
Gost epizode podkasta Tour 202 je bil mehanik ekipe Emiratov Boštjan Kavčnik, ki je spregovoril tudi o padcu in vlogi mehanika ob takih dogodkih.

Gledalcem, ki so v Sieni na trgu Piazza del Campo spremljali dirko Strade Bianche in so bili v pričakovanju najboljših, je 50 kilometrov pred ciljem zastal dih, nastala je tišina, ko so videli, kako je padel prvi favorit za zmago Tadej Pogačar. V prvem avtomobilu ekipe Emiratov, ki je bil takoj pri slovenskem kolesarju, je bil ob športnem direktorju tudi mehanik ekipe UAE Boštjan Kavčnik, ki sprva sploh ni vedel, kaj se je zgodilo.
Padca Tadeja Pogačarja niso videli
"Mi smo bili ravno toliko za kolesarji, da padca nismo videli. V avtu vedno spremljamo traso ter dogajanje na dirki, kje so nevarni odseki ali ovinki. Včeraj sem prej videl kolo, preden so po radiu povedali, da je Tadej Pogačar padel."
Ker niso videli in vedeli, kaj se je zgodilo, so lahko le ugibali, prvi prizor, ki so ga videli, pa je bil precej bolj zastrašujoč, kot se je na koncu izkazalo. Kavčnik je bil po padcu takoj pripravljen za zamenjavo Pogačarjevega kolesa: "Meni je najbolj grozno, ko zagledaš kolo sredi ceste, kolesarja pa ni. Razmišljaš, kje je kolesar. Potem se je Tadej prikazal, takoj sem začel z menjavo kolesa, vendar je Tadej vztrajal na starem. Po 500 metrih smo morali kolo zamenjati, ker je bila zlomljena prestavna ročica. Da vidiš samo kolo, kolesarja pa ne vidiš, se ne zgodi pogosto, ko pa se, pomisliš na najhujše – kaj se je zgodilo. Takrat se je treba pravilno odzvati. Mislim, da sem ravnal pravilno, ko sem želel takoj zamenjati kolo. To je dobra šola za naslednjič."
Redkost: Po ogledu nihče ni želel spreminjati tlaka
Dirka Strade Bianche je specifična zaradi makadamskih odsekov, ki skrivajo svoje pasti in lahko s predrto pnevmatiko hitro povzročajo težave kolesarjem. Športni direktor ekipe UAE Andrej Hauptman je po dirki pohvalil ekipo mehanikov, saj njihova ekipa ni imela nobene okvare, vendar mehanik Boštjan Kavčnik pravi, da "moraš imeti tudi nekaj sreče, ni samo delo. Nekoliko ti lahko pomagajo morda izkušnje. Mi smo imeli enak tlak v pnevmatikah kot v lanski sezoni. V primerjavi z lanskim letom nismo zamenjali nobenega proizvajalca, ne pnevmatik ne obročev. Za odtenek se je mogoče spremenil kakšen tlak, ki se pripravi na težo kolesarja. Tadej in še nekaj kolesarjev, ki so dirkali lani, so startali s popolnoma enakim tlakom. S temi nastavitvami smo poskusili že na četrtkovem ogledu trase. Mislim, da se mi je prvič v karieri mehanika zgodilo, da po ogledu trase nihče ni želel spreminjati tlaka, vsi so bili zadovoljni."
Tratnik je lani Vingegaardu rešil Dirko po Franciji
Kolesarske dirke s posebnimi pogoji, kot je vožnja po kockah pekla na dirki Pariz–Roubaix ali trase z makadamskimi odseki, ne le na dirki Strade Bianche, prinašajo tudi dodatne priprave na morebitne nepričakovane dogodke med dirko. Ekipa Emiratov ne želi stvari prepuščati naključju, razlaga Kavčnik, ki se spominja tudi težav drugih ekip na lanski Dirki po Franciji, na kateri je etapa imela del po makadamu: "Pripravo naredimo tako, da mora biti tisti od naših kolesarjev, ki lahko da Tadeju kolo, čim dlje časa zraven njega v skupini. Lani je imel na Touru v konkurenčni ekipi Visma Lease a Bike težavo Jonas Vingegaard, ki je imel okrog sebe ogromno visokih kolesarjev. Edini član njihove ekipe, ki ima identično pozicijo, je Jan Tratnik. On mu je lani takrat na makadamskem odseku z zamenjavo kolesa rešil Dirko po Franciji. Če Jana ne bi bilo, bi on tam že takrat izgubil Tour, saj smo bili takrat z avtomobili vsi tako daleč zadaj, da je bilo posredovanje mehanikov in osebja zelo zahtevno in so si lahko kolesarji pomagali le med seboj. Mi smo imeli včeraj na Strade Bianche na vsakem makadamskem odseku na sredini in na koncu človeka z obroči, da če smo mi predaleč zadaj, lahko ti fantje pomagajo in zamenjajo obroč, ker po prazni gumi se ne pride daleč."
Pogačar ima rad perfekcionista Wellensa
Dirke, kot je bila Strade Bianche, so za Kavčnika svojevrsten izziv, kako čim bolje pripraviti kolo. Ekipni uspeh ekipe Emiratov je s tretjim mestom dopolnil Tim Wellens. Z Belgijcem zelo rada sodelujeta tako najboljši kolesar na svetu kot Kavčnik: "Tadej ima zelo rad Tima Wellensa, ker je Tim perfekcionist. Na primer: ko montiramo čipe na kolo, vpraša, ali je bolje, da je znotraj ali zunaj vilic. Na taka vprašanja moramo imeti pripravljene odgovore. Če si nepripravljen in začneš ovinkariti, potem zaupanje med mehanikom in kolesarjem začne razpadati." Med pogovorom z Wellensom včasih najdejo tudi nove ideje ali rešitve, kako še kaj izboljšati za Pogačarja.
Delo mehanika je na trenutke zelo stresno, ko je vse mirno, pa tudi nekoliko bolj sproščujoče, ključna je priprava na dirko, ki prinese dodatno mirnost, pravi Kavčnik.
Mehaniki se zaradi stresa izogibajo prvemu avtomobilu
"Moraš biti prepričan same vase in o pripravi. Veliko je preventive na vseh dirkah, ne samo na takih 'posebnih', kot je Strade Bianche. Bolj kot si prepričan o svoji pripravi, da si vse naredil dobro, manj je stresa. Če se zgodi defekt ali padec, ni časa za stres, treba se je hitro odzvati, roka se takrat ne sme zatresti. Nekateri mehaniki sploh ne želijo iti v avto, sploh ne v prvi avto na dirki, saj je to najbolj stresen del za mehanike na kolesarski dirki. So dobri mehaniki, dobro pripravijo stvari, ampak ta stres, delati v prvem avtu, sploh za prvega kolesarja na svetu, je za nekatere preveč. Ampak tudi tega se nekoliko navadiš. Najprej je stres bolj prisoten, potem nekoliko manj, je pa vedno zraven. Odkar sem prišel v ekipo UAE, sem dobil že kakšen siv las, prej jih nisem imel, se že mora ta stres nekje poznati (smeh). Svoje delo jemljem tudi kot hobi."
Mehaniki so pripravljeni na različne dogodke med dirko, menjav kolesa ne vadijo, kljub temu pa lahko vse skupaj opravijo v desetih sekundah. V novi epizodi kolesarskega podkasta Tour 202 je Kavčnik povedal še več zgodb iz ozadja dela mehanika v kolesarski ekipi UAE, ob koncu je bila debata tudi o tem, ali bi bila lahko dirka Strade Bianche nekoč uvrščena med kolesarske spomenike, kako na to gledajo Jan Tratnik, Urška Žigart in Domen Novak, lahko slišite v novi epizodi.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje