Nico Rosberg in Lewis Hamilton sta kraljevala v lanski sezoni, številni so prepričani, da bosta Mercedesovo zgodbo o dominantnosti ponovila tudi letos. Foto: Reuters
Nico Rosberg in Lewis Hamilton sta kraljevala v lanski sezoni, številni so prepričani, da bosta Mercedesovo zgodbo o dominantnosti ponovila tudi letos. Foto: Reuters

Mercedesovi pogonski sklopi (Mercedes PU106B Hybrid) bodo v novi sezoni poganjali dirkalnike Mercedesa, Williamsa, Force Indie in Lotusa, ki se je po koncu lanske sezone odločil prekiniti sodelovanje z Renaultom. McLaren, ki je z Mercedesom sodeloval vse od leta 1995, se je odločil za novo obdobje s Hondo.

Pastor Maldonado
Za Mercedesov pogonski sklop so se po katastrofalni lanski sezoni odločili tudi pri Lotusu, za katerega bosta v novi sezoni točke nabirala Pastor Maldonado (na fotografiji) in Romain Grosjean. Foto: EPA


Britansko moštvo je pred začetkom lanske sezone zamenjalo pogonski sklop, namesto Renaultovega je dirkalnik poganjal Mercedesov motor, s čimer je Williams po letih životarjenja doživel pravcati preporod. Ni skrivnost, da so bili Mercedesovi pogonski sklopi lani daleč najboljši, z njimi sta Lewis Hamilton in Nico Rosberg dobila kar 16 od 19 dirk.

Odpeljani krogi, 1. dan:        
 1. M. ERICSSON   Sauber     122
 2. F. MASSA      Williams   103
 3. C. SAINZ ML.  Toro Rosso  86
 4. K. RÄIKKÖNEN  Ferrari     80
 5. D. KVJAT      Red Bull    75
 6. R. GROSJEAN   Lotus       75
 7. L. HAMILTON   Mercedes    48
 8. J. BUTTON     McLaren      7


Dennis ni želel biti drugi vrsti

Številni so prepričani, da Mercedes svojim največjim tekmecem, ki uporabljajo nemške pogonske sklope, ne bo zaupal vseh podatkov. Podobno mnenje je v pogovoru za MMC novembra lani izrazil tudi Niko Mihelič. "Če Mercedes ne bi imel svojega moštva, tako kot je to pri Renaultu, potem bi pač podpiral najboljšo ekipo in tako bi imel McLaren možnosti. Ron Dennis je dovolj izkušen in ve, za kaj gre pri vsej stvari. Zato se je odločil, da ne bo drugi v vrsti, torej da bo dobil slabše stvari," je dejal.
Z Mercedesom tesno sodelujejo
Toda Nelson ne deli popolnoma enakega mnenja, prepričan je, da kakšne večje prednosti Mercedes nima. "Vsakič, ko uporabljaš pogonske sklope drugih ekip, se ukvarjaš z enakim vprašanjem. Pa naj gre za Mercedes ali pa za Cosworth, Renault ali koga drugega," je povedal in nadaljeval: "Z Mercedesom tesno sodelujemo, sami predlagamo rešitve, te predlaga tudi on. Z vgradnjo motorja v dirkalnik nismo imeli pretiranih težav, določene stvari delamo popolnoma drugače kot pri Mercedesu, določene skoraj enako. Kakšnih posebnih težav še nismo zaznali."
Na začetku morda majhna prednost
Lani je bil Mercedesov največji tekmec Red Bull, ki je predvsem po zaslugi Daniela Ricciarda sezono v konstruktorskem seštevku sklenil na drugem mestu. Tudi letos utegne biti moštvo pionirja energijskih pijač Dietricha Mateschitza glavni tekmec, a zagotovo bosta vselej blizu tudi Valtteri Bottas in Felipe Massa. "Imamo enake motorje. Oblikovalci motorjev so oblikovalci motorjev, oblikovalci šasij pa oblikovalci šasij. Jasno je, da v zgodnejši fazi oblikovalci šasije pri Mercedesu dobijo več podatkov kot mi. Pri Mercedesu oblikovalci dobro vedo, kaj počnejo njihovi kolegi na drugem oddelku pri razvoju motorja, zato lahko s pridobljenimi podatki pri svojem delu krenejo v eno ali drugo smer," je še dodal Nelson, a poudaril: "Toda v končni fazi oblikovalci šasije dobijo motor, ki ga morajo - kakor vedo in znajo - umestiti v dirkalnik."

V četrtek se je v Barceloni začel še zadnji sklop testiranj. Najhitrejši krog je odpeljal Felipe Massa (Williams), sledila sta mu Marcus Ericsson (Sauber) in Lewis Hamilton (Mercedes). Največ krogov je odpeljal Ericsson (122), najmanj - zgolj sedem (!) - pa Jenson Button (McLaren).

Prvi dan testiranj, izidi:        
 1. F. MASSA     Williams 1:23,500
 2. M. ERICCSON  Sauber     +0,776
 3. L. HAMILTON  Mercedes    1,381
 4. D. KVJAT     Red Bull    2,447
 5. R. GROSJEAN  Lotus       2,677
 6. K. RÄIKKÖNEN Ferrari     2,827
 7. C. SAINZ ML. Toro Rosso  3,462
 8. J. BUTTON    McLaren     7,979
                                  

Mercedesovi pogonski sklopi (Mercedes PU106B Hybrid) bodo v novi sezoni poganjali dirkalnike Mercedesa, Williamsa, Force Indie in Lotusa, ki se je po koncu lanske sezone odločil prekiniti sodelovanje z Renaultom. McLaren, ki je z Mercedesom sodeloval vse od leta 1995, se je odločil za novo obdobje s Hondo.