Gre za prvo dirko kraljice motošporta na Srednjem vzhodu. Na samem začetku so se Bahrajnci za organizacijo dirke borili z drugimi državami v regiji, zlasti z Egiptom, Libanonom in Združenimi arabskimi emirati.
Dirkališče so na pobudo šejka Salmana bina Hamada Al Kalife in pod budnim očesom Patricka Brogana in arhitekta Hermanna Tilkeja sredi puščave začeli graditi leta 2002, že dve leti pozneje so na njem priredili prvo dirko formule ena.
Hitro so sicer naleteli na edinstvene težave. Ker dirkališče leži sredi puščave, so se pojavile bojazni o razpihanem pesku po stezi, ki utegne biti pri visokih hitrostih smrtno nevaren. Težavo so organizatorji odpravili z nanašanjem lepila okrog steze.
Do danes so dirkači formule ena odpeljali 17 dirk za VN Bahrajna, najuspešnejši dirkač je Lewis Hamilton, ki je bahrajnsko preizkušnjo dobil petkrat, na najvišjo stopničko je stopil tudi v zadnjih treh sezonah. Med konstruktorji si prvo mesto s po šestimi zmagami delita Ferrari in Mercedes.
Dominantnost Ferrarija na krstni dirki leta 2004
Krstno dirko za VN Bahrajna so organizirali 4. aprila 2004. Že dan prej so dirkači hitro spoznali, da bo dirkanje v Sahirju precej drugačno od ostalih preizkušenj na koledarju, saj se je temperatura asfalta že med kvalifikacijami dvignila krepko prek 60 stopinj Celzija. Težave so imeli predvsem dirkači z Bridgestonovimi gumami, tudi Michael Schumacher. Vseeno ga to ni oviralo na poti do 'pola', ki ga je v nedeljo z dominantno predstavo pretopil v 73. zmago v karieri. S tem je tudi nadaljeval perfekten štart v sezono, to je bila zanj tretja zaporedna zmaga, njegov zmagoviti niz je šele v Monte Carlu 23. maja z renaultom prekinil Italijan Jarno Trulli. Veliko Ferrarijevo slavje – to je bila za moštvo iz Maranella 170. zmaga v formuli ena – je z drugim mestom dopolnil Rubens Barrichello. Tretji je bil Britanec Jenson Button (BAR-Honda).
Räikkönen iz začelja kolone na oder za zmagovalce
Dve leti pozneje sta se za zmago v Bahrajnu udarila Schumacher in njegov najnovejši izzivalec, svetovni prvak Fernando Alonso. A pozornost širše motošportne javnosti je pritegnil predvsem podvig Finca Kimija Räikkönena (McLaren), ki je zaradi okvare vzmetenja v kvalifikacijah dirko začel z začelja kolone. S strategijo enega postanka in izjemnim dirkanjem je v nedeljo pridobil kar 19 mest in si za dobrih šest desetink sekunde zagotovil zadnje mesto na odru za zmagovalce pred Buttnom v hondi. To je bil največji skok na dirki po Italijanu Fabriziu Barbazzi, ki je dirko za VN San Marina leta 1993 v Imoli začel s 25. štartnega položaja, končal pa jo je na 6. mestu. To je bila tudi prva dirka v formuli ena bodočega svetovnega prvaka Nica Rosberga, ki je z williamsom v nedeljo odpeljal celo najhitrejši krog (1:32,406 v 42. krogu), s čimer je postal najmlajši dirkač v zgodovini formule ena z odpeljanim najhitrejšim krogom (20 let in 258 dni). Rekord je držal vse do VN Brazilije leta 2016, ko je letvico premaknil Max Verstappen (19 let in 44 dni).
Sanjski prvenec Alonsa pri Ferrariju
Pred začetkom sezone 2010 je Ferrari v Maranello pripeljal Alonsa in Španec je zaupanje Italijanov, tako kot njegov predhodnik Räikkönen, nemudoma poplačal z zmago na prvi dirki v slovitem rdečem dirkalniku. V Bahrajnu tistega leta je imel sicer tudi nekaj sreče, saj je Sebastianu Vettlu, ki je vodil večji del, v zaključku začel odpovedovati pogonski sklop, s čimer je izgubil možnosti za zmago in dirko končal na 4. mestu. Alonso je prevzel vodstvo in se odpeljal moštvenemu kolegu Felipeju Massi, ki se je vrnil po hudi poškodbi med dirkaškim koncem tedna v Budimpešti leta 2009. Nova dvojna zmaga za Ferrari in 22. Alonsova zmaga v karieri. To je bila sicer prva dirka z novim točkovnim sistemom 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1, prav tako tudi prva Mercedesova dirka po VN Italije 1955, ko sta dvojno zmago nemškemu kolektivu prinesla legendarni Argentinec Juan Manuel Fangio in Italijan Piero Taruffi.
Peščeni boji med moštvenimi kolegi
V puščavi moštvenih dvobojev nikoli ni manjkalo, zagotovo pa izstopata dva. Leta 2013 sta se v Sahirju na stezi udarila McLarnova dirkača Sergio Perez in Button. Mehičan je v štartno-ciljno ravnini blokiral poskus prehitevanja Britanca, pozneje je celo s sprednjim krilcem trčil v zadnjo Buttnovo gumo, kar je svetovnega prvaka iz leta 2009 vrglo iz tira. "Trkanje z dirkalniki pri 300 km/h je dirkanje, ki vsekakor ni po mojem okusu," je povedal po dirki. Perez je dirko končal na 6. mestu, Button na 10. Še v hujši boj sta se leto dni pozneje spustila oba mercedesa, Rosberg in Hamilton. Po zaslugi varnostnega avtomobila je Nemec zapeljal za Britanca in začel se je hud boj za zmago. Čeprav je Hamiltona večkrat napadel, je dirkač iz Stevenagea zadržal vodstvo in dosegel 24. zmago v karieri.
Ognjena krogla, ob kateri je zastal dih
Dirko za VN Bahrajna 2020 si bodo ljubitelji formuli ena – žal – zapomnili po hudi nesreči Romaina Grosjeana. Ta se je v uvodnem krogu s haasom na repu kolone boril za čim boljši položaj, ko je prekrižal pot Daniilu Kvjatu (AlphaTauri). Prišlo je do stika, po katerem je Francoz izgubil nadzor nad dirkalnikom. S približno 225 km/h je trčil v kovinsko zaščitno ogrado. Trk je bil tako hud, da je po dirkalnik zletel skozi ogrado. Pri tem ga je razklalo na pol, zajeli so ga tudi ognjeni zublji. Grozljiva nesreča, ki ji v formuli ena, k sreči, že dolgo nismo bili priča. Ljubitelji tega športa so se bali najhujšega, a na veliko olajšanje so televizijske kamere v svet ponesle sliko, kako so dirkaču pomagali skočiti prek ograde, kjer so ga na hitro tudi pregledali. Po krajšem zdravniškem pregledu so ga prepeljali v bolnišnico na nadaljnje preiskave, njegove dirkaške kariere v elitnem razredu motošporta pa je bilo tako konec.
Verstappen moral predati vodstvo Hamiltonu
Lani je ves dirkaški konec tedna v Bahrajnu najbolje kazalo Verstappnu. Bil je izjemno hiter, dobil je kvalifikacije, vodstvo je pred mercedesoma ubranil tudi z odličnim štartom, a Mercedes je vrnil udarec z drugačno taktiko. Hamilton je v bokse zapeljal v 14. krogu, Verstappen štiri kroge pozneje. Epilog je dirka dobila povsem pri koncu, ko je Nizozemec Britanca uspel prehiteti, a je to storil izven meja steze, tako da mu je moral vodilni položaj prepustiti. Do ciljne črte si ni privozil več priložnosti za napad, preizkušnjo je sklenil dobrih 7 desetink zadaj. Tretje mesto je osvojil Valtteri Bottas.
Hülkenberg namesto Vettla
Zaradi okužbe z novim koronavirusom bo na uvodni dirki sezone manjkal dirkač Aston Martina Sebastian Vettel. V dirkalniku ga bo zamenjal rojak Nico Hülkenberg. Vettel je sicer postal deveti dirkač formule ena, ki se je okužil z novim koronavirusom. Ali bo lahko nastopil na naslednji dirki v Džedi, še ni znano. Letos je pozitiven test oddal Daniel Ricciardo, ki je moral izpustiti zadnja zimska testiranja, a bo na dirki lahko nastopil.
Dirka v nedeljo ob 16.00
Dirkaški konec tedna v Sahirju se začenja s prvim prostim treningom v petek ob 13. uri, tri ure pozneje je na sporedu še drugi prosti trening. V soboto se bo ob 13. uri začel tretji prosti trening, kvalifikacije ob 16.00. Dirka za VN Bahrajna se bo začela 24 ur pozneje.
Zmagovalci vseh dirk za VN Bahrajna:
Leto | Dirkač | Moštvo | Prizorišče |
2021 | Lewis Hamilton | Mercedes | Manama |
2020 | Lewis Hamilton | Mercedes | |
2019 | Lewis Hamilton | Mercedes | |
2018 | Sebastian Vettel | Ferrari | |
2017 | Sebastian Vettel | Ferrari | |
2016 | Nico Rosberg | Mercedes | |
2015 | Lewis Hamilton | Mercedes | |
2014 | Lewis Hamilton | Mercedes | |
2013 | Sebastian Vettel | Red Bull | |
2012 | Sebastian Vettel | Red Bull | |
2010 | Fernando Alonso | Ferrari | |
2009 | Jenson Button | Brawn | |
2008 | Felipe Massa | Ferrari | |
2007 | Felipe Massa | Ferrari | |
2006 | Fernando Alonso | Renault | |
2005 | Fernando Alonso | Renault | |
2004 | Michael Schumacher | Ferrari |
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje