Če bo predlog sprejet, bodo v prihodnji sezoni F1 dirkači dirko, ko se bo varnostni avtomobil umaknil s steze, nadaljevali s štartom z mesta na štartno-ciljni ravnini. Foto: EPA
Če bo predlog sprejet, bodo v prihodnji sezoni F1 dirkači dirko, ko se bo varnostni avtomobil umaknil s steze, nadaljevali s štartom z mesta na štartno-ciljni ravnini. Foto: EPA

Nov začetek dirke bi bil zelo zanimiv za gledalce, saj je štart eden najzanimivejših delov dirk. Toda ko dirko začneš, imaš na dirkalniku povsem sveže gume. Kaj lahko se zgodi, da je potreben ponovni štart pet ali šest krogov pred koncem dirke, ko imaš gume že povsem razcefrane. Takšen položaj je vse prej kot dober. Vsi dirkači bi ob pospeševanju na novem štartu stežka brzdali svoje dirkalnike, vse skupaj pa bi privedlo do popolnega kaosa.

Jenson Button
Varnostni avtomobil
Po umiku varnostnega avtomobila dirkači dirko zdaj nadaljujejo s t. i. 'letečim' štartom. Foto: EPA


V formuli ena so si zamislili novo 'genialno' potezo, s katero želijo dirke napraviti še razburljivejše. Že letos so med drugim sprejeli dvojno točkovanje na zadnji dirki, kot vse kaže, pa se utegne zgoditi, da dirkači ob odhodu varnostnega avtomobila dirke ne bodo več nadaljevali s t. i. 'letečim' štartom, temveč z novim začetkom na štartno-ciljni ravnini.

Leta in leta z 'letečim' štartom
Dirkači v formuli ena že vrsto let ob primeru nesreč vozijo v koloni za varnostnim avtomobilom, medtem ko s steze odstranjujejo delce oziroma ostanke nesreče. To počnejo toliko časa, dokler direktor dirke Charlie Whiting ne 'prižge' zelene luči za nadaljevanje. Tedaj se dirka nadaljuje z 'letečim' štartom. Če komisarji v formuli ena uspejo z idejo na motošportnem razsodišču, bodo morali v novi sezoni dirkači v trenutnem vrstnem redu zasesti štartne položaje in dirko začeti z novim štartom.
Button zelo skeptičen
Gre za novost, ki naj bi po mnenju številnih ta šport naredila še nekoliko zanimivejši, a z vsem tem dirkači niso povsem zadovoljni. Eden največjih skeptikov je najizkušenejši v zdajšnji karavani formule ena, Jenson Button. "Nov začetek dirke bi bil zelo zanimiv za gledalce, saj je štart eden najzanimivejših delov dirk. Toda ko dirko začneš, imaš na dirkalniku povsem sveže gume. Kar lahko se zgodi, da je potreben ponovni štart pet ali šest krogov pred koncem dirke, ko imaš gume že povsem razcefrane. Takšen položaj je vse prej kot dober. Vsi dirkači bi ob pospeševanju na novem štartu stežka brzdali svoje dirkalnike, vse skupaj pa bi privedlo do popolnega kaosa," je prepričan Britanec, ki je letos že osvojil tretje mesto, ki pa so mu ga dodelili za zeleno mizo po diskvalifikaciji Daniela Ricciarda na uvodni dirki sezone v Melbournu.
"Zagotovo bi bila ta novost dobra za gledanost. Toda treba je sprejeti tudi nekakšno pravilo glede gum. Morda že to, da lahko v takšnem primeru opraviš postanek in si namestiš novejše gume. Ideja mi je sicer všeč, a vse skupaj utegne biti zelo težavno zaradi oguljenih, hladnih gum na novem štartu," je za Guardian še dejal svetovni prvak iz sezone 2009.
Za mnenje bi morali povprašati dirkače
Tudi Nico Rosberg - vodilni v letošnjem dirkaškem seštevku za svetovno prvenstvo v formuli ena - meni podobno, vendar mu ideja, v nasprotju z Buttonom, ne diši preveč. "To je preveč ekstremno! Zares predaleč gremo z novimi pravili. Rad imam čisto dirkanje, takšno, kakršno je že zadnjih 50 let. Res ne želim biti priča velikim spremembam, kot je recimo ponovni štart. To je zelo čudno. Rad bi, da vse ostane tako, kot je," je povedal Nemec, njegov moštveni kolega Lewis Hamilton pa meni, da bi morali pri Mednarodni avtomobilistični zvezi glede potencialnih novih pravil najprej vprašati za mnenje dirkače. "Vsekakor ne more škodovati, če svoje povemo tudi dirkači, saj smo navsezadnje mi tisti, ki dirkamo. Komisarji ne morejo vedeti, kaj vse se dogaja v dirkalniku med dirko, zato moramo glede teh zadev stopiti skupaj in skupaj najti rešitev. Velikokrat pridejo na plan z dobrimi idejami, ki pa se enkrat obnesejo, drugič pač ne," je poudaril.
Idejo o ponovnem štartu z mesta, ki naj bi privedel do več sprememb v vrstnem redu kot 'leteči' štart, je komisija formule ena prejšnji teden že dala v obravnavo, potrditev novega pravila naj bi bila zdaj le še formalnost.

Nov začetek dirke bi bil zelo zanimiv za gledalce, saj je štart eden najzanimivejših delov dirk. Toda ko dirko začneš, imaš na dirkalniku povsem sveže gume. Kaj lahko se zgodi, da je potreben ponovni štart pet ali šest krogov pred koncem dirke, ko imaš gume že povsem razcefrane. Takšen položaj je vse prej kot dober. Vsi dirkači bi ob pospeševanju na novem štartu stežka brzdali svoje dirkalnike, vse skupaj pa bi privedlo do popolnega kaosa.

Jenson Button