Dirko za VN ZDA v Austinu bo v nedeljo začelo le 18 dirkalnikov, potem ko sta moštvi Caterham in Marussia že začeli stečajni postopek. Obe ekipi čakata na kupca oziroma novega lastnika, sicer se bo njuna zgodba v kraljici motošporta klavrno končala.
Formula ena že nekaj let ni poštena
Omenjeni moštvi se sicer s finančnimi težavami v formuli ena ukvarjata že dlje časa, nekdanji predsednik Mednarodne avtomobilistične zveze Mosley je opozoril, da se propad moštev tu ne utegne ustaviti. "V formuli ena ni več poštenega, enakovrednega boja. 'Velike' ekipe imajo neprimerno več denarja kot 'majhne'. Ta šport že nekaj let ni več pošten," je za BBC-jev Radio 5 live dejal Londončan, ki je bil predsednik FIA med letoma 1993 in 2009. "Na koncu je bilo usojeno, da bosta Caterham in Marussia propadla - in lahko se zgodi, da ne bosta zadnji," je dodal.
Namesto 5 kar 25 milijonov za testiranja
Eno glavnih težav moštvom v letošnji sezoni predstavljajo povišani stroški oziroma visoke cene za pogonske sklope, potem ko so se v formulo ena vrnili turbomotorji. Mosley sicer podpira okoljevarstveno oziroma varčevalno politiko v formuli ena, a je poudaril, da je treba potegniti črto, ko pri radikalnih spremembah največjo škodo utrpijo majhne ekipe. "Vsi veste, da podpiram zeleno tehnologijo in da sem za varčnejše motorje. Vseeno pa so pri FIA naredili napako, ker proizvajalcem pogonskih sklopov niso omejili sredstev, namenjenih testiranju in raziskavam. Tako so proizvajalci neomejeno zapravljali in namesto 5 milijonov evrov zapravili približno 25 milijonov evrov," je pojasnil.
Denar treba enakomerno razdeliti
Mosley je že pred leti, ko je še bil predsednik zveze, želel zajeziti izdatno zapravljanje v elitnem razredu motošporta. Na koncu njegova prizadevanja po sporu med zvezo in moštvi v formuli ena niso obrodila sadov. 74-letnik je prepričan, da je omejitev oziroma zmanjšanje stroškov edina rešitev za 'manjše' ekipe. "S športnega vidika bi morali denar med ekipe F1 razdeliti enakomerno, nato pa jim dovoliti, da same pridobijo čim več sredstev od pokroviteljev," je še predlagal in sklenil: "Denimo, Ferrari bo za pokrovitelje vselej zanimivejši kot Marussia. Toda če obe ekipi na začetku dobita enako vsoto denarja, obe začneta graditi sezono na istih temeljih."
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje