Pri Ferrariju ne potrebujejo tekmeca ‒ največji tekmec so sami sebi. V letošnji sezoni spremljamo obratno sliko z zimskih testiranj, ko je moštvo iz Maranella pokazalo največ in napovedalo boj za sam vrh. Foto: Reuters
Pri Ferrariju ne potrebujejo tekmeca ‒ največji tekmec so sami sebi. V letošnji sezoni spremljamo obratno sliko z zimskih testiranj, ko je moštvo iz Maranella pokazalo največ in napovedalo boj za sam vrh. Foto: Reuters

Prvo glavno napako je že pred prvim zavojem dirke naredil Sebastian Vettel. Nemec, ki je dirko začel iz druge štartne vrste, je napadel na vse ali nič, želel je prehiteti mercedesa, pri tem mu je zablokiralo sprednjo desno gumo, ki si jo je dodobra uničil, s tem je hitro izpadel iz boja za vodstvo, za nameček je pred njega švignil še Max Verstappen.

Glede na vse dogodke, smo iz te dirke iztržili največ, kar smo lahko. Imeli smo možnost za stopničke, ki pa je izpuhtela po prvem zavoju, ko mu je zablokiralo sprednje desno kolo.

Sebastian Vettel, Ferrari

V naslednjih krogih mu je obrabljena sprednja desna guma povzročala kar nekaj težav, moštveni kolega Charles Leclerc je bil vse večji v vzvratnih ogledalih, Heppenheimčana je dvakrat napadel, a ga kar nekaj krogov ni prehitel. Šele po moštvenem ukazu ga je Vettel spustil predse, Monačan je ob tem izgubil kup dragocenih sekund.

Mercedes beži na +96
Podobno se je zgodilo v nadaljevanju dirke, ko je bil Vettel zaradi drugačne strategije (dirkal je na srednje trdi, Leclerc na najtrši različici gum s strategijo enega postanka) hitrejši od moštvenega tekmeca, vendar je minilo kar nekaj krogov, preden mu ga je uspelo prehiteti. Tudi tedaj je Ferrarijev dirkač izgubil dragocene sekunde, ki so se na koncu izdatno poznale ‒ moštvo iz Maranella je ostalo brez uvrstitve na oder za zmagovalce, obenem pa se je zaostanek za vodilnim Mercedesom v konstruktorskem seštevku povečal že na +96.

Uvodni zavoj dirke, ko se je razplamtel boj za vodstvo med Bottasom, Hamiltonom in Vettlom. Nemec je boj z mercedesoma izgubil, ko mu je zablokiralo sprednjo desno gumo (na fotografiji). Foto: Reuters
Uvodni zavoj dirke, ko se je razplamtel boj za vodstvo med Bottasom, Hamiltonom in Vettlom. Nemec je boj z mercedesoma izgubil, ko mu je zablokiralo sprednjo desno gumo (na fotografiji). Foto: Reuters
Ferrarija sta ostala brez odra za zmagovalce drugič v letošnji sezoni in prvič po uvodni dirki v Melbournu, ko je bila razvrstitev prve peterice skoraj enaka kot po nedeljski dirki v Montmelu pri Barceloni (namesto Hamiltona je slavil Bottas). Foto: Reuters
Ferrarija sta ostala brez odra za zmagovalce drugič v letošnji sezoni in prvič po uvodni dirki v Melbournu, ko je bila razvrstitev prve peterice skoraj enaka kot po nedeljski dirki v Montmelu pri Barceloni (namesto Hamiltona je slavil Bottas). Foto: Reuters
Sorodna novica Popolna dirka Hamiltona v Barceloni

Vettel želel začiniti dirko
"Glede na vse dogodke smo iz te dirke iztržili največ, kar smo lahko. Imeli smo možnost za stopničke, ki pa je izpuhtela po prvem zavoju, ko mu je zablokiralo sprednje desno kolo. Želel sem začiniti dirko, se uvrstiti pred ali med mercedesa, a mi to ni uspelo," je po dirki dejal Sebastian Vettel in dodal: "Zatem je Charles (Leclerc) dirkal z drugačno strategijo. Ko je na stezo zapeljal varnostni avtomobil, je tudi njegova strategija šla rakom žvižgat." Sklenil je: "Za nami je slab konec tedna. Upali smo, da bomo precej hitrejši, pa ne gre. Lahko se samo izboljšamo."

Binotto zagovarja odločitve

Vodja moštva Ferrari Mattia Binotto ni mnenja, da so rdeči z moštvenimi ukazi čakali predolgo, čeprav je Vettel med dirko s hitrejšimi gumami kar 10 krogov vozil za Leclercom. "Bi morali izdati moštveni ukaz že prej? To nikoli ni lahka odločitev. Letos smo kot ekipa že večkrat dokazali, da poskušamo na koncu dirke optimizirati končni izkupiček. Moštvene ukaze smo izdajali v preteklosti, tudi tokrat smo jih, saj sta imela dirkača različno strategijo. Bi morali to storiti prej? Preden to storiš, se moraš prepričati, da je drugi dirkač dovolj hiter, sicer si si pokvaril rezultat. Za takšno odločitev potrebuješ nekaj krogov," je dejal Binotto, ki je pod vse večjim pritiskom.

Kot vse kaže, se bo Lewis Hamilton letos za naslov svetovnega prvaka udaril zgolj z moštvenim tekmecem Bottasom. Foto: Reuters
Kot vse kaže, se bo Lewis Hamilton letos za naslov svetovnega prvaka udaril zgolj z moštvenim tekmecem Bottasom. Foto: Reuters

Hamilton le osvojil dodatno točko
S kalvarijo 'poskočnega konjička' pa se prav nič ne ukvarja zmagovalec Lewis Hamilton, ki je v Barceloni slavil tretjič zaporedoma, to je bila že njegova 76. zmaga v kraljici motošporta. Pot do nje si je tlakoval z brezhibnim štartom. "Začetek dirke je bil zelo zanimiv. Vsi smo si bili zelo blizu, videl sem, kako želi ferrari prehiteti Valtterija po zunanji strani. Vedel sem, da bo Valtteri zaviral zelo pozno, zato sem moral biti zelo pozoren," je uvodnih nekaj sekund španske preizkušnje opisal Britanec in sklenil: "Po prihodu varnostnega avtomobila na stezo sem ves čas poskušal držati primerno temperaturo v gumah in potem odpeljati najhitrejši krog, kar mi letos še ni uspelo!" Petkratni svetovni prvak je nato najhitrejši krog tudi odpeljal in osvojil dodatno točko, prvo v letošnji sezoni.

Bottasu na štartu zagodla sklopka
Valtteri Bottas je že drugič po odličnih kvalifikacijah izgubil zmago na nedeljski dirki. Obakrat zaradi slab(š)ega štarta. Prvič ga je Hamilton ugnal v Šanghaju, drugič v Barceloni. V Šanghaju so se na štartu kolesa zavrtela v prazno na beli črti, v Kataloniji je imel drug problem. "Dirko sem izgubil na štartu, s sklopko se je dogajalo zelo čudno. Zagrabila je, izpustila, potem je spet zagrabila, izpustila. Tega prej še nikoli nisem občutil," je pojasnil Bottas in dodal: "Sicer pa smo dosegli neverjeten ekipni uspeh. Tudi sam sem dobil kar nekaj točk, na koncu vsaka točka šteje. Vseeno moram ugotoviti, kaj se je zgodilo na štartu." Finec za vodilnim Hamiltonom v dirkaškem seštevku na drugem mestu zaostaja za sedem točk.

Max Verstappen že deset dirk zaporedoma ni končal nižje od četrtega mesta. Foto: Reuters
Max Verstappen že deset dirk zaporedoma ni končal nižje od četrtega mesta. Foto: Reuters

Verstappen: Mercedesa sta prehitra
Znova je odličen dirkaški konec tedna za Maxom Verstappnom, ki je še deseto dirko zapored končal med prvimi štirimi dirkači. Še enkrat je vrgel rokavico ferrarijema in z odlično vožnjo stopil na oder za zmagovalce. "V uvodnem zavoju dirke je bila kar gneča, zato sem se malce umaknil in si pripravil odlično izhodišče za napad v naslednjih dveh zavojih. Mercedesa sta pač prehitra, zato sem vesel, da sem se znova uvrstil na oder za zmagovalce," je dejal Nizozemec in še povedal: "Če bi dirkal hitreje, bi zletel s steze. Letos še nisem storil kakšne večje napake, le v Bahrajnu smo si dirko pokvarili z napačnimi nastavitvami dirkalnika."

Sledijo ulice v kneževini
Naslednja dirka na koledarju je prestižna Velika nagrada Monaka v Monte Carlu, kjer na ozkih in zavitih ulicah v kneževini veliko bolj kot moč pogonskega sklopa do izraza prideta aerodinamični in mehanski oprijem dirkalnika. Lani je dirko dobil Daniel Ricciardo z red bullom pred Vettlom in Hamiltonom. Monaški dirkaški konec tedna se začne s prvim prostim treningom v četrtek, 23. maja, konča pa z nedeljsko dirko, 26. maja, ob 15.10.

Hamilton v Barceloni vodil od štarta do cilja

Vsi zmagovalci dirk za VN Španije:

LetoDirkačMoštvoPrizorišče
2019Lewis HamiltonMercedesBarcelona
2018Lewis HamiltonMercedes
2017Lewis HamiltonMercedes
2016Max VerstappenRed Bull
2015Nico RosbergMercedes
2014Lewis HamiltonMercedes
2013Fernando AlonsoFerrari
2012Pastor MaldonadoWilliams
2011Sebastian VettelRed Bull
2010Mark WebberRed Bull
2009Jenson ButtonBrawn
2008Kimi RäikkönenFerrari
2007Felipe MassaFerrari
2006Fernando AlonsoRenault
2005Kimi RäikkönenMcLaren
2004Michael SchumacherFerrari
2003Michael SchumacherFerrari
2002Michael SchumacherFerrari
2001Michael SchumacherFerrari
2000Mika HäkkinenMcLaren
1999Mika HäkkinenMcLaren
1998Mika HäkkinenMcLaren
1997Jacques VilleneuveWilliams
1996Michael SchumacherFerrari
1995Michael SchumacherBenetton
1994Damon HillWilliams
1993Alain ProstWilliams
1992Nigel MansellWilliams
1991Nigel MansellWilliams
1990Alain ProstFerrariJerez
1989Ayrton SennaMcLaren
1988Alain ProstMcLaren
1987Nigel MansellWilliams
1986Ayrton SennaLotus
1981Gilles VilleneuveFerrariJarama
1979Patrick DepaillerLigier
1978Mario AndrettiLotus
1977Mario AndrettiLotus
1976James HuntMcLaren
1975Jochen MassMcLarenMontjuic
1974Niki LaudaFerrariJarama
1973Emerson FittipaldiLotusMontjuic
1972Emerson FittipladiLotusJarama
1971Jackie StewartTyrellMontjuic
1970Jackie StewartMarchJarama
1969Jackie StewartMatraMontjuic
1968Graham HillLotusJarama
1954Mike HawthornFerrariPedralbes
1951Juan Manuel FangioAlfa Romeo