še povečevalo, nima pravih odzivov. "Izkušeni pedagogi zapuščajo poklic, nekateri zaradi upokojitve, drugi pa zaradi iskanja nove poklicne priložnosti. Vse manj je kandidatov, ki bi jih želeli nadomestiti, saj marsikateri mladi po končanem pedagoškem izobraževanju poklicne poti sploh ne želijo začeti v izobraževalnih ustanovah in iščejo zaposlitev drugje," je opisala razmere. Tisti, ki vztrajajo, se zavedajo pomembnosti kakovostnega izobraževanja in potreb po prenovi, a so ob tem vse bolj zaskrbljeni zaradi slabšanja delovnih pogojev.

"Zagotovo je kakovostno javno izobraževanje drago," je poudaril Štrukelj, a opozoril, da je slabo izobraževanje za državo še bistveno dražje. Foto: SVIZ/YouTube (zajem zaslona)

Štrukelj: Delamo usodne napake, ki bodo to državo na koncu izjemno veliko stale

Glavni tajnik Sviza Branimir Štrukelj je potrdil, da politični razred vsakokratne oblasti pozivom zaposlenih v vzgoji in izobraževanju žal ne prisluhne. "Politika mora izobraževanje postaviti v strateški položaj razvoja naše države," je pozval in ob tem opomnil, da nobena oblast ne sliši njihovih opozoril, da v Sloveniji vse od gospodarske krize v letu 2008, ko je bilo izobraževanje deležno največjih rezov od vseh dejavnosti v javnem sektorju, izvajamo zgrešeno politiko v odnosu do pomena vzgoje in izobraževanja.

"Delamo usodne napake, ki bodo to državo na koncu izjemno veliko stale, namesto da bi politika končno spregledala, da bi lahko bilo izobraževanje edina realna primerjalna prednost, ki bi jo ta majhna država lahko imela pred drugimi," je dodal.

Velički se je učiteljicam in učiteljem zahvalila za opravljeno delo in jih pozvala, naj samozavestno vztrajajo v tem lepem poklicu, Štrukelj pa je izrazil upanje, da jih politika ob letošnjem svetovnem dnevu ne bo pozabila, kot se je to zgodilo lani.

Sviz pisal vladi