Predsednik vlade Borut Pahor je v ponedeljek državni zbor obvestil, da bo vodenje ministrstva za notranje zadeve po odstopu ministrice Katarine Kresal začasno prevzel minister za pravosodje Aleš Zalar.
"Združevanje oblasti prek ene stranke"
Glede na to, da gre za dva t. i. represivna resorja, ki se ukvarjata s pregonom kaznivih dejanj, se zastavlja vprašanje, ali ni morebiti takšna Pahorjeva odločitev sporna.
Tone Jerovšek, nekdanji ustavni sodnik, je za MMC pojasnil, da ta poteza ni ustavno sporna, temveč je sporna z vidika dejstva, da ta vlada slabo deluje v situaciji, ko ministri vodijo po eno ministrstvo, kaj šele, da bi vodili dve. Drugo, kar je po njegovem mnenju sporno, pa je to, da gre za prevzem dveh represivnih resorjev, torej združevanje oblasti v eni osebi in v eni stranki. Kot pravi, en minister v bistvu obvladuje, "v imenu sebe, vlade in tudi stranke, ki ga je postavila na to mesto", dve ministrstvi.
"Gre za to, da imamo danes svojo državo in ta država ima razmerja do tujih držav prek pravosodnega ministrstva in notranjega ministrstva. Zato je mogoče problematično združevati dva represivna resorja v eno osebo," je izpostavil. Če bi Zalar ministrstvi resnično vodil samo kratek čas, potem to po besedah Jerovška ni preveč problematično. "Gre za popočitniško ali pa še za počitniško vodenje. V tem ne vidim problema. Vidim pa ga seveda v trajnem povezovanju," je dodal.
Pirnat: Pravnih omejitev ni
Tudi dekan Pravne fakultete Rajko Pirnat ne vidi pravnih omejitev za vodenje notranjega in pravosodnega ministrstva, katerih vajeti bi imela v rokah ena oseba, vendar tudi on opozarja, da lahko takšna ureditev obstaja samo tri mesece in da resorja ne smeta biti trajno združena. "Če bi bila ves čas združena, bi bila to rešitev brez uma. To je popolnoma nezdružljivo," je poudaril.
"V treh mesecih se toliko moči ne da pridobiti v nobenem primeru, ker minister neposredno ne more vplivati na postopke, ki jih vodi policija. Po pravici povedano, bi morda bilo iz simbolnih razlogov v razmerju do javnosti bolje, da ne bi dveh resorjev, ki se oba ukvarjata s pregonom kaznivih dejanj, vodila ena oseba, vendar pa v resnici mislim, da ni zaradi tega kakšne posebne povečane moči v en osebi. Problem je bolj obraten. Gre za dva zelo zahtevna resorja in si težko predstavljam, kako bi to en človek lahko obvladal. Problem je torej na tej simbolni politični ravni. Najbrž res ni dobro iz simbolnih razlogov združevati v isti osebi ta dva resorja," je poudaril.
Jerovšek in Pirnat proti združitvi MNZ-ja in MP-ja
Čeprav Jerovšek in Pirnat opozarjata na neprimernost sistemske združitve notranjega in pravosodnega ministrstva, pa vlada razmišlja prav o tem. Kot so sporočili iz kabineta predsednika vlade Boruta Pahorja, je pregled prakse v evropskih državah ob upoštevanju posebnosti posameznih držav pokazal, da poznajo podobno ureditev, kot jo je začasno predlagal predsednik vlade, še v devetih evropskih državah, med katerimi so Švedska, Danska, Nizozemska, Irska, Ciper, Malta ter Norveška, Švica in Islandija.
Pojasnjujejo, da bi bil zaradi mnogo stičnih točk med resorjema, ki lahko pomenijo tudi večjo učinkovitost pri delu obeh resorjev, smiseln razmislek o združitvi ministrstva za pravosodje in ministrstva za notranje zadeve. Ob tem dodajajo, da bi veljalo razmisliti o tem tudi ob temeljitejši rekonstrukciji in reorganizaciji dela vlade.
Glasovanje o zaupnici predvidoma v drugi polovici septembra
Zalar bo ministrstvo za notranje zadeve predvidoma vodil zelo kratek čas, do imenovanja novega ministra. Premier Pahor naj bi do konca tedna razkril imena kandidatov za nove ministre, na ta predlog pa bo vezal zaupnico svoji vladi, o kateri se bodo poslanke in poslanci predvidoma izrekli v drugi polovici septembra.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje