Pogačar je uresničil svoje sanje. Foto: Reuters
Pogačar je uresničil svoje sanje. Foto: Reuters

Najboljši kolesar na svetu je ušel preostalim favoritom za medaljo in se ob nesebični pomoči Jana Tratnika preselil v vodilno skupino in nabral slabo minuto prednosti. Kolesarji zadaj so bili zmedeni, a so se zbrali in razliko znižali na približno pol minute.

Pogi napadal iz kroga v krog

Sorodna novica Z mavrico okronana zlata doba – Pogačar svetovni prvak

Tadej Pogačar je nato tri kroge pred ciljem spet napadel in razbil veliko ubežno skupino, ob njem je ostal le še moštveni kolega pri UAE-ju Pavel Sivakov. Francoz je z njim zdržal cel krog, na začetku predzadnjega kroga je na Bergstrassu ostal brez moči, Pogačar pa se je popeljal proti večnosti. 51,7 kilometra pomeni njegovo drugo najdaljšo solo vožnjo. Dlje je bil na čelu dirke le na začetku sezone, ko je v epskem napadu dobil Strade Bianche, kjer je bežal kar 81,1 kilometra.

Na svetovnih prvenstvih je daljša solo zmaga uspela le Italijanu Vittoriu Adorniju, ki je leta 1968 spredaj vztrajal zadnjih 90 kilometrov.

Improvizirali, a zaradi Tratnika spredaj to ni bil samomorilski napad

Novopečeni lastnik mavrične majice Tadej Pogačar se je v pogovoru z Davidom Črmeljem za TV Slovenija razgovoril o nepozabnem dnevu. "Neverjetno, neverjetno, kar se je zgodilo danes. Ni skrivnost, da je bila to velika želja že od nekdaj. Letos je bila za nas dobra proga in na koncu se je izšlo, kot se je moralo. Ni šlo vse po načrtu, a se je vse dobro razpletlo za nas. Z ekipo smo malo improvizirali, a imel sem res neverjetno dober dan. Brez besed."

"Neverjetno, neverjetno, tega še dolgo ne bom dojel."

O navijačih:
"Bilo je toliko navijačev. Tako znanih kot neznanih obrazov. Toliko ljudi čez cel dan. Navijanje je bilo neverjetno. Smo v oblakih.

O (ne)načrtovanem napadu:
"Zagotovo ni bil načrt napasti tako daleč, a nekako se je to zgodilo. Šel sem s tokom. Ko sem se enkrat podal v to, ni bilo več izhoda. Moral sem vse do konca. Dal sem vse na mizo in sem stisnil do zadnjega."

Jan Tratnik: To ni bil načrt

O pritisku in vlogi prvega favorita:
"Nekoliko živčnosti je bilo, preden sem zaspal, a brez panike. Veliko sem si sam naložil pritiska, okolica niti ni pritiskala. Sicer se je pričakovalo, da se bo dirkalo za medaljo. Na koncu ves trud poplačan."

Ali je vmes kaj podvomil o uspehu napada?
"Tudi sam sem bil zaskrbljen. A ko sem videl Jana, da me je počakal, me je to navdalo z dodatno motivacijo. Brez Tratnika bi to bil samomorilski napad. Jan je naredil vrhunsko delo. Od tam dalje je bilo nekaj dvomov. A vedel sem, da se ne smem "zaklati" na klancih. Vedel sem, da če bo na vrhu vseh vzponov 40 sekund, bo dovolj prednosti. Nikoli pa ne veš, kdaj te čisto pobere. Takšnega občutka v karieri še ni bilo. Do zadnjih 800 metrov sem še pritiskal na vso moč. Kolikor je neslo."

O pomenu mavrične majice.
"Mavrična majica je pika i. Najlepša majica in upam, da jo bom lahko nosil s ponosom in veseljem. Se že veselim naslednje dirke. Sanjska sezona. Leto 2024 bo zagotovo težko prekositi. Moj cilj je, da naslednje leto uživam v tej majici."

Zaključne mislil v intervjuju.
V zadnjem krogu ni bilo več moči. Oči niso več zrle naravnost. A ves trud, ki je bil vložen, tako v ekipi kot reprezentanci, se je poplačal. Urška se veliko žrtvuje, da sam delam te "bedarije", da se vse poklopi s svetovnim prvenstvom. Vsa družina in prijatelji, ki so me prišli spodbujat danes. Zadnjih 20 kilometrov sem vedel, da moram stisniti še za vse, ki so me podpirali. Do zadnje atoma. Ne znam zares opisati.

Novak pripravil "brezglavi" napad

Da je bil epski 100-km napad zares improvizacija, sta v pogovoru za TV Slovenijo potrdila tudi Domen Novak in Jan Tratnik, ki sta dodatno opisala, kaj se je vse dogajalo v ključnih trenutkih.

Domen Novak o "brezglavem" napadu za mavrično majico

"Ko smo prvič skušali narediti selekcijo, smo s fanti prehitro šli na polno in smo ostali samo še s štirimi fanti. Nato se je naredila skupina s Tratnikom. Pogovorila sva s Tadejem in sva ugotovila, da je izredno močna skupina. Če se hitro ne odzovemo, bi lahko šli tudi do konca. Niti nisem šel na polno, samo sem pogledal nazaj in mi je pokimal, nato pa, da malce spustim tempo," je Novak obrazložil svojo vlogo pri navijanju tempa ob vstopu na Zürichbergstrasse. "Včasih se je treba odzvati. Dirkalo se je kaotično, nismo vedeli, kdo pije in kdo plača. Stresno in brezglavo in videti je, da bo tudi zmaga brezglava," je Novak dejal še pred prihodom Pogačarja v cilj.

"Zagotovo ni bilo to v prvotnem načrtu. Po njem sva midva z Domnom pokrivala napad močne reprezentance. Sam sem bil na pravem položaju za ta pobeg. Od motorista, ki kaže razliko, mi je povedal, da je Pogačar napadel. Kot sam dobro vem, sem ga počakal in naredil vse, da je lahko prihranil nekaj moči za zadnje kroge," je Tratnik razkril, kako je izvedel, da minuto za tedaj vodilno skupino napada njegov kapetan.

Športni SOS

Najdaljša dirka, ki jo je dobil

Sorodna novica Ključni trenutki zlatega Pogačarjevega dneva

Hkrati je to tudi najdaljša dirka, na kateri je slavil, saj je bila dolga 273,9 kilometra. Prej najdaljša dirka je bila lanska Flandrija (273,4 km). V letošnji sezoni 2024 je Pogačar slavil že svojo 23. zmago, prvih 22 v svetovni seriji, zdaj pa še prvo na svetovnem prvenstvu. Skupno je fenomen iz Klanca pri Komendi že pri 86 zmagah v karieri, pred dobrim tednom pa je komaj dopolnil 26. let.

Seveda ne smemo pozabiti, da je postal šele tretji kolesar, ki je v istem letu dobil tako Dirko po Italiji, Franciji in svetovno prvenstvo. To je uspelo le Eddyju Mercku in Stephenu Rochu. Tovrstno združitev treh najbolj čislanih kolesarskih naslovov v isti sezoni so ob Irčevem sanjskem letu 1987 po navdihu iz sveta konjskih dirk krstili za trojno krono. Sloviti Belgijec je svojo trojno krono sestavil leta 1974.

18. država z zlato majico

Slovensko kolesarstvo je osvojilo veliko večino najbolj raznovrstnih dirk, med drugim tudi vse tri tritedenske dirke in vseh sedem najbolj prestižnih enotedenskih dirk, zdaj pa ima vendarle tudi mavrično majico − Slovenija je tako postala 18. država, ki ima svetovnega prvaka na cestni dirki!